معرفی منابع آزمون معارفی جشنواره قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن
کد خبر: 3940571
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

معرفی منابع آزمون معارفی جشنواره قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن

آزمون معارفی هجدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن كریم در روز دوشنبه به‌صورت اینترنتی همزمان با سراسر كشور در شیراز برگزار می‌شود.

زینب‌ روستایی، رئیس دانشكده علوم قرآنی شیراز در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به برگزاری هجدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن كریم در سال جاری گفت: آزمون معارفی این جشنواره در ساعت 10 صبح روز دوشنبه، 24 آذرماه به‌صورت اینترنتی و از طریق سامانه نور به آدرس noor.quran.ac.ir برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینكه زمان پاسخ‌گویی به سئوالات تستی ۳۰ دقیقه و زمان پاسخگویی به سئوالات تشریحی ۱۰ دقیقه است، افزود: شركت‌كنندگان برای وورد به سایت برای شركت در آزمون معارفی در قسمت نام کاربری کد ملی و در قسمت رمز ارقام یک تا شش را وارد كنند.

روستایی بیان كرد: سامانه صرفاً در زمان مذكور فعال خواهد بود و شركت‌كنندگان می‌توانند فقط در یك نوبت به‌مدت 25 دقیقه به سئوالات تستی و به‌مدت 10 دقیقه به سئوالات تشریحی پاسخ دهند.

روستایی در ادامه به معرفی منابع این آزمون در بخش دانشجویان پرداخت و گفت: رشته‌ آشنایی با احادیث اهل بیت(ع) از كتاب واژه ‌های اخلاقی از  اصول كافی نوشته ابراهیم پیشوایی از انتشارات نشر بوستان کتاب آزمون گرفته می‌شود كه محدوده آزمون نیز از ابتدای کتاب تا صفحه 110، ابتدای حرف ش خواهد بود.

رئیس دانشكده علوم قرآنی شیراز ادامه داد: رشته آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه از كتاب سیری در نهج‌البلاغه نوشته شهید مرتضی مطهری از انتشارات نشر صدرا آزمون گرفته می‌شود كه محدوده آزمون هم كل این كتاب است.

وی با اشاره به منبع رشته آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه گفت:‌ آزمون این رشته از كتاب اخلاق اجتماعی در صحیفه سجادیه تألیف حمیدرضا حق‌شناس از انتشارات مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما برگزار می‌شود كه محدوده آزمون هم كل كتاب است.

روستایی بیان كرد: آزمون رشته آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن نیز از كتاب دقایقی با قرآن نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی از انتشارات درس‌هایی از قرآن برگزار می‌شود كه محدوده آزمون نیز از ابتدای كتاب تا صفحه 198، (تا ابتدای مقایسه مومن و کافر) انتخاب شده است.

رئیس دانشكده علوم قرآنی شیراز اظهار كرد: آزمون رشته آشنایی با سیره معصومین از كتاب انسان 250 ساله درباره بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه معصومین(ع) از انتشارات صهبا برگزار می‌شود كه محدوده آزمون از ابتدای کتاب تا ابتدای فصل نهم، صفحه 185 درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به منبع رشته حفظ موضوعی قرآن كریم نیز گفت: آزمون این رشته نیز از كتاب با قرآن خوشبخت شوید تألیف سید مهدی هاشمی از انتشارات نورالثقلین اجرا می‌شود كه محدوده آن نیز از ابتدای کتاب تا ابتدای فصل نهم، صفحه 213 انتخاب شده است.

روستایی منبع رشته احكام را رساله دانشجویی اثر سید مجتبی حسینی از انتشارات معارف معرفی كرد و گفت: آزمون این رشته از ابتای كتاب تا ابتدای احكام خمس خواهد بود.

رئیس دانشكده علوم قرآنی شیراز اضافه كرد:‌ آزمون رشته پرسمان معارفی از کتاب 180 پرسش و پاسخ، برگرفته از تفسیر نمونه اثر جمعی از فضلای حوزه علمیه  از انتشارات اما علی‌بن ابی‌طالب(ع) برگزار می‌شود كه محدوده آزمون نیز از پرسش 1 تا 64 تا ابتدای موضوع قرآن در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: همچنین آزمون رشته سبک زندگی اسلامی و ایرانی از كتاب آیات اخلاقی (برگزیده‌ای از کتاب اخلاق در قرآن) زیر نظر آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی از انتشارات امام علی‌بن ابی‌طالب(ع) برگزار خواهد شد كه محدوده آزمون نیز تنها از بخش اول این كتاب خواهد بود.

انتهای پیام
captcha