مراسم بزرگداشت شهید فخری‌زاده در شیراز برگزار شد
کد خبر: 3938657
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

مراسم بزرگداشت شهید فخری‌زاده در شیراز برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهید محسن فخری‌زاده،‌ دانشمند هسته‌ای كشورمان با سخنرانی نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز به‌صورت مجازی و پخش زنده تلویزیونی از شبكه فارس برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم بزرگداشت شهید محسن فخری‌زاده،‌ دانشمند هسته‌ای كشورمان، شب گذشته، 11 آذرماه‌ به‌صورت مجازی و پخش زنده تلویزیونی از شبكه فارس برگزار شد.

این مراسم كه به‌همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، بدون حضور مخاطب و علاوه بر پخش مستقیم از شبكه فارس از طریق تارنمای این شبکه fars.irib.ir  و نیز صفحات اینستاگرام dezhkam_ir  و iribfars پخش شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید فخری‌زاده، بیان کرد:‌ بعد از شهادت این شخصیت والا مقام، رهبر معظم انقلاب در پیامی بر دو موضوع مجازات عاملین ترور و ادامه مسیر آن شهید تأكید كردند.

وی با تأكید بر اینكه انتقام شهادت نخبه صنعت دفاعی كشور حق مسلم ماست، ابعاد مختلف نظامی، علمی، اقتصادی و غیره كشورمان را یادآور شد و بر لزوم معرفی این ابعاد به جهانیان تأكید كرد و افزود: تمام كسانی كه در حوزه اقتصادی تلاش می‌كنند باید همه تلاش و همت خود را برای تقویت تولید و ایجاد فضای صادرات داخلی به كار‌ گیرند.

آیت‌الله دژكام با یادآوری اینكه امروز تحریم‌های زیادی علیه كشورمان اعمال شده است، تأکید کرد: باید در مسیر پیش‌روی خود تا سال 1404 تبدیل به قدرت اول اقتصاد منطقه شویم.

امام جمعه شیراز، غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم و ساخت موشك‌های دوربرد را بخشی از توان بومی كشورمان دانست كه به‌همت و توان جوانان و محققان داخلی به دست آمده است و ادامه داد: شهید فخری‌زاده تأثیر زیادی در ابعاد مختلف در كشورمان داشت به‌طوری كه ساخت كیت‌های تشخیص كرونا یكی از تولیدات مجموعه تحت مدیریت آن شهید والامقام بود.

وی با ذكر این نكته كه این توانمندی‌ها در ابعاد مختلف در كشورمان وجود دارد و باید به آن‌ها ایمان داشته باشیم، بیان کرد: بعد از ترور شهید فخری‌زاده تحلیل‌های مختلفی از سوی گروه‌های سیاسی ارائه شد اما باید توجه داشته باشیم كه این تحلیل‌ها متناسب با یافته‌های افراد است و ممكن است كه همه اشخاص به واقعیت‌ها واقف نباشند.

لزوم بررسی وظایف دینی در حادثه ترور شهید فخری‌زاده

آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه باید در این شرایط بررسی كنیم كه وظایف ما از نظر دین چیست، اطاعت از ولی امر مسلمین را در این شرایط بسیار مهم توصیف كرد و افزود: آگاهی معظم‌له از مسائل روز داخلی و خارجی بسیار كامل‌تر از ماست، پس باید همه ما كاملاً مطیع امر ولایت باشیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینكه تمام گروه‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب هستند و در این شرایط نباید با نیروهای خودی دعوا داشته باشیم، تصریح کرد: دشمن ما كه شهید فخری‌زاده را ترور كرد، رژیم صهیونیستی و آمریكای جنایتكار است و نباید رقابت‌های سیاسی گروه‌های درون نظام به دعوا با یكدیگر تبدیل شوند.

وی با تأكید بر اینكه قضیه ترور شهید فخری‌زاده نباید تبدیل به عاملی برای حمله به نیروهای درون نظام شود، گفت: تمام نیروهای درون نظام دلسوز كشور هستند و باید نیروی خود را برای مقابله با دشمنان خارجی صرف كنیم.

آیت‌الله دژكام در بخش دیگری از سخنان خود، نوع نگاه ایدئولوژی یك جامعه به ترور را یادآور شد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان ما به دلیل نوع نگاه‌های ایدئولوژیك و دینی حاكم بر جامعه ما دچار سردرگمی شده است چرا كه در جامعه ایران اسلامی به مقوله شهادت نگاه ارزشی وجود دارد و همین مسئله رمز استقامت ملت ایران است.

امام جمعه شیراز با تأكید بر اینكه طبق آیات قرآن پیروزی نهایی متعلق به جبهه حق است، شهادت شهدایی نظیر سردار شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده را طبیعت نبرد حق علیه باطل دانست و گفت: نبرد در راه خدا مسلماً همراهی با سختی‌های فراوانی است و اصولاً شهید دادن از خصوصیات این نوع مبارزه است.

وی با بیان اینكه شهید فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای كشورمان بود كه در حوزه ساخت رادیو دارو فعالیت داشت و در راستای صلح و امنیت برای مردم كشور داروی هسته‌ای ساخت، گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریكا در مباحث دارویی هم وجود دارد و جرم شهید فخری‌زاده از نظر دشمن نیز همین رفع نیازهای مردم بود.  

آیت‌الله دژكام در بخش دیگری از سخنان خود سبقه فرهنگی مردم استان فارس را یادآور شد و گفت: مردم استان فارس به دلیل برخورداری از فرهنگی غنی به بهترین شكل دستورالعمل‌های بهداشتی را جهت مقابله با كرونا رعایت می‌كنند كه این مسئله جای قدردانی دارد ضمن اینكه همین مردم در زمینه كمک به هم‌نوع هم پیشگام هستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در بخش پایانی سخنان خود خواستار گسترش فعالیت‌ها در حوزه فضای مجازی و ترغیب جوانان به فرزندآوری برای تداوم نسل جوان جمعیت ایران اسلامی شد و تأكید كرد: همگان باید در این راستا تلاش كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس نیز در حاشیه این مراسم گفت: ترور دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده، انگیزه و اراده ملت همیشه در صحنه ایران را در دفاع از انقلاب اسلامی، راسخ و دوچندان کرد و بار دیگر موجب روشن‌تر شدن چهره پلید و خبیث دشمنان شد.

وی با اشاره به اینکه این جنایت‌ها و اقدامات نابخردانه و بزدلانه، موجب ارتقای انگیزه و اراده مردم در دفاع از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود، ضمن محکومیت این اقدام نابخردانه، اظهار کرد: به‌طور قطع و یقین، راه پر افتخار این شهید گرانقدر و دیگر شهیدان عرصه علم و دانش، پرصلابت‌تر از قبل طی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha