اعلام آمار مبتلایان كرونا به تفكیك شهرستان‌ها در فارس
کد خبر: 3939205
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵

اعلام آمار مبتلایان كرونا به تفكیك شهرستان‌ها در فارس

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، 151 هزار و 997 نفر در استان فارس به کروناویروس مبتلا شدند.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بعدازظهر امروز، 15 آذرماه در استودیو سلامت فارس اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، بیش از ۵۱۰ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت‌دار تهیه شده است که از این تعداد، ۱۵۱ هزار و ۹۹۷ مورد مثبت شناسایی شده است.

وی با اعلام بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۱۵۱ هزار و ۹۹۷ مورد شناسایی شده، ۷۶ هزار و ۶۱۹ مورد مربوط به شیراز؛ کازرون چهار هزار و ۱۷۷ مورد؛ مرودشت سه هزار و ۸۱۳ مورد؛ فیروزآباد دو هزار و ۵۸۴ مورد؛ ممسنی دو هزار و ۵۱۹ مورد؛ آباده دو هزار و ۴۴۷ مورد؛ داراب دو هزار و ۴۰۸ مورد؛ کوار دو هزار و ۳۹۱ مورد؛ سپیدان هزار و ۷۹۴ مورد؛ استهبان هزار و ۵۲۰ مورد؛ نی‌ریز یك‌هزار و ۳۵۳ مورد؛ زرین‌دشت یك‌هزار و ۳۴۳ مورد؛ اقلید یك‌هزار و ۳۴۲ مورد؛ قیروکارزین یك‌هزار و ۳۱۴ مورد؛ کوه چنار یك‌هزار و ۲۹۱ مورد؛ خرم‌بید یك‌هزار و ۱۸۷ مورد؛ زرقان یك‌هزار و ۱۲۵ مورد؛ لامرد یك‌هزار و ۴۶ مورد؛ رستم یك‌هزار و ۴۵ مورد؛ پاسارگاد ۹۷۵ مورد؛ فراشبند ۹۰۵ مورد؛ خرامه ۸۹۶ مورد؛ ارسنجان ۸۱۶ مورد؛ سروستان ۶۵۸ مورد؛ مهر ۶۲۹ مورد؛ بوانات ۵۳۷ مورد؛ بیضا ۴۷۹ مورد؛ بختگان ۴۶۱ مورد؛ سرچهان ۳۶۲ مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

همتی با بیان اینکه متأسفانه ۳۲ نفر در روز گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند، افزود: با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به دو هزار و ۶۴۹ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز ادامه داد: مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان فارس نیز به ۱۴۱ هزار و ۶۷۵ نفر رسیده است.

وی با تشکر از مردم استان فارس به پاس همکاری با مجموعه سلامت در مقابله با کروناویروس، ابراز امیدواری کرد تا با استمرار این همکاری شاهد بهتر شدن وضعیت کروناویروس در استان باشیم.

انتهای پیام
captcha