جلسه سیاست‌گذاری بنیاد مهدی موعود(عج) هرمزگان برگزار شد
کد خبر: 3942481
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

جلسه سیاست‌گذاری بنیاد مهدی موعود(عج) هرمزگان برگزار شد

جلسه سیاست‌گذاری بنیاد مهدی موعود(عج) هرمزگان با حضور رئیس این بنیاد و جمعی از فعالان مهدوی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، صبح امروز، یکم دی‌ماه، در جلسه سیاست‌گذاری بنیاد مهدی موعود(عج)، اظهار کرد: امروز در شرایطی قرار گرفتیم که باید بسترهای جهانی را برای آمادگی و فرهنگ‌سازی جامعه در عصر ظهور فراهم کنیم، امروز جامعه بشری به دلیل مشکلاتی که با آن مواجه شده، گرفتار یأس و ناامیدی است و همه نگاه‌ها به افق است که این اتفاق صورت بگیرد.

وی ادامه داد: اولین مأموریت ما این است که فضای جامعه جهانی و بشری را به سمت‌ و سوی حضرت مهدی موعود(عج) هدایت کنیم، برای این کار نیازمند راه‌اندازی شبکه انتظار و جریان منتظران هستیم. از حجت‌الاسلام جهانگیری در بنیاد مهدویت هرمزگان تشکر می‌کنم که کارهای خوبی در این زمینه انجام داده‌اند، جمعی از جوانان علاقه‌مند، کانون‌های مهدویت را در دانشگاه‌ها  و مساجد راه‌اندازی کرده‌اند و با قدرت پیش می‌روند، این مسئله من را به آینده ‌این بنیاد امیدوار کرده است.

ضرورت دفع تهاجم همه‌جانبه هالیوود، علیه جریان مهدویت

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: ما 3 نوع کار را باید در بنیاد مهدویت دنبال کنیم، یک نوع، فعالیت‌های اثباتی است، یعنی باید به مسائل مربوط به تبیین موضوع مهدویت به لحاظ محتوایی بپردازیم، این امر باعث می‌شود مردم را به امام زمان(ع) نزدیک‌تر کنیم. نوع دیگری از فعالیت‌ها که در این بنیاد باید صورت بگیرد، کارهای سلبی است، دشمنان در خصوص مسئله مهدویت بیکار ننشسته‌ و بسیار فعال هستند، تاکنون بیش از 200 فیلم در زمینۀ حمله و هجمه به مهدویت در جهان ساخته شده و فیلم‌های بسیاری نیز به صورت غیرمستقیم به این مسئله پرداخته‌اند. تهاجمی همه‌جانبه در امپراتوری بزرگ هالیوود علیه جریان مهدویت راه‌اندازی شده است. خنثی کردن این هجمه‌ها، پاسخگو بودن، دفع شبهات و آگاهی بخشی به مردم، مخصوصاً جوانان از کارهای سلبی است که باید صورت بگیرد.

عبادی‌زاده ادامه داد: نوع دیگری از فعالیت‌های بنیاد نیز مربوط به فضاهای کاربری و عمومی است که معمولاً مناسبتی هستند، آماده کردن فضای شهر و متوجه کردن اذهان مردم در مناسبت‌هایی مانند ایام عید شعبان و آغاز امامت امام زمان(ع) از جمله این کارهاست اما آنچه بنیاد مهدویت باید بیشتر به آن بپردازد فعالیت‌های ایجابی، اثباتی و سلبی است، در این مسیر نیز جوان‌ها باید وارد میدان شوند تا کارهای بزرگی صورت بگیرد.

مهدویت، تقابلی بین شیعه و سنی ایجاد نکرده است

وی تصریح کرد: خدا را شاکرم که با برادران اهل سنت در جریان مهدویت مشکل تقابلی نداریم و دستمان باز است، اگر روایاتی که اهل سنت در بحث مهدویت دارند بیشتر از شیعه نباشد، کمتر هم نیست، اهل سنت به ظهور منجی اعتقاد دارند، مشخصات و جزئیات آن نیز در روایاتشان وارد شده است. تنها مسئله اختلافی ما در جزئیات است و اهل سنت در این حوزه دو دسته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ادامه داد: اکثریت علمای اهل سنت معتقدند امام زمان(ع) با همین مشخصاتی که اهل شیعه مطرح می‌کند، بعداً متولد شده و جهان را پر از عدل و داد می‌کند. البته این اعتقاد برایشان محرومیت‌هایی ایجاد می‌کند و از مزایای اعتقاد به وجود منجی محروم می‌شوند. بخشی از اهل سنت نیز مانند مرحوم ابن عربی، معتقد هستند امام زمان متولد شده و فرزند امام حسن عسکری(ع) است. پیامبر اسلام(ص) در روایت حدیث ثقلین که مورد توافق همه مسلمانان است می‌فرمایند: «من دو چیز گران‌بها را در میان شما مردم به جای می‌گذارم، کتاب خدا و عترت و این دو هرگز از هم جدا نمی‌شوند» سؤال ما این است که امروز کتاب خدا را داریم، اما عترت کیست؟ و ابن عربی از همین طریق استدلال می‌کند که نمی‌شود ولی خدا و عترت آل الله در کنار قرآن کریم نباشد و می‌گوید در سیر و سلوک الهی اگر بخواهم به سوی خداوند حرکت کنم و اتصال به ولی خدا نداشته باشم با چه ابزاری باید جلو روم؟ و به همین طریق معتقد است هرکسی ادعا می‌کند به خدا می‌رسم و می‌توانم مراحل تکاملی را بدون ولی خدا طی کنم، حرفش قابل اعتنا نیست.

