آموزه‌های قرآنی را در قالب‌ آرایه‌های دلچسب به جوانان ارائه کنیم
کد خبر: 3942402
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

آموزه‌های قرآنی را در قالب‌ آرایه‌های دلچسب به جوانان ارائه کنیم

یک مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی می‌توان برنامه‌های جذاب و جوان‌پسند با محتوای قرآنی تهیه کرد گفت: آموزه‌های قرآنی را باید در قالب‌های زیبا، جذاب و با استفاده از آرایه‌های دلچسب به جوانان ارائه کنیم.

استفاده از ظرفیت فضای مجازی در تبیین و نشر آموزه‌های قرآنیحجت‌الاسلا‌م محمدجواد قهرمانی، مدرس حوزه عملیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: فضای مجازی، فضایی بسیار وسیع و ابزاری برای رساندن پیام، بیان ایده‌ها و مطالب دلخواه است و بسیاری از رسانه‌های غربی برای القای افکار و اندیشه‌های خود و تخریب افکار و اذهان جوانان و نابودی بنیان خانواده‌ از این فضای گسترده سوءاستفاده می‌کنند.

وی افزود: امروزه در فضای مجازی عمدتاً فعالیت‌های مخربی علیه باورهای انسانیت، معنویت، اخلاق و زندگی شرافتمندانه انجام می‌شود و شاهد از دست رفتن بسیاری از جوانان هستیم که به فساد اخلاقی، فحشا و منکرات کشیده می‌شوند در برابر این نسل مظلوم و ستم‌دیده وظیفه بسیار بزرگی داریم.

حجت‌الاسلام قهرمانی بیان کرد: به‌عنوان انسانی مؤمن و مسلمان نمی‌توانیم شاهد نابودی نسل جوان باشیم، حتی برای نجات این نسل باید برنامه‌ای مدون و حساب شده طراحی شود که موجب سعادت و خوشبختی شود. بهترین نسخه شفابخش برای نجات این نسل از دام‌ دشمنان در فضای مجازی و خوشبختی آن‌ها، قرآن، آموزه‌های دینی و معنوی است.

وی ادامه داد: امروزه وظیفه داریم آموزه‌های قرآن را در قالب‌های زیبا، جذاب و با استفاده از آرایه‌های دلچسب به جوانان ارائه کنیم تا این نسل با شیرینی‌ها، جذابیت و راهنمایی‌های نجات بخش قرآن آشنا شوند و قرآن‌پژوهان و مبلغان دینی لازم و واجب است که با استفاده از روش‌های نوین تبلیغی و تفسیری آموزه‌های قرآن را در اختیار جوانان قرار دهند و با مهر و محبت جوانان را به جلسات قرآنی و محافل معنوی در فضای مجازی جذب کنند.

مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌های جذب جوانان به معنویت، ارائه راهکارهای جدید و تازه به این نسل برای برون‌رفت از مشکلات روزمره زندگی آن‌ها بوده و در این میان، فضای مجازی می‌تواند با جلب اعتماد نسل جوان، آنان را برای انجام پژوهش‌های قرآنی، حفظ قرآن و نشر معارف قرآنی تشویق و ترغیب کرد.

وی در پایان افزود: می‌توان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برنامه‌های جذاب و جوان‌پسند با محتوای قرآنی تهیه کرد و در اختیار این نسل قرار داد، به‌‌ویژه در این شرایط کرونایی، فضای مجازی بهترین فرصت برای ایجاد پیوند جوانان و نوجوانان با فرهنگ‌ و دین بوده و موجب رشد و بالندگی می‌شود.

انتهای پیام
captcha