سجده‌ای مخلصانه و پاسخی عاشقانه / پاکبان شیرازی تجلیل شد
کد خبر: 3942019
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲

سجده‌ای مخلصانه و پاسخی عاشقانه / پاکبان شیرازی تجلیل شد

عشق به معبود، زمان و مكان و شغل و موقعیت و جایگاه نمی‌شناسد. هر زمان كه عاشقانه و مخلصانه به او روی‌ آوری، او عاشقانه‌تر و به واسطه تمام كائناتش به تو پاسخ خواهد داد. یك قدم از تو، هزاران نور و رحمت را بر انسان نازل می‌كند و این رحمت و بركت خداوند را این روزها به خوبی در داستان یك پاكبان شیرازی مشاهده كردیم.

روزی كه مطابق روزهای قبل، جاروی خود را كنار نهاد و در آن سرمای استخوان‌سوز صبحگاهی، آستینش را بالا زد و با آب لیوان وضو گرفت و پلاستیكی بر زیر پاهای برهنه خود در سنگفرش‌های یخ‌زده خیابان قرار داد و عاشقانه و مخلصانه سر بر سجده معبود نهاد، شاید هیچ‌گاه گمان نمی‌كرد كه خداوند در آن لحظات واسطه‌ای می‌فرستد تا اخلاص او را تبدیل به نمادی برای دین‌داری یك ملت كند.

آری! عشق به معبود، زمان و مكان و شغل و موقعیت و جایگاه نمی‌شناسد. هر زمان كه عاشقانه و مخلصانه به او روی‌ آوری، او عاشقانه‌تر و به واسطه تمام كائناتش به تو پاسخ خواهد داد. یك قدم از تو، هزاران نور و رحمت را بر زندگی انسان نازل می‌كند و این رحمت و بركت خداوند را این روزها به خوبی در داستان یك پاكبان شیرازی مشاهده كردیم.

همه چیز از یك عكس شروع شد. شب جمعه گذشته بود كه عكسی از یك پاكبان كه در هنگام اذان صبح سنگفرش خیابان را سجاده خود قرار داده بود، در گروه واتس‌آپی بسیج رسانه فارس منتشر شد و به سرعت هرچه تمام‌تر این عكس در گروه‌های مختلف فضای مجازی منتشر شد. نكته‌ای كه موجب تحسین همگان شده بود، این بود كه در دمای منفی دو درجه صبحگاه شیراز كه سنگفرش‌های خیابان كه بسان برف سرد و یخ زده هستند، چگونه یك پاكبان ذوب عشق به معبود شده و با پای برهنه در پیشگاه حضرت حق ایستاده و نماز صبح خود اقامه می‌كند.

این عكس دل متدینیان و موحدین بسیاری را خوشحال كرد چرا كه نشان می‌دهد علی‌رغم تمام تلاش‌ها و سنگ‌اندازی‌های دشمنان دین و انقلاب مبنی بر دین‌زدایی، مردم ایران همچنان به پای اعتقادات خویش ایستاده‌اند و حتی شیوع كرونا و سرمای استخوان‌سوز، مانع از ادای فریضه اول وقت آنان نمی‌شود.

به راستی مردم شیراز بارها در طول تاریخ نشان داده‌اند كه تا چه حد پای اعتقادات و دین و مذهب خود ایستاده‌اند و به حق و انصاف هم رهبر معظم انقلاب به شایستگی نشان افتخار سومین حرم اهل بیت(ع) را به این شهر اعطا كردند و این روزها هم با انتشار گسترده عكس پاكبان شیرازی، باز هم این جایگاه بیش از هر زمان دیگری به جهانیان رخنمایی می‌كند.

همان شب اول و بلافاصله با قرار دادن این عكس در گروه بسیج رسانه، مسئول هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه شیراز اعلام كرد كه مراسم تجلیلی به‌منظور قدردانی از زحمات و نیت خیر این پاكبان برپا خواهد كرد و در این راه نیز مدیریت شهری شیراز همراهی بسیار خوبی انجام دادند و بدین ترتیب مراسم تجلیل و قدردانی از این پاكبان به‌همراه قدردانی از جمعی از پاكبان‌های این كلان‌شهر كه در ایام شیوع كرونا انصافاً ایثاری جانانه برای نظافت و بهداشت سطح شهر انجام می‌دهند، امروز، 29 آذرماه در خیابان قصردشت شیراز برگزار شد.

سجده‌ای مخلصانه و پاسخی عاشقانه / پاکبان شیرازی تجلیل شد

جان‌علی كشاورز، این پاكبان متدین شیرازی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایكنا گفت: من عضو كوچكی از جمع پاكبانان شهر مقدس شیراز هستم كه حدود 20 سال است در این عرصه مشغول به خدمت هستم.

وی در پاسخ به اینكه چه حسی دارید از اینكه به‌عنوان نماد دین‌داری مردم شیراز در این شرایط و روزگار مطرح شده‌اید، گفت: مسلماً بسیار خرسندم كه توانستم نسبت به خدای خود انجام وظیفه كنم و امیدوارم خداوند عبادت مرا خالصانه بپذیرد چرا كه اول و آخر همه چیز تنها خداست.

كشاورز اظهار كرد: آن روزی كه من مشغول نماز خواندن بودم، اصلاً متوجه نشدم كه كسی آنجا حضور دارد و از من عكس می‌گیرد و اصولاً این كار نه تنها برای من بلكه برای سایر همكارانم یك كار همیشگی است و همیشه هنگام اذان، پیاده‌روها سجاده خود می‌كنیم و نماز اول وقت خود را اقامه می‌كنیم.

بالاترین عبادت را خدمت به خلق می‌دانم

وی همچنین در پاسخ به اینكه آیا این شغل در ایام شیوع كرونا، سلامت آنان را به خطر نمی‌اندازد، گفت: علی‌رغم تمام سختی‌هایی كه این شغل دارد، من همیشه عاشق خدمت‌رسانی به مردم هستم چرا كه بالاترین عبادت را در خدمت به خلق می‌دانم؛ گرچه در این راه هم سختی‌های زیادی متحمل شدم به‌عنوان مثال به كرونا مبتلا شدم و حدود 20 روز هم درگیر بودم.

كشاورز یادآور شد: زمانی كه این عكس در فضای مجازی منتشر شد، خودم اصلاً متوجه نشدم چرا كه گوشی من ساده است اما مسئولان شهری و همچنین اصحاب رسانه و خبرنگاران و بسیج رسانه زحمات زیادی كشیدند و امروز هم یك مراسم قدردانی برگزار كردند كه از همین‌جا از همه آنان قدردانی می‌كنم.

لقمه حلال درب‌های رحمت خداوند را می‌گشاید  

این پاكبان شیرازی در ادامه سخنان خود از اثرات لقمه حلال در زندگی سخن گفت و افزود: همیشه در طول زندگی تلاش كردم تا پولی كه به دست می‌آورم حلال باشد چرا كه ارزش لقمه حلال از میلیارد‌ها پول حرام بیشتر است و آن را با هیچ‌چیز عوض نمی‌كنم و بحمد الهی از اثرات همین لقمه حلال هست كه خداوند همیشه به هر طریقی درب رحمت و بركت خود را در زندگیم می‌گشاید.

وی با بیان اینكه دارای دو فرزند پسر است، گفت: یكی از فرزندانم دارای لیسانس معماری است و دیگری هم‌اكنون مشغول طی كردن خدمت سربازی در خرمشهر است و همیشه تلاش كردم تا با لقمه حلال، بهترین راه زندگی را به فرزندان خود نشان دهم و امیدوارم آنان هم دنباله‌رو همین مسیر باشند.

كشاورز سخنان خود را با قرائت فرازهایی از دعای كمیل به اتمام رساند و گفت: تنها سخنم برای این روزها اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِی الذُّنُوبَ الَّتِی تَحْبِسُ الدُّعَاءَ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِی الذُّنُوبَ الَّتِی تُنْزِلُ الْبَلاَءَ است و پیوسته دعا می‌كنم تا خداوند درب رحمت خود را به روی جهانیان گشوده و هر چه زودتر بلای ویروس منحوس كرونا را مرتفع كند.

سجده‌ای مخلصانه و پاسخی عاشقانه / پاکبان شیرازی تجلیل شد

رضا جاویدی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه شیراز نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: امروز و در طی این مراسم با حضور مدیران رسانه‌ها، خبرنگاران و همچنین جمعی از مدیران شهرداری، از تعدادی از پاكبانان شهر شیراز به نمایندگی از سایر پاكبانان تجلیل صورت گرفت.

وی اظهار كرد: در ایام شیوع كرونا در كنار كادر درمان كه شبانه‌روز در خط مقدم مبارزه با كرونا هستند، تعدادی از مشاغل هم به جد با كرونا مبارزه می‌كنند كه یكی از آن‌ها قشر خدوم و زحمتكش پاكبانان هستند كه در این ایام كمتر نامی از آن‌ها برده شده است.

جاویدی تأكید كرد: پاكبانان در این ایام كه برخی‌ها متأسفانه بهداشت را رعایت نكرده و ماسك و دستكش‌های استفاده شده خود را در خیابان می‌اندازند، خطر ابتلا به كرونا را به جان خریده و نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها و پسماندها برای حفظ سلامت مردم و نظافت شهر اقدام می‌كنند لذا این اقدام آنان جای قدردانی دارد به‌همین دلیل امروز تلاش كردیم تا به سهم و وسع خود تجلیلی از تعدادی از این قشر زحمتكش داشته باشیم.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از جان‌علی كشاورز و جمعی از پاكبانان شیراز با اهدای گل و هدایای نقدی از سوی بسیج رسانه و شهرداری شیراز قدردانی به‌عمل آمد.

انتهای پیام
captcha