جهاد در مسیر سردار دل‌ها / گروه‌های جهادی کم‌کاری نهادهای مختلف را جبران می‌کنند
کد خبر: 3944302
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
مدیر گروه جهادی مکتب سلیمانی مطرح کرد؛

جهاد در مسیر سردار دل‌ها / گروه‌های جهادی کم‌کاری نهادهای مختلف را جبران می‌کنند

گروه جهادی مکتب سلیمانی تهران از جمله گروه‌هایی است که با فعالیت‌های جهادی خود با رفع محرومیت از نیازمندان و مستضعفان، قدم در مسیر سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی گذاشته است.

به گزراش ایکنا، گروه‌های جهادی مختلف تاکنون خدمات ثمربخشی را در مناطق محروم انجام داده‌‌اند و هر زمانی که نقطه‌ای از کشور با بحران مواجه شد، برای خدمت به همنوعان خود در عرصه حاضر شده‌اند. با شیوع بیماری کرونا و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات، فعالیت گروه‌های جهادی در کشور نیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و بسیاری از آن‌ها به صورت خودجوش به اجرای طرح‌های مختلف به ویژه طرح‌های مربوط به معیشت اقدام کرده‌اند.

گروه جهادی مکتب سلیمانی استان تهران از جمله گروه‌هایی است که با فعالیت‌های جهادی خود در رفع محرومیت از نیازمندان و مستضعفان مناطق مختلف کشور به ویژه خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا و جانبازان، قدم در مسیر سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی گذاشته است.

سیدحامد موسوی، مدیر گروه جهادی مکتب سلیمانی تهران در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با چگونگی شکل‌گیری و برنامه‌های مختلف این گروه جهادی بیان کرد: خدا را شاکریم بر نعمت سلامتی و هدایت در مسیر اهل بیت(ع) که توفیق خدمت به مردم را به ما ارزانی داشت؛ چراکه پس از عبادت پروردگار و نعمت ولایت و امامت، هیچ نعمتی بالاتر از خدمت‌رسانی به خلق خدا نیست.

 

چهارشنبه/////جهادگران «مکتب سلیمانی» و تداوم مسیر سردار دل‌ها / گروه‌های جهادی کم‌کاری نهادهای مختلف را جبران می‌کنند

 

وی با بیان اینکه گروه جهادی مکتب سلیمانی فعالیت خود را از سال ۹۶ و با تهیه بسته‌های کمک‌ معیشتی در قالب کمک به نیازمندان آغاز کرد، گفت: در این راستا و در برهه‌های زمانی مختلف سعی می‌کردیم که نیاز خانواده‌های نیازمند را شناسایی و در حد توان رفع کنیم. البته بخش زیادی از تمرکز ما بر خانواده‌های معزز و مکرم شهدا، جانبازان و ایثارگران مدافع حرم تیپ فاطمیون قرار داشته و دارد.

موسوی با بیان اینکه هسته مرکزی و لایه اول گروه جهادی ما حدود ۳۵ نفر، لایه دوم حدود ۴۰ نفر و در لایه سوم حدود ۵۰ نفر است، افزود: محوریت فعالیت‌های گروه در راستای محرومیت‌زدایی از جامعه و نیازمندان قرار دارد که این روند طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ ادامه داشت.

مدیر گروه جهادی مکتب سلیمانی ادامه داد: در ابتدای سال ۹۸ و با وقوع حادثه تلخ سیل پل‌دختر کرمانشاه اقدام به جمع‌آوری اقلام مختلف برای کمک به سیل‌زدگان این منطقه کردیم و با تعدادی از دوستان جهادی گروه به منطقه سیل‌زده پل‌دختر رفته و در آنجا اقدام به خالی کردن خانه‌ها و اماکن شهر از گل و لای سیل کردیم.

وی تصریح کرد: پس از شدت گرفتن سیل خوزستان و به دستور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه در این زمان همه رزمنده‌ها، مدافعان حرم و نیروهای حزب‌اللهی و جهادی باید در منطقه سیل‌زده حضور پیدا کرده و در خوزستان کمک‌رسانی کنند، گروه جهادی ما نیز به اتفاق دیگر دوستان عازم خوزستان شد و در مناطق دهلاویه، بستان و دشت آزادگان به مدت ۱۰ روز مشغول به ترمیم سیل‌بندها و کمک‌رسانی به سیل‌زدگان بودیم که البته در این مسیر اعضای گروه نیز دچار سیل شدند.

