شهید فخری‌زاده مصداق آیه ۲۳ سوره احزاب است
کد خبر: 3938485
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
امام جمعه اهل سنت شيراز:

شهید فخری‌زاده مصداق آیه ۲۳ سوره احزاب است

امام جمعه اهل سنت شیراز با اشاره به آیه ۲۳ سوره احزاب «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ ینْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»، شهید فخری‌زاده را مصداق این آیه دانست.

شیخ عبدالوحد خواجوی، امام جمعه اهل سنت شیراز، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن تسلیت ترور ناجوانمردانه شهید فخری‌زاده،‌ دانشمند هسته‌ای كشورمان به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ملت غیور و فداكار ایران اسلامی، اظهار کرد: این ترور ناجوانمردانه را به‌ شدت محكوم می‌كنیم.

وی افزود: استكبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریكای جنایتكار و رژیم سفاک صهیونیستی و مزدوران آن‌ها یعنی كشورهایی كه دست به دست رژیم صهیونیستی دادند و هم‌پیمان شدند، باید بدانند كه این‌گونه رفتارهای ابلهانه نمی‌تواند هیچ‌گونه خللی در عزم ملت فهیم ایران برای تداوم مسیر مقاومت ایجاد كند. درخواست ما از مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران، پاسخ قاطع به رفتار وقیحانه و ننگین این كینه‌توزان بزدل و حاكمان خونخوار و انتقام خون این عزیز است.

امام جمعه اهل سنت شیراز با تأكید بر اهمیت حفظ وحدت و انسجام مسلمانان مقابل دشمنان، بیان کرد: خداوند در آیات قرآن به مسلمانان هشدار داده است كه با یكدیگر متحد باشند و دست به دست یهود و نصارا كه امروز مصداق رژیم صهیونیستی و جنایتكاران آمریكا هستند، ندهند چرا آنان كه هیچ‌گاه با مسلمانان دوست نخواهند شد.

وی با اشاره به آیه 120 سوره بقره «وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْیهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِی جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِی وَلَا نَصِیرٍ؛ و هرگز یهودیان و ترسایان از تو راضى نمى‌‏شوند مگر آنكه از كیش آنان پیروى كنى بگو در حقیقت تنها هدایت‏ خداست كه هدایت [واقعى] است و چنانچه پس از آن علمى كه تو را حاصل شد باز از هوسهاى آنان پیروى كنى در برابر خدا سرور و یاورى نخواهى داشت»، بیان کرد: خداوند در این آیه تأكید می‌كند كه گمان نكنید یهود و نصارا از شما مسلمانان راضی می‌شوند تا زمانی كه زیر سلطه آنان در نیایید و از آنان پیروی نكنید؛ لذا اینان هیچ‌گاه دوست مسلمانان نمی‌شوند.

خواجوی با تأكید بر اینكه هدایت واقعی و حقیقی، هدایت قرآن و خداوند متعال است، افزود: خداوند در قرآن تأكید می‌كند كه اگر از این افراد تبعیت كنید، هیچ یار و یاوری از جانب خداوند برای شما نخواهد بود، اما متأسفانه امروز مشاهده می‌كنیم كه برخی از كشورهای سرسپرده اسلامی با رژیم صهیونیستی هم پیمان شده‌اند.

امام جمعه اهل سنت شیراز با بیان اینكه همه مسلمانان باید حامی ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین باشند و از آنان حمایت كنند نه اینكه با دشمنان آنان هم‌پیمان شوند، تأکید کرد: قطعاً با اتحاد و وحدت است كه می‌توانیم بر دشمنان اسلام پیروز شویم. استکبار شهید فخری‌زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای كشور و سردار سپاه اسلام را به شهادت رساندند و سؤال اینجاست كه چه كسی باید در مقابل خداوند متعال و ملت مسلمان پاسخگو باشد و قطعاً خون این شهید و سایر شهدای بزرگوار كشورمان دامن دشمنان و جنایتكاران را خواهد گرفت.

خواجوی با اشاره به آیه 23 سوره احزاب «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ ینْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا؛ از میان مؤمنان مردانى‏‌اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نكردند»، شهید فخری‌زاده را مصداق اتم این آیه دانست.

امام جمعه اهل سنت شیراز در پایان یادآور شد: در همان روزی كه خبر ترور شهید فخری‌زاده را شنیدیم بیانیه‌ای صادر كردیم و این عمل ناجوانمردانه كوردلان و دشمنان اسلام و انقلاب و ملت ایران كه نشان از حد، بغض و كینه آنان نسبت به مقاومت، فداكاری، پیشرفت و مقاومت است، را به شدت محكوم كردیم.

انتهای پیام
captcha