حجتالاسلام علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس در گفتوگو با ایكنا از فارس، از تمدید مهلت ثبتنام در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز در سال جاری خبر داد و گفت: پیش از این 10 آذر بهعنوان آخرین مهلت ثبتنام در این اجلاس اعلام شده بود اما با توجه به استقبال از این اجلاس این مهلت تا پایان آذرماه جاری تمدید شد.
وی ضمن دعوت از نویسندگان، پژوهشگران، فرهنگیان، دانشجویان و فرهنگوران استان فارس جهت شركت گسترده در این اجلاس گفت: طبق اعلام دبیرخانه بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز تا تاریخ 10 آذرماه جاری 2 هزار و 659 اثر از سراسر كشور به دبیرخانه این اجلاس ارسال شده است.
سقاچی با یادآوری اینكه موضوع اجلاس امسال «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد» انتخاب شده است، به محورهای این اجلاس اشاره كرد و افزود: مبانی و اصول تعالی پیوند خانه، مدرسه و مسجد شامل بررسی جایگاه مسجد، مدرسه و خانه در معارف اسلامی، منظومه فکری امام راحل، رهبر انقلاب و مصلحان دینی معاصر؛ بررسی مناسبات تاریخی پیوند مساجد، مدارس و بیوت صالحه؛ نقش مساجد، مدارس و خانواده های مسلمان در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی با پیشگامی و نوآوری نسل جوان از جمله این محورها هستند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس اظهار كرد: همچنین این محور شامل زیرمحورهایی نظیر نقش و جایگاه مسجد، مدرسه و خانه در فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت؛ نقش مسجد، مدرسه و خانه در ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در ترویج معارف نماز؛ بررسی نقش مسجد، مدرسه و خانه در ارتقای معرفت دینی نسل نو و رشد معنوی جامعه؛ آمادهسازی مسجد، مدرسه و خانه با نگاه زیبایی شناسی در جذب کودکان و نوجوانان به نماز؛ ارتباط مسجد، مدرسه و خانه در پیشگیری و کاهش وقوع جرم در جامعه؛ الگوی تراز اسلامی کانون خانه، مدرسه و مسجد و دفاع مقدس، الگوی تجلی تربیت یافتگان مسجد، مدرسه و خانه تراز اسلامی است.
وی، محور دوم اجلاس امسال را آسیبها، موانع و راهکارهای تعالی پیوند خانه، مدرسه و مسجد عنوان كرد و گفت: این محور نیز شامل موضوعاتی نظیر بررسی خطر ایجاد شکاف بین مسجد، مدرسه و خانه؛ بررسی آسیبهای تهاجم فرهنگی دشمن و رسالت مدارس، مساجد و خانوادهها در صیانت از ارزشهای انقلاب اسلامی و آسیبشناسی پیوند مسجد، مدرسه و خانه و ارائه راهکارهای اصلاحی است.
سقاچی با بیان اینكه محور سوم اجلاسیه امسال نقش و همگرایی نهادهای فرهنگی در پیوند خانه، مدرسه و مسجد است، گفت: این محور نیز دارای موضوعاتی نظیر نقش آموزش و پرورش در ایجاد ارتباط مدارس و مساجد؛ نقش مساجد در ایجاد ارتباط مسجد با خانه و مدرسه؛ بررسی نقش والدین در ایجاد پیوند بین مدرسه و مسجد و سوق دادن فرزندان به فعالیتهای دینی؛ نقش حوزههای علمیه و دانشگاهها در تولید نظامنامههای کارآمد برای تعامل مسجد، مدرسه و خانه؛ بررسی نقش صدا و سیما در ترویج فرهنگ نماز و تقویت پیوند مسجد، مدرسه و خانه؛ نقش بسیج دانشآموزی و فرهنگیان و بسیج مساجد در ایجاد پیوند مسجد، مدرسه و خانه؛ نقش سازمانهای مردم نهاد در تقویت ارتباط پیوند مسجد، مدرسه و خانه است.
به گفته وی، محور سوم شامل موضوعات دیگری نظیر بررسی روشهای تعامل و همگرایی بین مسجد، مدرسه و خانه و نقش آنها در پرورش نسل اهل اقامه نماز؛ ارائه روشها و مدلهای خلاقانه برای ایجاد همگرایی و تعامل بین مسجد، مدرسه و خانه با رویکرد اقامه نماز؛ تأثیر بهکارگیری روحانی مشترک مدرسه و مسجد در جذب دانشآموزان و خانوادهها به مسجد؛ مدل الگویی و موفق همکاری متولیان مسجد، مدرسه و والدین در جذب کودکان و نوجوانان به مسجد و نماز؛ معرفی مساجد و مدارس الگو و پیشتاز و الگوهای موفق در پیوند مسجد، مدرسه و خانه در کشورهای اسلامی است.
انتهای پیام