انواع درد می‌تواند نشانه ابتلا به كرونا باشد
کد خبر: 3938531
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

انواع درد می‌تواند نشانه ابتلا به كرونا باشد

یک فوق تخصص کنترل و درمان درد با اشاره به علائم ابتلا به كووید 19 گفت: انواع دردها نظیر سردردهای شدید و دردهای عضلانی اسکلتی مانند کمر درد و دردهای مربوط به اندام‌ها می‌تواند نشانه‌های ابتلای افراد به کرونا باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، حبیب‌الله ذاکری، فوق تخصص كنترل و درمان درد امروز، 11 آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع دردهای عضلانی در افراد مبتلا به کرونا، گفت: سردرد در بسیاری از بیمارانی که به کرونا مبتلا می‌شوند، شایع است.

وی بیان کرد: برخی افراد تصور می‌کنند که در ابتلا به کرونا حتما باید علائمی مانند تب ایجاد شود، در حالی‌که مواردی وجود دارد که تنها کمردرد داشته‌اند و پس از انجام تست متوجه شده‌اند که به کووید ١٩ مبتلا شده‌ و هیچ علائم دیگری نداشته‌اند.

این فوق تخصص کنترل و درمان درد ادامه داد: یا به‌عنوان مثال برخی از مبتلایان تنها علائمی که داشته‌اند، از دست دادن حس بویایی بوده اما تست آن‌ها مثبت شده است. در صورتی که ریه درگیر شود علائم تنفسی ظاهر می‌شود.

ذاکری گفت: همچنین برخی بیماران کرونایی در دوران نقاهت و پس از منفی شدن تست آن‌ها ممکن است دچار دردهای اسکلتی و عضلانی زیادی مانند کمر درد، درد شانه و درد عضلانی مربوط به ستون فقرات ‌شوند.

همچنین اظهار کرد: به واسطه کاهش فعالیت جسمانی و ورزشی بسیاری از افراد در دوران کرونا، تعطیلی باشگاه‌های ورزشی و کاهش ترددها در بیرون از منزل برای انجام ورزش شاهد افزایش دردهای اسکلتی و عضلانی هستیم.

این فوق تخصص کنترل و درمان درد توضیح داد: بسیاری از افراد برای کنترل درد ستون فقرات و مفاصل مدام آب درمانی می‌کردند اما استخرهای تعطیل شده است لذا با تغییر روش زندگی، افزایش وزن و کاهش فعالیت، دردهای اسکلتی و عضلانی در بسیاری از افراد سالم و میانسال ایجاد شده است.

انتهای پیام
captcha