ابتلای ۱۰۰۳ مادر باردار به کرونا در فارس / اعلام آمار قربانیان به تفكیك شهرستان‌ها
کد خبر: 3938760
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

ابتلای ۱۰۰۳ مادر باردار به کرونا در فارس / اعلام آمار قربانیان به تفكیك شهرستان‌ها

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در فارس، یك‌هزار و سه مادر باردار به این بیماری مبتلا شدند.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز بعدازظهر امروز، 12 آذرماه در استودیو سلامت دانشگاه با اشاره به وضعیت شیوع كرونا در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در فارس، یك‌هزار و سه مادر باردار به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد، ۱۲ مادر باردار به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، همچنین سه مادر باردار نیز علی‌رغم تلاش‌های شبانه‌روزی تیم‌های درمانی، جان خود را از دست دادند.

وی به مادران باردار توصیه کرد: برای حفظ سلامتی خود و فرزندشان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و از حضور در هرگونه دورهمی و مراسم دوری کنند.

همتی ادامه داد: متأسفانه ۳۶ نفر در روز گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به دو هزار و ۵۶۱ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز، دو هزار و ۵۶۱ مورد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از شروع تاکنون را هزار و ۲۵۲ مورد مربوط به شیراز؛ ۲۰۲ مورد مرودشت؛ ۸۱ مورد کازرون؛۶۷ مورد آباده؛ ۵۴ مورد داراب؛ ۳۹ مورد ممسنی؛ ۳۷ مورد اقلید؛ ۳۴ مورد کوار؛ ۳۲ مورد لامرد؛ ۳۱ مورد سپیدان؛ ۳۰ مورد نی ریز؛ زرقان و خرامه هر کدام ۲۹ مورد؛ استهبان و خرم بید هر کدام ۲۸ مورد؛ ۲۴ مورد قیروکارزین؛ ۱۹ مورد فیروزآباد؛ ۱۷ مورد رستم؛ زرین دشت، پاسارگاد، ارسنجان و سروستان هر کدام ۱۶ مورد؛ ۱۳ مورد بوانات؛ مهر و بیضا هر کدام ۹ مورد؛ ۶ مورد کوه چنار؛ ۵ مورد فراشبند؛ سرچهان و بختگان هر کدام یک مورد عنوان کرد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان اعلام کرد.

وی اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۵۰۱ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۱۴۹ هزار و ۸۲ مورد مثبت شناسایی شده است.

همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۱۳۷ هزار و ۶۴۵ نفر اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون یك‌هزار و ۶۲۴ بیمار مشکوک و علامت‌دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، همچنین ۳۱۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز به شهروندان توصیه کرد: با استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و پرهیز از ترددهای غیرضرور می‌توان از ابتلا به بیماری کووید۱۹ پیشگیری کرد.

انتهای پیام
captcha