اساس تصمیمات مدافعان سلامت فارس بر پایه نظرات علمی است
کد خبر: 3938719
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

اساس تصمیمات مدافعان سلامت فارس بر پایه نظرات علمی است

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با یادآوری اینكه این دانشگاه بارها در بحران‌های مختلف خوش درخشیده است، گفت: اساس تصمیمات دانشگاه علوم پزشكی شیراز به ویژه در شرایط بحرانی، بر پایه علمی است.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 12 آذرماه در دویست و هفدهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کرونا استان فارس تأکید کرد: اساس تصمیمات دانشگاه علوم پزشكی شیراز به ویژه در شرایط بحرانی، بر پایه علمی است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در حوزه‌های مختلف، بارها در بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی خوش درخشیده که نشانگر وجود اساتید و صاحب‌نظران با تجربه است.

لطفی با اشاره به پاندمی کروناویروس و شرایط به وجود آمده در کشور و استان، گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان، ۲۱۷ جلسه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کرونا برگزار شده است که در این جلسات با حضور اساتید، متخصصان و صاحبنظران، وضعیت کروناویروس در استان بررسی و به‌صورت علمی و لجستیکی اقدامات پیش‌رو برای مقابله با این ویروس منحوس به ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اعلام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست آمار ابتلا به کووید۱۹ و فوت ناشی از آن، وضعیت نتایج آزمایشات و فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی، میزان تخت‌های عادی و ویژه بیمارستان‌ها و فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در استان را بررسی کرد.

وی با توجه به آمار بالای موارد ابتلا در برخی از شهرستان‌های استان، بر نظارت بیشتر و هماهنگی با مسئولان و فرمانداران شهرستان‌ها برای بررسی دلیل ابتلا و تلاش در جهت مقابله با این ویروس تأکید کرد.

لطفی با اشاره به نقش کارکنان سلامت در خدمت‌رسانی با کیفیت به بیماران به ویژه در پاندمی کرونا، حفظ سلامت و رفع دغدغه‌های آنان را یکی از اولویت‌های مهم دانشگاه علوم پزشكی شیراز عنوان کرد.

در این نشست از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در خصوص مدیریت تخت‌های مراکز درمانی در بحران کرونا، روند علمی بیماری کووید۱۹، مشاوره‌های تلفنی ۱۱۵، وضعیت موارد ابتلا و فوت نشی از کرونا در استان، موارد ابتلای کارکنان سلامت به کرونا، درصد اشغال تخت‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های درگیر کروناویروس، تجهیزات و ملزومات پزشکی، فرآیند مراقبت‌های درمانی، تریاژ بیماران، نوبت کاری پزشکان مراکز درمانی، مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته، توضیحاتی ارائه شد.

انتهای پیام
captcha