تداوم یكه‌تازی كرونا در فارس / شمار قربانیان به 2525 نفر رسید
کد خبر: 3938552
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳

تداوم یكه‌تازی كرونا در فارس / شمار قربانیان به 2525 نفر رسید

آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می‌دهد آمار جان‌باختگان این بیماری در استان فارس به دو هزار و ۵۲۵ نفر افزایش یافته است.

به گزارش ایكنا از فارس، علی اكبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 11 آذرماه در استودیو سلامت استان فارس از افزایش موارد نمونه‌گیری به ۴۹۸ هزار و ۱۴۱ مورد از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد و گفت: با بررسی نمونه‌های انجام شده، از ابتدای شیوع بیماری تا امروز، یازدهم آذر، ۱۴۷هزار و ۸۵۸ بیمار مثبت قطعی در استان فارس شناسایی شده است.

وی با اعلام خبر جان‌باختن ۳۲ نفر در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان‌باختگان این بیماری را نیز از ابتدا تاکنون دو هزار و ۵۲۵ نفر اعلام کرد.

اكبری همچنین اضافه کرد: تا امروز، ۱۳۶ هزار و ۳۵ بیمار مبتلا به کروناویروس با بهبودی کامل از بیمارستان‌های استان مرخص و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز افزود: در حال حاضر دو هزار و ۲۶ بیمار مشکوک و علامت‌دار در بخش‌های کووید۱۹ بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند که ۳۴۱ نفر به دلیل وخامت شرایط بالینی، در بخش‌های مراقبت ویژه تحت درمان و نظارت ویژه قرار دارند.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۵ بیمار جدید در مراکز درمانی فارس بستری و ۲۵۰ نفر مرخص شده‌اند که این امر نشان می‌دهد، هنوز تعداد بیماران ورودی به بیمارستان‌ها بالاست و لازم است مردم عزیز استان بیش از پیش محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و به کادر درمان برای مدیریت بیماری کووید۱۹ در بیمارستان‌ها کمک کنند تا بتوانیم تخت خالی برای بیمارانی که نیازمند بستری هستند، فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha