مدافعان سلامت، سرمایه‌های بی‌بدیل كشور هستند
کد خبر: 3938752
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶

مدافعان سلامت، سرمایه‌های بی‌بدیل كشور هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه مدافعان سلامت، همان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند، كاركنان مجموعه سلامت را سرمایه‌های بی‌بدیل این كشور دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 12 آذرماه در آیین وداع با پیکر شهید «زهرا سوری» مدافع سلامت، گفت: هم‌اکنون در بحران کرونا، مجموعه سلامت با تقدیم شهدای مدافع سلامت، جامعه را عطرآگین یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس کرده است.

وی با بیان پیام تسلیت رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز به خانواده این شهید مدافع سلامت، این روز را روز اندوه باری برای جامعه پزشکی شهر شیراز و استان دانست و این مصیبت را به جامعه نظام پزشکی، جامعه مامایی و مراقبان سلامت استان، تسلیت گفت.

همتی با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی پزشکان و کارکنان بهداشتی درمانی در راستای مقابله با بیماری کووید۱۹، بیان کرد: این روزها شاهد یادآوری روزهای دفاع مقدس هستیم و مدافعان سلامت، همان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند.

وی، کارکنان مجموعه سلامت را سرمایه‌های بی‌بدیل این کشور دانست و توصیه کرد: پزشکان، پیراپزشکان و کارکنان مراکز بهداشت و درمان در مواجهه مستقیم با کروناویروس هستند که باید برای حفظ سلامتی و ادامه خدمت‌رسانی به مردم، مراقبت بیشتری داشته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز ابراز امیدواری کرد تا با جدی‌تر گرفتن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دیگر شاهد برگزاری چنین مراسمی نباشیم.

همتی از مردمی که در این بحران، توصیه‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن و شست‌وشوی مرتب دست‌ها و دوری از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی‌ها را رعایت می‌کنند، قدردانی و از مردمی که به فکر سلامت خود و دیگران نبوده و توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، انتقاد کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز از همگان خواست در راستای حمایت و پشتیبانی از مدافعان سلامت، رعایت اصول بهداشتی را جدی‌تر بگیرند. 

کریم شکوهی‌نژاد، مدیرعامل درمانگاه شبانه‌روزی حکیم نیز در این آیین، کسب رضایت خداوند را از ویژگی‌های برجسته این شهید برشمرد و گفت: این شهید در مسیر رضای خداوند متعال و درمان مردم خدمت کرد تا جایی که جان خود را نثار سلامت جامعه كرد.

انتهای پیام
captcha