سردار دل‌ها محبت خود را بین تمام گروه‌ها تقسیم می‌كرد / كمك مؤمنانه قشقایی‌ها به نیازمندان
کد خبر: 3944696
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷

سردار دل‌ها محبت خود را بین تمام گروه‌ها تقسیم می‌كرد / كمك مؤمنانه قشقایی‌ها به نیازمندان

مسئول گروه جهادی شهید مهرداد قاجاری وابسته به ایل قشقایی ایران با بیان اینكه سردار دل‌ها به معنای واقعی قاسم بود، گفت: شهید سلیمانی محبت خود را بین همه اقشار و اقوام به‌صورت مساوی تقسیم می‌كرد و برای او ترك و لر، بلوچ و عرب و عجم و شیعه و سنی فرقی نداشت.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و پنجمین سالگرد شهادت اولین شهید مدافع حرم قوم قشقایی، مهرداد قاجاری همراه با تجلیل از مدافعین سلامت امروز، 11 دی‌ماه در تپه نورالشهدای شهرك بهارستان شیراز برگزار شد.

علی احلامیان، مسئول گروه جهادی شهید مهرداد قاجاری وابسته به ایل قشقایی ایران در این مراسم شهید سلیمانی را فردی فراملی و فراجناحی دانست و گفت: سردار دل‌ها چون سیاست‌زده نبود در میان همه جریان‌های سیاسی و آحاد مردم دارای محبوبیت بود.

وی با بیان اینكه حاج قاسم سلیمانی را می‌توان نمونه كامل یك انسان ذوب شده در ولایت بدانیم، شخصیتی كه هم در عمل و هم در دل به امام و رهبری اعتقاد داشت و یكی از شئون عاقبت‌بخیری را اطاعت از رهبری می‌دانست، گفت: سردار دل‌ها به معنای واقعی قاسم بود و محبت خود را بین همه اقشار و اقوام به‌صورت مساوی تقسیم می‌كرد و برای او ترك و لر، بلوچ و عرب و عجم و شیعه و سنی فرقی نداشت و اعتقاد راسخ به وحدت جهان اسلام داشت و معتقد بود راه مقابله و غلبه بر استكبار جهانی وحدت مسلمانان جهان است.

احلامیان در ادامه سخنان خود با ذكر این نكته كه فرهنگ بخشنامه‌پذیر نیست اما برنامه‌پذیر است، گفت: باید در وهله اول ریشه‌های مشكلات فرهنگی و علل به وجود آمدنش را بررسی و مشخص كنیم كه به دنبال چه چیزی هستیم. یكی از دلایل عمده مشكلات فرهنگی جامعه امروز تعامل نامناسب سازمان‌های فرهنگی با یكدیگر است و همین عدم تعامل بسیاری از بودجه‌های فرهنگی كشور را هدر می‌دهد.

مسئول گروه جهادی شهید مهرداد قاجاری، مشكل دیگر مسائل فرهنگی را ساختار شهری دانست و افزود: ساختار شهری ما مملو از تبعیض و بی‌عدالتی است، ساختاری مبتنی بر تقسیم ناعادلانه ثروت ملی است، در صورتی كه توسعه عمرانی ارتباط مستقیم با توسعه فرهنگی دارد.

وی با بیان اینكه كار جهادی یك اقدام فرهنگی وسیع است و فرهنگ زیرساخت سایر عرصه‌هاست، گفت: امروزه شهر ما كه نام سومین حرم اهل بیت(ع) را در ایران اسلامی یدك می‌كشد نیازمند یك نقشه مهندسی فرهنگی است كه همه دستگاه‌های اجرایی جهت فرهنگ مطلوب سمت و سو بگیرند. این شهر نیازمند یك نقشه مهندسی فرهنگی در خور شأن سومین حرم اهل بیت(ع) است و در این نقشه باید همه فعالیت‌های رهنگی حول محور حرم‌های مطهر امامزادگان واجب‌التعظیم باشد.

احلامیان همچنین گفت: در گروه جهادی شهید قاجاری با نگاه جدی و عزمی راسخ و اعتقادی كامل به كار تشكیلاتی به این نتیجه رسیدیم كه باید كار میدانی انجام دهیم و به این معتقد هستیم كه رفع آفت‌های فرهنگی دلسوزی و داشتن روحیه جهادی و انقلابی می‌خواهد.

وی با تصریح اینكه خط قرمز گروه جهادی ما نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه است و در این گروه جهادی افراد بدون هیچ نگاه خطی و حزبی در كنار یكدیگر كار می‌كنند، گفت: مدت‌ها بنا داشتیم طبق سفارشات مكرر مادر شهید قاجاری گروهی به نام این شهید والا مقام راه‌اندازی كنیم كه بعد از شیوع ویروس كرونا این گروه راه‌اندازی شد و تا به امروز تمامی جلسات این گروه در منزل مادر شهید برگزار می‌شود كه البته گروه فاقد دفتر است و امیدواریم در آینده دفتر گروه را راه‌اندازی كنیم.

مسئول گروه جهادی شهید قاجاری به تشریح اهم فعالیت‌های این گروه طی مدتی كه راه‌اندازی شده است، پرداخت و گفت: این فعالیت‌ها شامل ضدعفونی كردن مجتمع‌های مسكونی چند صد آپارتمانی طی چند مرحله، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی همراه با بسته‌های تبركی حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) بین خانواده‌های بی سرپرست و بدسرپرست و آسیب دیده در محلات كم برخوردار مانند كتس‌بس، كرونی، خاتونك، كیان‌آباد، سیدصفری و كشن كه تا به امروز 8 مرحله توزیع اقلام معیشتی به ارزش 48 میلیون تومان داشته‌ایم و البته این كار با همراهی خیریه‌های چلچراغ آل طاها و پیروان خاندان نبوت انجام شده است.

وی، سركشی از خانواده‌های مدافعان سلامت، اهدای 8 عدد دار قالی به 8 خانواده نیازمند، اهدای سه دستگاه جوجه‌كشی به سه خانواده آسیب دیده از كرونا، اشتغال به كار 8 نفر از فرزندان خانواده‌های تحت پوشش گروه و راه‌اندازی موكب شهید قاجاری در ایام اربعین در بین‌الحرمین شیراز به‌مدت 15 شب از جمله فعالیت‌های گروه جهادی مهرداد قاجاری بوده‌اند.

احلامیان همچنین از حضور این گروه جهادی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در این منطقه با همكاری قرارگاه جهادی دیده‌بان اقدام به ساخت یك منزل مسكونی برای یك بانوی بی‌سرپرست معلول كردیم و همچنین احداث 100 چشمه سرویس بهداشتی و حمام و كمك به درمان بیماران نیازمندان این مناطق از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی شهید قاجاری بوده است و بنا داریم یك كارگاه خیاطی را جهت اشتغال چند نفر راه‌اندازی كنیم.

انتهای پیام
captcha