۱۶ آذر؛ نماد مقاومت جامعه دانشگاهی برابر سلطه خارجی
کد خبر: 3939173
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

۱۶ آذر؛ نماد مقاومت جامعه دانشگاهی برابر سلطه خارجی

فرمانده نیروی انتظامی فارس با بیان اینكه 16 آذر هر سال پیام‌آور عزت و شرف دانشگاه و نیز نماد مقاومت جامعه دانشگاهی در برابر سلطه خارجی است، تأكید كرد: دانشگاه و دانشجو در هر جامعه‌ای، معرف بالاترین تفكر و علم آن جامعه محسوب می‌شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی فارس، امروز، 15 آذرماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز دانشجو گفت: شانزدهم آذرماه سالروز شهادت سه دانشجوی كشور در راه استقلال و عدالت‌طلبی و روز ظلم‌ستیزی و استكبارستیزی است.

وی با بیان اینكه 16 آذر هر سال پیام‌آور عزت و شرف دانشگاه و نیز نماد مقاومت جامعه دانشگاهی در برابر سلطه خارجی است، گفت: دانشگاه و دانشجو در هر جامعه‌ای، معرف بالاترین تفكر و علم آن جامعه محسوب می‌شوند و اصول جهان‌بینی و نظام اعتقادی و ارزشی جامعه را در خود متجلی می‌سازند و با تربیت متفكران و دانشمندان و مدیران آینده، در جهت بخشیدن به حركت‌های گوناگون فكری، اعتقادی، فرهنگی و سیاسی جامعه، موثر واقع می‌شوند.

حبیبی تأكید كرد: امروز استكبار جهانی در پی آن است تا با سست كردن پیوندهای عمیق دانشجو با خط ولایت و دور كردن این قشر متفكر از دامان علم، جهاد علمی كشور را متوقف كند ولی آنان باید بدانند که مجاهدت دانش‌پژوهان، دشمن را همواره مأیوس و ناامید خواهد كرد.

وی با یادآوری اینكه تظاهرات دانشجویان در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون، معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 1332 و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، از روز چهاردهم آذر آغاز شد، افزود: روز شانزدهم آذر ماموران رژیم پهلوى براى اینکه فریاد مخالفان را در گلو خفه كنند، وارد صحن دانشگاه می‌شوند و در زد و خورد با دانشجویان، شمارى را مجروح و گروهى را دستگیر و زندانى و سه تن از دانشجویان را به شهادت مى‌رسانند، از آن به بعد این روز به‌عنوان نماد استکبارستیزی ، مبارزه با استبداد و عدالت‌خواهی دانشجویان در تاریخ ایران ثبت شد و هر ساله خاطره آن گرامی داشته می‌شود.

حبیبی ادامه داد: البته این موضوع به اینجا ختم نشد و دانشجویان پس از پیروزی انقلاب با تسخیر لانه جاسوسی، اساس استكبار جهانی را در هم شكسته و سنگرها را به مدرسه و دانشگاه عشق و جهاد تبدیل ساختند.

رئیس پلیس فارس با بیان اینكه دانشجویان در سنگر کسب علم و معرفت و دانش قرار گرفته و در جهت خدمت به مردم و جامعه تلاش می‌کنند و آنان با تفکر دینی و متعهد خود نقش مهمی در برقراری آرامش جامعه بر عهده دارند، گفت: امروز دانشجویان با جهاد علمی و عملی خود در میدان‌های علم و دانش، سرافرازانه قله‌های رفیع ایمان و دانایی را فتح كرده‌اند و روح خودباوری، بالندگی و شكوفایی را در كالبد جامعه می‌دمند.

وی، روز 16 آذر را برگ زرین از تاریخ افتخارات ملت ایران و به ویژه جامعه دانشجویان ایران اسلامی دانست و تأكید كرد: بررسی تاریخ این حماسه سرنوشت‌ساز گویای حقایق غیرقابل انکار است. حقایقی همچون پویایی و هوشیاری دانشجویان در مواجهه با مسائل سیاسی و اجتماعی کشور، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی دانشجویان توأم با بصیرت آنان سبب شده است تا این قشر جامعه حافظ ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی باشند.

فرمانده نیروی انتظامی فارس تأكید كرد: امروز دانشجویان آگاه و دین‌مدار كشور ما، با جهاد علمی در میدان‌های علم و دانش، سرافرازانه قله‌های رفیع ایمان و دانایی را فتح كردند و روح خود باوری، بالندگی و شكوفایی را در كالبد جامعه می‌دمند.

حبیبی ضمن تبریک روز دانشجو به تمام دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها، گفت: دانشجویان به‌عنوان افراد فرهیخته جامعه با تولید اندیشه صحیح نقش مهم و اساسی در برقراری امنیت پایدار ایفا می‌کنند و با تفکر دینی و متعهد خود، نقشی مهم در برقراری آرامش جامعه بر عهده دارند، نیروی انتظامی نیز همواره آماده همكاری با این قشر فرهیخته برای تحكیم مبانی امنیت در جامعه است.

انتهای پیام
captcha