 

چهارشنبه/////جهادگران «مکتب سلیمانی» و تداوم مسیر سردار دل‌ها / گروه‌های جهادی کم‌کاری نهادهای مختلف را جبران می‌کنند

 

موسوی گفت: در اواخر سال ۹۸ و با شهادت سردار سلیمانی تصمیم گرفتیم که نام گروه را به نام سردار دل‌ها نام‌گذاری کنیم و با در نظر گرفتن اینکه مکتب حاج قاسم همان راه و مکتب انقلاب، امام و شهداست، تصمیم گرفتیم تا در همان مسیر پیرو مکتب حاج قاسم باشیم و به همین دلیل نام گروه را مکتب سلیمانی نهادیم.

مدیر گروه جهادی مکتب سلیمانی ادامه داد: در اواخر سال ۹۸ و با آغاز شیوع ویروس منحوس کرونا، گروه جهادی مکتب سلیمانی با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی و کمک گرفتن از ظرفیت‌های مردمی، توانست با تهیه کردن ۶۰ عدد دستگاه پمپ و ۶۰ عدد تجهیزات و لباس ویژه اقدام به ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی کرده و با رفع آلودگی از محیط، به کاهش زنجیره آلودگی کمک کند. این حرکت جهادی در رفع آلودگی محیط به مدت چهار ماه از اسفندماه سال ۹۸ تا تیرماه سال جاری ادامه داشت و حتی در شب عید و چهار ساعت مانده به سال تحویل نیز در خیابان‌های شهر مشغول رفع آلودگی از محیط بودیم.

وی اظهار کرد: در پایان سال ۹۸ و در شب عید، مجموعه گروه جهادی مکتب سلیمانی با تهیه یک هزار بسته بهداشتی و بروشورهای ویژه آگاه‌سازی مردم از شرایط کرونایی، توانست تا تعدادی از خانواده‌ها را از لحاظ استفاده از لوازم بهداشتی تأمین کند. همچنین، در دو مرحله نیز بسته‌های ارزاق به تعداد ۳۰۰ بسته به خانواده‌های نیازمند تحویل داده شد.

موسوی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در سال ۹۹ نیز با دستور فرمانده معظم کل قوا و ولی امر مسلمین مبنی بر کمک مؤمنانه و همدلی مهربانانه، توانستیم تا در حد توان خود و طی مراحل مختلف نسبت به رفع نیازهای خانواده‌های محروم اقدام کنیم.

 

چهارشنبه/////جهادگران «مکتب سلیمانی» و تداوم مسیر سردار دل‌ها / گروه‌های جهادی کم‌کاری نهادهای مختلف را جبران می‌کنند

 

مدیر گروه جهادی مکتب سلیمانی با اشاره به فعالیت‌های مختلف این گروه جهادی از سال ۹۶ تا به امروز، تصریح کرد: کمک‌رسانی و جمع‌آوری اقلام برای زلزله‌زدگان کرمانشاه، کمک‌رسانی و تهیه ۱۱۰ بسته معیشتی (هر بسته ۲۰۰ هزار تومان) برای خانواده‌های شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون و کمک‌رسانی و حضور در منطقه سیل‌زده پل‌دختر به مدت یک هفته برای کمک به سیل‌زدگان پل دختر لرستان از جمله فعالیت‌های ویژه جهادگران مکتب سلیمانی بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این گروه جهادی در سال‌های 97 و 98 نیز افزود: کمک‌رسانی و حضور در استان خوزستان برای کمک به سیل‌زدگان و مردم استان و حضور ۱۰ روزه در مناطق دهلاویه، بستان، شادگان، تهیه ۱۱۰ بسته معیشتی(هر بسته به ارزش ۳۰۰ هزار تومان) برای خانواده‌های نیازمند و خانواده‌های شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون، خرید یک دوچرخه به ارزش تقریبی چهار میلیون تومان برای فرزند یکی از شهدای مدافع حرم ایرانی و تهیه یک هزار بسته بهداشتی(هر بسته به ارزش ۶۰ هزار تومان) همراه با تهیه یک هزار بروشور برای بالابردن آگاهی مردم از وضعیت کرونا برای خانواده‌های نیازمند از دیگر برنامه‌های گروه جهادی مکتب سلیمانی بوده است.

موسوی ادامه داد: تهیه ۲۰۰ بسته معیشتی(هر بسته به ارزش ۴۰۰ هزار تومان) برای خانواده‌های نیازمند ایرانی، خانواده‌های شهدا و جانبازان مدافع حرم، ضد عفونی کردن معابر و اماکن به مدت چهار ماه متوالی در اواخر سال ۹۸ و اوایل سال ۹۹ تا تیرماه، تهیه ۵۰ سری تجهیزات برای مدافعان سلامت و بسیجیان برای ضدعفونی کردن معابر و اماکن به ارزش ۵۰ میلیون تومان، تهیه ۱۱۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۳۵۰ هزار تومان برای عید سعید فطر برای خانواده‌های نیازمند و تهیه ۱۴ قلم لوازم منزل به نیت ۱۴ معصوم(به ارزش کلی ۴۰ میلیون تومان) برای خانواده‌های نیازمند شهدا و جانبازان مدافع حرم تیپ فاطمیون در منطقه دماوند و شهرری و ورامین نیز برنامه‌هایی بوده است که تاکنون اجرا کرده‌ایم.

