شورای عالی قرآن ذیل شورای فرهنگ عمومی فارس تشكیل می‌شود
کد خبر: 3943496
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹

شورای عالی قرآن ذیل شورای فرهنگ عمومی فارس تشكیل می‌شود

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با اشاره به درخواست جامعه قرآنی استان برای تشكیل شورای عالی قرآن، از تشكیل این شورا ذیل شورای فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: از ایجاد و سامان یافتن شورای عالی قرآن حمایت می‌کنم.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، عصر شنبه، 6 دی‌ در یکصد و پانزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی این استان با اشاره به درخواست جامعه قرآنی استان برای تشكیل شورای عالی قرآن گفت: شورای عالی قرآن استان فارس ذیل شورای فرهنگ عمومی استان فارس تشکیل خواهد شد و بنده از ایجاد و سامان یافتن آن حمایت می‌کنم.

وی با بیان اینكه ساز و کار و ساختار شورای عالی قرآن، دستور کار جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی استان خواهد بود، افزود: امیدواریم با همسوسازی تشکل‌های قرآنی در راستای جامعه‌سازی قرآنی و با هم‌افزایی و جلوگیری از موازی‌کاری‌ها، شاهد یک تحول جدی در فعالیت‌های قرآنی باشیم.

آیت‌الله دژكام در ادامه سخنان خود ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و تبریك زادروز حضرت عیسی مسیح(ع) را به هموطنان مسیحی و دیگر مسیحیان جهان گفت: شورای فرهنگ عمومی با دیدگاه هماهنگ‌سازی و ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی در سراسر استان و به ویژه شیراز سومین حرم اهل‌بیت(ع)، رویکرد جدیدی را در پیش‌روی همگان باز کرده است تا با سازماندهی، ساماندهی و هماهنگ‌سازی فعالیت‌های فرهنگی، مؤثرتر از پیش بتواند در ساحت فرهنگی در سطح استان تاثیرگذار باشد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فارس، با شیوه‌ای که در استان فارس انجام شد، نه تنها همه کنش‌گران فرهنگی سراسر استان را درگیر کرد و تحسین همگان را برانگیخت که امید داریم این شیوه یک الگوی موفق کشوری باشد و بتوانیم همه دیدگاه‌ها را در آن بگنجانیم و به بیشینه همسویی فرهنگی و تحقق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برسیم.

وی بیان كرد: طرح خانواده متعالی نیز پس از بررسی‌ها، اکنون برنامه‌ای روشن و پویاست که از دیدگاه بنده جایگاه همه سازمان‌ها در این برنامه به درستی چینش شده است.

آیت‌الله دژكام همچنین گفت: بحث ساماندهی تبیلغات شهری نیز در راستای برطرف شدن نگرانی‌های کنش‌گران فرهنگی، اجتماعی و هنری باید در دستور کار جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی باید باشد و هم اکنون دغدغه جدی فرهنگی و اجتماعی در این زمینه وجود دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس ادامه داد: طرح ایجاد بِرَند شهری با پیگیری شهرداری شیراز نیز در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی به بحث گذاشته خواهد شد و امیدواریم روی این طرح، کار کارشناسی جدی صورت گیرد.

یادآور می‌شود، یکصد و پانزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی فارس با سه رویکرد تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، خانواده متعالی و ارتقای سیستم صوتی شهری در راستای آگاهی‌بخشی در شهر و پدافند غیرعامل به‌صورت مجازی (وبینار) و با میزبانی دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد.

انتهای پیام
captcha