زمان آغاز رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزان فارس اعلام شد
کد خبر: 3939093
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

زمان آغاز رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزان فارس اعلام شد

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس زمان آغاز مرحله مقدماتی مسابقات قرآن دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری را اعلام كرد و گفت: این مسابقات در 4 مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و كشوری در سال تحصیلی جاری برگزار می‌شود.

صدرالله زین‌العبادی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه امسال نیز مانند سال‌های گذشته مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان را برگزار خواهیم كرد، گفت: قطعاً شرایط شیوع كرونا و اجرا در بستر فضای مجازی در اجرای این برنامه قرآنی لحاظ خواهد شد.

وی با تصریح اینكه یکی از عوامل آرامش و امید خصوصاً در شرایط بحرانی، انس با قرآن کریم، اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و انس با نماز است، افزود: خداوند متعال در معرفی حقیقت قرآن، اوصافی نظیر نور، رشد، هدایت، برکت، شفا و.... به کار برده است، از جمله در آیه ۵۷ سوره یونس فرمود: «یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْکُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِی الصُّدُورِ وَهُدًی وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ؛ اى مردم به یقین براى شما از جانب پروردگارتان اندرزى و درمانى براى آنچه در سینه‏ هاست و رهنمود و رحمتى براى گروندگان [به خدا] آمده است».

زین‌العبادی، برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز را یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین ابزارهای انس با سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز برشمرد که علاوه بر ایجاد انگیزه و روحیه رقابت سالم دینی باعث ایجاد آرامش در این شرایط سخت کرونایی خواهد بود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه این مسابقات در ۴ مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار خواهد شد، گفت: زمان شروع نخستین مرحله این دوره از مسابقات در سال تحصیلی جاری، 23 آذرماه مصادف با هفته قرآن و عترت خواهد بود.

وی با یادآوری اینكه این مسابقات در 3 حوزه قرآن، عترت و نماز برگزار خواهد شد، گفت: در بخش قرآن مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ عمومی و ویژه و تفسیر قرآن، در بخش عترت در رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی (ویژه پسران) و در بخش نماز شامل رشته‌های احكام، اذان و انشای نماز برگزار خواهد شد.

زین‌العبادی با بیان اینكه این مسابقات برای هر چهار دوره تحصیلی پیش‌بینی شده است که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد، گفت: به یاری خدا در اطلاع‌رسانی بعدی شیوه برگزاری مسابقات از مرحله آموزشگاهی تا مرحله كشوری توضیح داده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha