تعویق زمان برگزاری آزمون معارفی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن
کد خبر: 3939679
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸

تعویق زمان برگزاری آزمون معارفی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن

رئیس دانشكده علوم قرآنی شیراز از تعویق برگزاری آزمون معارفی هجدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن خبر داد.

زینب روستایی، رئیس دانشكده علوم قرآنی شیراز در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به برگزاری هجدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن كریم گفت: این جشنواره همه‌ساله ویژه دانشجویان، اساتید، كاركنان دانشگاه علوم و معارف قرآن كریم و خانواده‌های آنان برگزار می‌شود.

وی با یادآوری اینكه آخرین مهلت شركت در این جشنواره پایان آبان‌ماه سال جاری بود، افزود: این جشنواره در بخش‌های آوایی، معارف قرآنی و سیره معصومین، پژوهشی، فناوری، هنری و ادبی در بخش دانشجویان؛ آوایی، معارف قرآنی و سیره معصومین، پژوهشی، هنری و ادبی در بخش اساتید؛ آوایی و معارف قرآنی و سیره معصومین در بخش كاركنان؛ آوایی و معارف قرآنی و سیره معصومین در بخش خانواده كاركنان و اساتید برگزار می‌شود.

رئیس دانشكده علوم قرآنی شیراز یادآور شد: بخش‌هایی از این جشنواره نظیر پژوهشی، فناوری، هنری، ادبی و حتی رشته‌های آوایی نظیر اذان، دعاخوانی، تواشیح و هم‌خوانی و تدریس قرآن كریم همگی به‌صورت ارسال اثر برگزار می‌شوند.

وی به بخش معارفی این جشنواره اشاره كرد و گفت: بخش معارفی شامل رشته‌های آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن كریم، آشنایی با سیره معصومین، احكام، پرسمان قرآنی و سبك زندگی ایرانی اسلامی است.

روستایی با بیان اینكه بخش پژوهشی نیز شامل مقاله‌نویسی، تلخیص كتاب و نقد و بررسی كتاب است، گفت: بخش فناوری شامل تولید نرم‌افزار و اپلیكیشن؛ بخش هنری شامل خوشنویسی، نقاشی، عكس، تذهیب، فیلم كوتاه، معرف و منبت و طراحی و پوستر و بخش ادبی شامل شعر، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه نویسی است.

رئیس دانشكده علوم قرآنی شیراز ادامه داد: همچنین رشته‌های بخش آوایی شامل قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ كل، اذان، دعا و مناجات‌خوانی و همچنین تواشیح و هم‌خوانی قرآن كریم است.

وی یادآور شد: پیش از این بنا بود آزمون معارفی در تاریخ 17 آذرماه به‌صورت همزمان و كشوری و در بستر فضای مجازی برگزار شود اما به دلیل تعطیلی‌های شرایط قرمز كرونا، زمان برگزاری این آزمون به تعویق افتاد و بنا شد تا در تاریخ 24 آذرماه جاری به‌صورت مجازی برگزار شود.

انتهای پیام
captcha