عبادی‌زاده با تأکید بر اینکه ما در مسئله مهدویت با برادران اهل سنت خود اصطکاک نداریم و اختلافاتمان جزئی بوده و مشکل‌ساز نیست، تصریح کرد: به یاد دارم در شهر لافت قشم، برادران اهل سنت مراسم می‌گرفتند و می‌گفتند ما باید امام زمان را به فرزندانمان معرفی کنیم. حتی وهابی‌ها نیز با جریان مهدویت تقابلی ندارند، روایاتی که حنبلی‌ها در مورد امام زمان(ع) دارند هم فوق‌العاده است. با همین فضای ذهنی است که می‌بینیم هر روز در مکه یک نفر ادعای امام زمان بودن می‌کند و از این ادعاها در طول تاریخ اهل سنت فراوان بوده است.

منجی موعود، مورد اتفاق همه مسلمانان است

وی بیان کرد: برادران اهل سنت بنا بر منابع اسلامی شیعه و سنی می‌توانند برای شناساندن منجی که بشریت در انتظارش است در کنار ما باشند. اگر اعتقاد دارند امام زمان(ع) متولد نشده، مشکلی نیست، برایش جشن میلاد نگیرند اما این شخصیت موعود بشر، مورد اتفاق همه ماست.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اظهار کرد: مسئله مهدویت، مسئله بسیار مهمی است که همه ما باید از تمام ظرفیت‌هایمان برای تبیین آن استفاده کنیم، این امر را  با وجود مبارک امام زمان(عج)  معامله کنیم که کاری برای آمادگی جامعه در آستانه و طلیعه ظهور انجام دهیم. مردم ما باید با وجود مقدس حضرت، اتصال معنوی پیدا کنند و کارها مانده بسیاری را در این زمینه داریم.

عبادی‌زاده افزود: حوزه مهدویت، حوزه‌ای است که مدعیان بسیاری دارد و هرکسی ممکن است ادعای آمدن از سوی امام زمان کند و افکار و گروه‌های انحرافی پیرامون امام زمان(عج) بسیار فراوان است. حجت‌الاسلام قرائتی که خود بنیان‌گذار این بنیاد است، اظهار می‌کرد: انجمن حجتیه به عنوان یک جریان انحرافی برای ترویج مهدویت در زمان قبل انقلاب شکل گرفت، ما گفتیم این‌ها افکار انحرافی دارند و از گردونه حذفشان کردیم اما حال به جای این حذف چه می‌خواهیم به جوانان بدهیم؟ چه کسی پرچم‌دار امام زمان باشد؟ اگر ما پرچم سالمی را در حوزه مهدویت علم نکنیم، هر روز پرچمی به نام ایشان بلند می‌شود و عده‌ای از مردم را به سمت خود می‌کشاند، چراکه مردم به امام زمان(عج) علاقه دارند.

فضای مجازی؛ بستر مناسبی برای گسترش فرهنگ مهدویت

وی اضافه کرد: بنیاد مهدویت برای اینکه فضای جامعه در راستای یک جریان سالم مهدویت حرکت کند شکل گرفته و از بنیادهایی است که بسیار مورد توجه و عنایت است. همه ما صرف‌نظر از پست و مقام و مسئولیت خود، دوست داریم برای حضرت ولی‌الله(ع) کاری کنیم، از این رو من از جانب خودم و همه مسئولین این استان به مسئولین کشوری قول دادم با همه وجود هر چه در توان داریم برای جریان مهدویت بگذاریم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در پایان گفت: امیدوارم بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در هرمزگان با هدایت حجت‌الاسلام جهانگیری، کارهای خود را گسترش دهد، انتظار ما از این بنیاد بسیار فراتر از چراغانی و کارهای فضای کاربری است، این کارها باید به بچه‌ها سپرده شود و در بخش‌های اثباتی، سلبی، معرفتی و بصیرتی برای ساحت مقدس امام زمان(عج) گام‌های بزرگی برداشته شود. فضای مجازی بستر بسیار مناسبی برای گسترش فرهنگ مهدویت است تا ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک شاهد باشیم عطر دل‌انگیز وجود امام زمان(ع) تمام کوی برزن شهر را معطر می‌کند.

انتهای پیام
captcha