 

چهارشنبه/////جهادگران «مکتب سلیمانی» و تداوم مسیر سردار دل‌ها / گروه‌های جهادی کم‌کاری نهادهای مختلف را جبران می‌کنند

 

مدیر گروه جهادی مکتب سلیمانی گفت: تهیه ۱۴ هزار بطری آب معدنی(به ارزش ۲۰ میلیون تومان) و ارسال برای منطقه غیزانیه اهواز جهت تأمین بخشی از مشکل آب شرب، تهیه پنج قلم لوازم منزل به نیت پنج تن آل عبا(به ارزش تقریبی ۱۵ میلیون تومان) برای پنج خانواده نیازمند از خانواده‌های شهدا و جانبازان مدافع حرم تیپ فاطمیون، پیگیری درمان خواهر یکی از شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون برای عمل و به ثمر رساندن و انجام عمل(هزینه عمل ۱۰ میلیون تومان) و تهیه دو عدد بخاری در ابتدای فصل سرما در سال ۹۹ برای دو خانواده نیازمند از جمله برنامه‌های اجرا شده از سوی گروه جهادی مکتب سلیمانی بوده است.

موسوی بیان کرد: تأمین کمک‌ هزینه مواد غذایی برای یک خانواده نیازمند، تأمین بخشی از هزینه درمان یکی از هموطنان که به نارسایی کبد دچار بودند به ارزش دو میلیون تومان، تهیه ۱۱۰ بسته معیشتی(هر بسته به ارزش تقریبی ۳۵۰ هزار تومان) در روز عید سعید غدیرخم و اهدا به خانواده‌های نیازمندان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون و تهیه سه سری جهیزیه کامل(به ارزش تقریبی و کلی ۴۰ میلیون تومان) برای سه زوج از فرزندان شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون نیز از دیگر برنامه‌های گروه جهادی ما در این مدت بوده است.

وی ادامه داد: متأسفانه بخش عمده‌ای از گرفتاری مردم به علت کم‌کاری مسئولان ذیربط است که اگر آن‌ها وظیفه خود را به درستی انجام می‌دادند، این وضعیت بغرنج اقتصادی و ضعف و فقر مالی و فرهنگی ایجاد نمی‌شد و یا حداقل به این وسعت نبود، لذا قطعاً کم‌کاری مسئولان در این حوزه و در بخش‌های مختلف کمک‌رسانی، اقتصادی، اشتغال‌زایی و فرهنگی نمود زیادی دارد.

 

چهارشنبه/////جهادگران «مکتب سلیمانی» و تداوم مسیر سردار دل‌ها / گروه‌های جهادی کم‌کاری نهادهای مختلف را جبران می‌کنند

 

مدیر گروه جهادی مکتب سلیمانی تصریح کرد: تلاش ما و همه گروه‌های جهادی در برهه‌های مختلف، پرکردن جای خالی و کم‌کاری نهادها و سازمان‌های دولتی، فرهنگی، اقتصادی و عام‌المنفعه است. متأسفانه کمبود امکانات و نداشتن هزینه، عامل و مانع بزرگی برای گروه‌های جهادی است.، هر چند که گروه‌های جهادی تمام امکانات و هزینه‌های خود را از مردم و خیران تهیه می‌کنند، اما در این شرایط و وضعیت بد اقتصادی و معیشتی، خیران نیز به شدت در مضیقه مالی هستند و توان کمک کردن آنان نیز پایین آمده است.

موسوی با بیان اینکه سعی می‌کنیم تا در حوزه محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی قشر محروم جامعه کوشا باشیم و گره از کار گرفتاران باز کنیم، گفت: به یاد دارم که در زمان سیل خوزستان که در یکی از مسیرها برای کمک‌رسانی در حال تردد بودیم، در ورودی شهر بستان گرفتار سیل شدیم و ماشین شخصی خود بنده کامل در سیل غرق شد و چهار نفر سرنشین ماشین به مدت شش ساعت روی سقف خودرو بودیم تا محلی‌های منطقه متوجه ما شدند و برای نجات ما اقدام کردند.

انتهای پیام
captcha