آخرین پایگاه‌های نفوذ دشمن را ببندیم
کد خبر: 3938623
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲

آخرین پایگاه‌های نفوذ دشمن را ببندیم

رئیس كمیته امنیت كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها گفت:‌ این طرح بسیار خوبی است و می‌تواند تأمین‌کننده همه نیازها باشد اما باید تلاش کنیم آخرین پایگاه‌های نفوذ دشمن را ببندیم.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس، ابراهیم عزیزی، رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی، عصر دیروز، 11 آذرماه در نشست علنی مجلس در مخالفت با دادن مهلت 2 ماهه برای طرح اقدام راهبردی جهت لغو تحریم‌ها و با تسلیت شهادت فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، گفت: مدت‌های زیادی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر روی این طرح وقت گذاشته شد و از همه زوایا مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این طرح، طرح بسیار خوبی است و می‌تواند تأمین‌کننده همه نیازها باشد اما باید تلاش کنیم آخرین پایگاه‌های نفوذ دشمن را ببندیم.

عزیزی با تأکید بر ضرورت تجدیدنظر در ماده 6 طرح مذکور، افزود: این ماده نیازمند نگاه واقع‌بینانه و مبتنی بر رویکرد انقلابی مجلس بود زیرا معتقدیم دشمنی که به هیچ وجه حتی نباید یک روز به آن مهلت دهیم، از مدت پیش‌بینی شده 2 ماهه حداکثر سوءاستفاده را خواهد برد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 7 سال به دشمن فرصت دادیم چه دستاوردهایی در این زمینه برای ما به همراه داشته است، متأسفانه تشدید تحریم‌های فلج‌کننده و بیشترین فشارهای اقتصادی در همین ایام به مردم وارد شد.

وی با بیان اینكه همچنین شاهد عدم صداقت آژانس در گزارش‌ها و نظارت‌ها هستیم، گفت: تخلیه سرویس‌های جاسوسی یکی از اهداف دشمن است و باید راه نفوذ را بست و نباید حتی یک روز به دشمن فرصت داد. با چنین اوصافی نیاز بود ماده 6 طرح اصلاح شود چراکه باید بر مبنای رویکرد واقع بینانه حرکت می‌کردیم.

بنا بر این گزارش، پس از سخنان ابراهیم عزیزی اصلاح ماده 6 طرح اقدام راهبردی جهت رفع تحریم‌ها در دستور کار مجلس قرار گرفت و با موافقت نمایندگان، مدت 2 ماهه در نظر گرفته شده در طرح اصلاح و به یک ماه تقلیل یافت.

یادآور می‌شود، در این نشست نمایندگان مجلس با بررسی دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها با 232 رأی موافق از مجموع 246 نماینده حاضر در صحن، موافقت کردند.  

انتهای پیام
captcha