راه‌اندازی دبیرخانه انجمن كتابخانه‌های فارس
کد خبر: 3945650
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

راه‌اندازی دبیرخانه انجمن كتابخانه‌های فارس

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از راه‌اندازی دبیرخانه انجمن كتابخانه‌ها به‌منظور هماهنگی و همسویی در راستای فرهنگ‌سازی كتابخوانی در این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 15 دی‌ در بازدید از ساختمان شماره 2 این اداره‌كل از راه‌اندازی دبیرخانه انجمن كتابخانه‌های استان خبر داد و جمشید رضایی را به‌عنوان مسئول این دبیرخانه معرفی كرد.

وی هدف از این كار را هماهنگی و همسویی در راستای فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی و بسترسازی بالندگی فارس عنوان كرد و افزود:‌ این دبیرخانه هماهنگی‌ها را برای جشنواره‌های پایتختی کتاب، روستاهای دوستدار کتاب و جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی را افزون بر ساماندهی و بسترسازی کتابخانه‌های فارس بر دوش خواهد داشت.

سهرابی بیان كرد: در این دبیرخانه طرح‌ها و ایده‌های مردمی، نهادی و سازمانی هم‌راستا با فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی از سوی هر فرد، نهاد و سازمانی دریافت و پس از کارشناسی به شورای انجمن که به ریاست استاندار فارس برگزار می‌شود، برای تصویب فرستاده خواهد شد.

مدیركل ارشاد فارس با یادآوری كسب عنوان پایتخت كتاب ایران برای شیراز در سال گذشته گفت: فرهنگ والا و بالنده مردم فارس، برآمده از خوانشی است که نوشتن را پدیدار می‌کند؛ فرهنگی که زایشگاه، زیستگاه و پرورشگاه نویسندگان و ادیبان بزرگ بسیار ایران‌زمین بوده است؛ پس بر ماست تا با پاسداری از این فرهنگ، آن را برای همیشه ماندگار کنیم.

انتهای پیام
captcha