ضرورت توجه به داده‌های علمی معتبر برای درمان كرونا
کد خبر: 3938511
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

ضرورت توجه به داده‌های علمی معتبر برای درمان كرونا

اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس استان فارس بر ضرورت توجه مردم به داده‌های علمی معتبرو مورد تأیید مجامع علمی برای طی دوره‌های درمان بیماران کووید ۱۹ تأکید کردند.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 11 آذرماه در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت كرونا ویروس استان فارس گفت: طی بیش از ۹ ماه از گذشت این اپیدمی به دلیل سطح گستردگی و آسیب‌های جبران‌ناپذیری که این بیماری در دنیا به همراه داشت، دانشمندان تمام تلاش خود را برای درمان کووید ۱۹ و تولید واکسن آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: با وجود همه تلاش‌های شبانه‌روزی، تاکنون داروی قطعی برای درمان این بیماری شناسایی نشده و تنها تأثیر نسبی برخی داروها در تقویت روند بهبود بیماران به تأیید منابع علمی دنیا رسیده است.

لطفی از عموم مردم خواست تا در صورت ابتلا به این بیماری، از درمان‌های غیرعلمی در این زمینه پرهیز کرده و به جامعه پزشکی در این زمینه اعتماد داشته باشند.

وی در ادامه به تدوین گایدلاین تشخیص و درمان بیماری در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اشاره کرد که بر اساس آخرین یافته‌های علمی روز دنیا تدوین شده و به‌صورت منظم نیز با دستیابی به داده‌های جدید، در حال به‌روز رسانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأکید کرد: در صورت تأیید علمی داروی جدید برای درمان این بیماری از منابع معتبر دنیا، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به‌کارگیری یافته‌های جدید در پیشبرد و بهبود روند درمان بیماران حمایت می‌کند.

لطفی در ادامه ضمن پیگیری وضعیت سلامت کارکنان مبتلا به کروناویروس، آخرین وضعیت ابتلا در شهرهای مختلف استان، روند نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان، وضعیت پذیرش و بستری بیماران در بخش‌های عادی و ویژه و علت‌های جان باختن بیماران طی ۲۴ ساعت گذشته را بررسی کرد.

ارزیابی میزان اثربخشی محدودیت‌های اجرا شده طی روزهای اخیر در بهبود وضعیت سلامت عمومی استان فارس، از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در این نشست بود.

در ادامه این نشست عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز، چگونگی روند اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» به‌صورت محله محور در استان را بیان کرد.

وی ضمن اعلام نحوه همکاری بسیج در اجرای این طرح، به معرفی عملکرد تیم‌های حمایتی، مراقبت عمومی، مراقبت در منزل و نظارتی در این طرح پرداخت.

همتی، هدف از اجرای این طرح محله محور برای مقابله با کروناویروس را تشدید نظارت‌ها، تقویت آموزش و اطلاع‌رسانی در جامعه، افزایش حمایت از بیماران و تقویت فرآیندهای درمان سرپایی بیماران عنوان کرد.

علی اکبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز، آخرین گزارش‌های مربوط به وضعیت بخش‌های عادی و ویژه برای پذیرش و بستری بیماران مثبت قطعی و مشکوک علامت‌دار در بیمارستان‌های استان را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نیز بیش از دو هزار بیمار مبتلا و یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند، بر لزوم پایبندی به محدودیت‌های کنونی تأکید کرد.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز ضمن بیان اقدامات انجام گرفته در زمینه اجرای مصوبات روزهای پیشین این ستاد، به تبادل نظر پیرامون بهبود فعالیت‌ها پرداختند.

انتهای پیام
captcha