ضرورت تلاش همگانی برای کنترل کرونا در فارس
کد خبر: 3938093
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

ضرورت تلاش همگانی برای کنترل کرونا در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بر تلاش همگانی برای کنترل کروناویروس در استان تأکید کرد و گفت: برای كنترل این بیماری نیاز به تلاش همگانی از سوی مسئولان و مردم است.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 9 آذرماه شیراز در دویست و چهاردمین نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ استان فارس گفت: برای مدیریت و کنترل بیماری کووید۱۹ و مقابله با این ویروس خطرناک، نیاز به تلاش همگانی از سوی مسئولان و مردم است.

وی با اشاره به اجرای محدودیت‌های کرونایی در کشور و استان برای مقابله با بیماری کووید۱۹، بر استفاده عمومی مردم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از تجمعات و دورهمی‌ها، پرهیز از ترددهای غیر ضروری برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس تأکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به تعطیلی مترو و اتوبوس‌های شهری، از همکاری مجموعه شهرداری شیراز در خصوص اجرای این مهم در راستای پیشگیری از گسترش شیوع کروناویروس تشکر کرد.

لطفی ضمن تشکر از همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه در ایام محدودیت‌های کرونایی، افزود: امیدواریم با همراهی و همکاری مردم بتوانیم هر چه زودتر شاهد کنترل این بیماری، روند کاهشی ابتلا و بستری در استان باشیم.

وی با بررسی وضعیت موارد ابتلا به کروناویروس در شهرستان‌های لار، گراش، فسا و جهرم، ظرفیت تخت‌های ویژه در همه شهرستان‌های استان را نیز مورد ارزیابی قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز ادامه داد: با توجه به روند افزایشی مبتلایان به کروناویروس در فارس و ضرورت ارائه خدمات با کیفیت بیمارستانی، تخت‌های عادی و ویژه بیمارستان‌ها افزایش یافت.

لطفی، فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹، تعداد تخت‌های عادی و ویژه بیمارستانی، اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی را مورد بررسی قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست ضمن بررسی وضعیت اقدامات شهرستان‌های استان در مقابله با کووید۱۹، دستورات لازم را برای انجام اقدامات پیشگیرانه و ارائه خدمات مناسب به بیماران صادر کرد.

در این نشست از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز توضیحاتی در خصوص ظرفیت تخت‌های عادی و ویژه بیمارستانی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، انجام تست‌های تشخیصی کرونا، پیگیری تلفنی افراد مبتلا به کووید۱۹، بیماریابی، اطمینان از قرنطینه افراد مبتلا به کرونا، فعالیت بیمارستان پشتیبان، نوبت کاری پزشکان فعال در مراکز ارائه خدمات به بیماران کووید۱۹، وضعیت شهرستان‌های استان در زمینه شیوع کروناویروس، الزامات قانونی در پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ و حفظ سلامت کارکنان مراکز درمانی ارائه شد.

انتهای پیام
captcha