به گزارش ایكنا از فارس، خدیجه نجفی، معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز امروز، 29 آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به تشریح برنامههای هفته پژوهش و وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: مدرسه علمیه غدیریه شیراز بهمناسبت هفته پژوهش و هفته وحدت حوزه و دانشگاه اقدام به برگزاری برنامههایی از قبیل ژورنال کلاب رابطه باور مثبت و رشد فردی، توزیع بروشور وحدت حوزه و دانشگاه در فضای مجازی، معرفی سایتهای دینپژوهی و برگزاری کارگاه طرح نامهنویسی کرده است.
وی اضافه کرد: ویژه برنامه ژورنال طلاب با محوریت مقاله «خوشبینی از منظر قرآن و حضرت علی(ع) در نهجالبلاغه» و «رشد فردی از دیدگاه اسلام و روایات» ویژه فعالان پژوهشی و اعضای گروه سیر مطالعاتی در مدرسه علمیه خواهران غدیریه برگزار شده است.
معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز تصریح کرد: پژوهشگر موفق کسی است که با بهکارگیری عوامل مؤثر در رشد فردی بتواند ابتدا در بعد معنوی خود را تقویت کند تا به رشد فردی برسد و سپس با تولید محتوای علمی به رشد معنوی، فردی و اجتماعی جامعه ایمانی کمک کند.
نجفی همچنین در خصوص توزیع بروشور بهمناسبت وحدت حوزه و دانشگاه در فضای مجازی اظهار کرد: هرجا دشمن نا امید شد دانشمندان بزرگ ایران اسلامی شربت شهادت نوشیدند از این رو یاد و خاطر علمای بزرگ و معرفی آنان به قشر جوان و فرهیخته در دنیای امروز امری ضروری است و موجب تقویت روحیه جهادی و خستگیناپذیر دانشمندان جوان و افزایش انگیزه و هدفمند شدن دانشجویان و طلاب میشود.
محقق حوزه و دانشگاه بیان کرد: علما و دانشمندان بزرگ اسلامی ایرانی با سلاح علم پیشگامان عرصه جهاد بودند و به مقابله با دشمن و اندیشههای انحرافی پرداختند تا بسترسازی برای آیندگان در عرصه تولید علم و ترویج فرهنگ دینی شوند.
وی با توجه به هجمههای اطلاعاتی در دنیای امروزی، تهیه و توزیع بروشور، اینفوگرافی، کلیپهای کوتاه را یکی از ابزار انتشار یافتههای علمی و معرفی دانشمندان متفکر دانست و گفت: این کار موجب ایجاد انگیزه، تغییر مسیر زندگی و هدفمند کردن علمآموزی میشود.
نجفی همچنین معرفی سایتهای دینپژوهشی را یکی دیگر از برنامههای مدرسه علمیه خواهران غدیریه دانست و با اشاره به نگرش بینش و نگاه حضرت امام خامنهای، گفت: راهاندازی سایتهای دینپژوهی، به ویژه پایگاههای مرکز تحقیقاتی نور که به دستور مقام عظمای ولایت راهاندازی شد، بیانگر اهمیت این پایگاهها و نقش تعیینکننده آنان در تولید و ترویج علوم اسلامی و انسانی است.
وی با اشاره به رسالت پژوهشگران در تولید محتوا و پیشرفت کشور گفت: امروزه آشنایی پژوهشگران با سایتهای دینپژوهی و پایگاههای اینترنتی یکی از ضروریات حوزه پژوهش است که باید به آن توجه شود.
معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز همچنین به برگزاری کارگاه طرح نامهنویسی اشاره کرد و گفت: پژوهش همانند معماری میماند، همانطور که معمار بدون نقشه نمی تواندکار خوب ارائه دهد، پژوهشگر هم بدون طرح نامه نمیتواند به تولید محتوای علمی و پرکاربرد بپردازد.
وی گفت: طرح نامه برای پژوهشگر همانند نقشه راه میماند که یادگیری آن لازم و ضروری است، از اینرو هرچه طرح دقیقتر و روشنتر باشد، پژوهشگر راحتتر میداند هدف و مسیر او چیست و به چه منابعی نیاز دارد و حتی میتواند مدت زمان نوشتن پژوهش خود را تخمین بزند.
نجفی یکی از دلایل ضعف پژوهشگران در تولید محتوا، ضعف در یادگیری طرح نامهنویسی دانست و گفت: پژوهشگر موفقی کسی است که طرح نامهنویس خوبی باشد.
وی، طرح نامهنویسی را اساس و پایه یادگیری پژوهش دانست و افزود: باید پژوهش رکن اصلی آموزش باشد و اساتید دروس پژوهش محور باید اهمیت ویژهای به این موضوع دهند و محققان را در این زمینه تقویت کنند.
انتهای پیام