تمدید تعطیلی فعالیت‌های مراكز فرهنگی و هنری فارس
کد خبر: 3939155
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸

تمدید تعطیلی فعالیت‌های مراكز فرهنگی و هنری فارس

معاون هنری و سینمایی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام كرد: بر اساس ابلاغ ستاد استانی مدیریت كرونا تعطیلی‌های مراكز فرهنگی و هنری استان تا پایان هفته تمدید شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بهروز مرامی، معاون هنری و سینمایی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 15 آذرماه گفت: علی‌رغم اینكه شاهد پایین آمدن آمار مبتلایان و فوتی‌های بیماری کرونا در سطح استان و شهر شیراز هستیم ولی این آمار همچنان نگران‌کننده است و کووید ۱۹ همچنان در استان مبتلاها و فوتی‌های زیادی رو دارد و بر همین اساس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مصوب کرده که تعطیلی‌های عمومی به‌مدت یک هفته دیگر نیز تمدید شود.

وی افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز به‌عنوان یکی از دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان خود را ملزم می‌داند که بر اساس این مصوبات عمل و آن‌ها را پیاده کند زیرا شیوع بیماری و تعداد مبتلاهای جامعه و متاسفانه فوتی‌هایی که بر اثر این بیماری روزانه در سطح استان و شهر شیراز رخ می‌دهد، مانع از بازگشایی مشاغل مربوطه می‌شود.

مرامی از تمدید تعطیلی مراكز فرهنگی و هنری فارس تا پایان هفته جاری خبر داد و از مدیران آموزشگاه‌ها و مراكز فرهنگی و هنری استان نیز درخواست كرد تا سهمی در تسریع ریشه‌كن شدن كرونا در جامعه داشته باشند.  

معاون هنری و سینمایی ارشاد فارس یادآور شد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از همه واقف بر این امر است که مراکز فرهنگی و هنری شاید بیشترین مشکلات و ضرر و زیان‌های ناشی از شیوع بیماری متوجه این مراکز شده‌اند اما با توجه به شرایط جامعه و مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا الزام می‌کند که بی محابا دست به گشایش و ادامه و یا بازگشایی این مراکز اقدام نشود.

وی بیان كرد: دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مدت تسهیلات و کمک‌هایی را در قالب وام‌های کم بهره برای مراکز فرهنگی و هنری و آموزشگاه‌هایی که دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، پیش‌بینی كرده است و بسیاری از مراکز فرهنگی و هنری و سالن‌های سینما و نمایش و نگارخانه‌ها در سامانه نسبت به درخواست و ثبت تقاضای وام اقدام کرده‌اند که در دست بررسی است و امیدواریم بتوانیم نتیجه آن را به‌زودی اعلام كنیم.

انتهای پیام
captcha