تلاش مسئولان امنیتی كشور نادیده گرفته نشود
کد خبر: 3938242
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

تلاش مسئولان امنیتی كشور نادیده گرفته نشود

رئیس كمیته امنیت كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشكیل جلسات این كمیسیون با مسئولان امنیتی در مورد ترور شهید فخری‌زاده اظهار کرد: این موضوع قابل بررسی است و قطعاً سهل‌انگاران مورد پیگیری و برخورد قرار می‌گیرند، اما نباید تلاش مسئولان امنیتی كشور نادیده گرفته شود.

انتقام سختی از مسببان ترور شهید فخری‌زاده می‌گیریمابراهیم عزیزی، رئیس كمیته امنیت كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، درباره تحلیل و موضع این كمیسیون در مقابل ترور شهید فخری‌زاده اظهار کرد: شب گذشته كمیسیون امنیت ملی مجلس جلسه‌ای را با حضور مدیران، مسئولان و افراد صاحب‌نظر و تصمیم‌گیرنده برگزار و ترور شهید فخری‌زاده را از همه ابعاد و زوایا بررسی کرد و نتایج بسیار خوبی حاصل شد.

وی با تأكید بر اینكه بدون شک انتقام سختی از مسببان، مؤثران و همه كسانی كه در ترور شهید فخری‌زاده نقش داشتند خواهیم گرفت، افزود: قطعاً مسئولان امنیتی و قوه قضائیه با اشد مجازات با مسببان این واقعه برخورد خواهند كرد.

عزیزی در پاسخ به اینكه ترور شهید فخری‌زاده علی‌رغم داشتن تیم حفاظت، روحیه ناامیدی تزریق می‌كند، تصریح کرد: سرویس‌های جاسوسی دشمن تمام تلاش خود را متمركز کرده‌اند تا از فرصت‌ها و روزنه‌هایی كه به دست می‌آورند آسیب خود را وارد كند، اما باید این مسائل را نسبت به كشفیاتی كه اتفاق افتاده و باندهایی كه دستگیر شده و گروه‌های براندازی كه نابود شدند، سنجید. به هر حال كشور ما به دلیل دستاوردهای خوبی كه در حوزه علمی، دفاعی، صنعتی، پزشكی و غیره داشته، مورد طمع سرویس‌های جاسوسی دشمنان است و سرویس‌های كشورهایی كه نگاه خصمانه‌ای به ایران اسلامی دارند، برای نفوذ و کسب اخبار و اطلاعات به منظور وارد کردن آسیب می‌کوشند.

وی تأكید كرد: شهادت می‌دهم كه مسئولان امنیتی كشورمان تمام تلاششان این است كه به وظایف خود به درستی عمل كنند و گزارش‌های مختلف، رصدها و جلسات مبین این امر است، اما در عین حال این موضوع قابل بررسی است و قطعاً سهل‌انگاران مورد پیگیری و برخورد قرار می‌گیرند، ولی نباید زحمات مسئولان امنیتی كشور نادیده گرفته شود؛ تلاش شبانه‌روزی كسانی كه سرما و گرما نمی‌شناسند تا بتوانند امنیت كشور را تأمین كنند. هدف دشمنان ملت ایران و كسانی كه دست به این اقدام بی‌شرمانه زدند، بیشتر از اینكه حذف فیزیكی افراد و شخصیت‌های صاحب نام در این عرصه باشد،‌ تضعیف اراده ملت ایران است و از طرفی بومی‌سازی صنعت دفاعی و هسته‌ای را هدف قرار دهند.

رئیس كمیته امنیت كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه موضوع هسته‌ای و پیشرفت صنعت دفاعی كشور و بومی شدن آن جزو باورها و نیازهای اساسی و وظایف اجتناب‌ناپذیر همه آحاد جامعه به ویژه مدیران، مسئولان و دانشمندان است، افزود: باید رشد و پیشرفت و شكوفایی بیشتری داشته باشیم. تلاش نظام سلطه برای این است كه این رونق و پیشرفت و سرعت شتابان و این حركت رو به رشد را متوقف كند و برای این هدف هم قطعاً به تهدید، تحریم، ترور و نفوذ متوسل می‌شود. این‌ها ابزارهای دشمنان ملت ایران است، اما مسلم است كه این راه را با قوت و قدرت و اقتدار ادامه می‌دهیم و در آن ثابت قدمیم و به هیچ ‌وجه خدشه‌ای را در این مسیر نمی‌پذیریم.

نماینده مردم شیراز با تأكید بر اینكه ملت ایران، دانشمندان و جوانان با غیرت با اراده جمعی، وحدت و یكپارچگی این مسیر را طی خواهند كرد، افزود: خون شهدای گرانقدر و به ناحق ریخته حتماً حمایت‌كننده این حركت رو به رشد است و دعای خیر همین خانواده‌های شهدا همراه كسانی است كه با قدرت و قوت كار را ادامه می‌دهند و قطعاً ملت ایران از این مسیر مثل گذشته سرافراز بیرون خواهد آمد و بدون شک اجازه نخواهد داد كه خللی به این امر سرنوشت‌ساز وارد شود. دشمنان فكر می‌كنند که می‌توانند پیشرفت کشور را متوقف كرده و این صنعت را از ما بگیرند،‌ اما ملت بزرگ ایران اجازه نخواهد داد که پیروان مكتب میرزا ملكم خان و امثال سلطان حسین‌ها سرمایه‌شان را به تاراج برند و بدون شک این مسیر را با قدرت و اقتدار طی می‌كنند.

انتهای پیام
captcha