نقش پررنگ بسیج در حمایت از مدافعان سلامت
کد خبر: 3939215
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷

نقش پررنگ بسیج در حمایت از مدافعان سلامت

رئیس مركز بهداشت شهرستان فراشبند با تأكید بر اهمیت نقش پررنگ بسیج در حمایت از مدافعان سلامت، گفت: مسئولیت اجرایی طرح شهید «قاسم سلیمانی» برای كمك به مدافعان سلامت به‌عهده بسیج است.

به گزارش ایكنا از فارس، در راستای اجرای گام چهارم مبارزه با کرونا، نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد اجرایی طرح محله‌محور و خانه‌محور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ با عنوان طرح شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» امروز، 15 آذرماه در شهرستان فراشبند برگزار شد.

اكبر نوربخش، رئیس مركز بهداشت شهرستان فراشبند در این نشست با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای اجرای هر چه‌ بهتر غربالگری در طرح شهید سلیمانی، گفت: این طرح با هدف قطع زنجیره انتقال کروناویروس، کاهش بیماران بستری، کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ و مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا با مشارکت مردمی، هماهنگی بین‌بخشی و بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیجی و داوطلب مردمی اجرا می‌شود.

وی ارتقای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ارتقای رهگیری تماس‌های نزدیک بیماران شناسایی شده و تعیین تکلیف آن‌ها، ارتقای خدمات پزشکی، پرستاری از بیماران قطعی و مشکوک کووید 19 و افراد ترخیص شده و مراقبت از آن‌ها در منزل، حمایت از خانواده‌هایی که نیاز به قرنطینه دارند، حمایت از خانواده‌هایی که به دلیل همه‌گیری کووید معیشت آن‌ها تحت تأثیر قرار گرفته است، حمایت از افراد پرخطر و آسیب‌پذیر نیازمند قرنطینه معکوس، ارتقای ایزوله بودن بیماران و قرنطینه بودن افراد در تماس نزدیک با بیماران، ارتقای آموزش‌ها و فرهنگ‌سازی‌ها مبتنی بر ظرفیت‌های محله را از اهداف عملیاتی این طرح برشمرد.

نوربخش با اشاره به نقش پر رنگ بسیج در تمامی عرصه‌ها به ویژه در حمایت از مدافعان سلامت، اضافه کرد: گرچه در اجرای این طرح، بسیاری از دستگاه‌‌های اجرایی و خدماتی همکاری دارند، اما بخش عمده مسئولیت اجرایی این طرح بر عهده بسیج است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند افزود: در این طرح، فرماندار به‌عنوان فرمانده قرارگاه، رئیس شبکه بهداشت و درمان به‌عنوان معاون قرارگاه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه به‌عنوان فرمانده عملیات و شهرداری و هلال احمر به‌عنوان اعضای قرارگاه در راستای مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند.

وی تیم‌های اجرایی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را شامل تیم‌های مراقبتی تخصصی و غیر تخصصی، تیم‌های حمایتی و تیم‌های نظارتی عنوان کرد و گفت: کمیته‌های این قرارگاه نیز شامل کمیته حمایت و نظارت بر قرنطینه خانگی و غیر خانگی بیماران، کمیته رهگیری و مراقبت، کمیته آموزش همگانی، کمیته عملیاتی محله یا منطقه و کمیته پایش و ارزیابی است که هر یک از این کمیته‌ها نیز وظایف جداگانه و مخصوصی دارند.

نوربخش با تأکید بر لزوم همکاری با عوامل اجرای این طرح برای شناسایی بیماران مبتلا به کرونا، از مردم خواست ضمن مراجعه روزانه به سامانه salamat.gov.ir و ثبت اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت خود، به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در شهرستان فراشبند کمک کنند.

در پایان این نشست که با حضور حمدالله عربلو، معاون سیاسی امنیتی فرماندار؛ عبداله عالیشوندی، بخشدار مرکزی؛ معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان، کارشناس مسئول توسعه شبکه بهداشت و درمان، فرمانده و جانشین سپاه، مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان و سایر اعضای ستاد مدیریت کرونا در فرمانداری شهرستان فراشبند برگزار شد، وظایف هر کدام از کمیته‌های عملیاتی مشخص و به آن‌ها ابلاغ شد.

انتهای پیام
captcha