كرونا، آزمون سراسری قرآن را آنلاین كرد / اول دی؛ آغاز ثبت‌نام
کد خبر: 3938490
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

كرونا، آزمون سراسری قرآن را آنلاین كرد / اول دی؛ آغاز ثبت‌نام

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینكه شیوع كرونا سبب شده است تا نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت مجازی برگزار شود، زمان آغاز ثبت‌نام در این آزمون را اول دی‌ماه اعلام كرد.

صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، در سال جاری اظهار کرد: شیوع كرونا سبب شد تا این آزمون به‌طور كامل مجازی و آنلاین برگزار شود.

وی زمان آغاز ثبت‌نام در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در سال جاری را اول دی‌ماه اعلام كرد و افزود: متقاضیان تا 20 دی‌ماه مهلت دارند كه در این آزمون ثبت‌نام كنند.

سهرابی با بیان اینكه مهلت فعالیت مؤسسات قرآنی برای این آزمون متفاوت است، اظهار کرد: از آنجا كه قرار است تمام امور مربوط به آموزش اعم از مدیریت كلاس‌ها، ثبت اطلاعات مربیان، قرآن‌آموزان به تفكیک كلاس‌ها در سامانه quranedu.ir  از سوی مؤسسات انجام شود، ضروری است كه مؤسسات تا ۱۵ آذرماه با مراجعه به سامانه نسبت به ثبت اطلاعات مؤسسه و درج تمامی موارد خواسته شده اقدام كنند.

مدیركل ارشاد فارس با تصریح اینكه تمام امور ثبت‌نام در این آزمون از طریق پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir انجام می‌شود، افزود: این آزمون در 3 گروه امتحانی و ۱۴ رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن كه خود شامل ۲ رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره است، معارف اهل بیت(ع) شامل سه رشته حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومین، حفظ قرآن كریم در ۹ رشته شامل حفظ و مفاهیم جزء ۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم ۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم كل قرآن كریم برگزار می‌شود.

وی زمان برگزاری آزمون را هفته اول اسفندماه سال جاری اعلام كرد و افزود: ثبت‌نام در این آزمون محدودیت سنی ندارد و هر داوطلب می‌تواند در تمام رشته‌های غیر حفظ قرآن بدون محدودیت ثبت‌نام كنند یعنی در واقع هر فرد بدون محدودیت سنی می‌تواند حداكثر در ۶ رشته و در گروه حفظ فقط یک رشته ثبت‌نام كنند.

سهرابی در بخش پایانی سخنان خود از تمام قرآن‌دوستان و حافظان، قاریان و فعالان قرآنی استان فارس در خواست كرد تا در این آزمون مشاركت فعال داشته باشند.

انتهای پیام
captcha