بیانیه علما، نهادها و سازمان‌های فارس در محكومیت ترور شهید فخری‌زاده
کد خبر: 3938070
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

بیانیه علما، نهادها و سازمان‌های فارس در محكومیت ترور شهید فخری‌زاده

علما، شخصیت‌ها، نهادها و سازمان‌های استان فارس طی پیام‌های جداگانه‌ای ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای كشورمان را محكوم كردند.

به گزارش ایكنا از فارس، در پی ترور و به شهادت رسیدن شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای كشورمان توسط عوامل استكبار، علما، شخصیت‌ها، ادارات، نهادها و سازمان‌های مختلف استان فارس طی بیانیه‌ای این اقدام شنیع را محكوم كردند.

در بیانیه عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس آمده است:

بسم الله الرحمن الرّحیم

خبر ترور و شهادت استاد مجاهد، شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان باعث تأسف و تاثر شد. فقدان چهره‌های برجسته و دانشمندان فرهیخته، ضایعه‌ای سنگین و غمی جانکاه است گرچه به فرمایش مقام معظم رهبری: شهدای ما زنده اند؛ همچنان که خدای متعال خبر داده است که: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ». (169 سوره آل عمران)

اینجانب، ضمن محکومیت تروریسم، شهادت آن عزیز به خداپیوسته را به خانواده محترم ایشان، همرزمان و همسنگران عزیزش در دفاع مقدس و جهادگران علمی حوزه انرژی هسته ای، تسلیت عرض می‌نمایم.

امید است به برکت نام بلند شهدای عزیز و تلاش برای اجماع جهانی علیه ترور و تروریسم، شاهد دنیایی عاری از ترور و خشم و خشونت، باشیم.

در بیانیه روابط عمومی سپاه فجر فارس نیز آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.(احزاب /۲۳)

بار دیگر تروریست‌های کوردل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه و بزدلانه، یکی از مدیران و خدمتگزاران عرصه علمی، پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند.

شهادت دانشمند فرهیخته و مسئول پدافند هسته‌ای و حوزه صنایع بنیادی و راهبردی کشور «شهید دکتر محسن فخری‌زاده مهابادی» بار دیگر چهره کریه و رو به زوال رژیم منحوس صهیونیستی و جوخه ترور استکبار جهانی و پایگاه نظامی رژیم تروریست آمریکا را بر همگان روشن‌تر نمود. در ادامه راه پر فتوح انقلاب اسلامی مبتنی بر مقاصد آن شهید والا مقام و دانشمند مجاهد تا وصول به آرمان‌های رفیع امت اسلامی و فروپاشی رژیم تروریست صهیونیستی تأکید داشته و با صبر و استقامت در این (راه) و (صراط مستقیم) خواهیم ماند. 

سپاه فجراستان فارس شهادت این دانشمند فرهیخته را به ساحت امام عصر(عج)، نائب ایشان امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض نموده و علوّ درجات آن شهید سعید و صبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال مسألت می‌نماییم.

در بیانیه سردار سرتیپ دوم پاسدار رهام بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی فارس نیز آمده است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن ینتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا.

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

این نخستین بار نیست که مظلومیت و حقانیت ایران اسلامی و آرمان‌های انقلابمان با جاری شدن خون بزرگ‌مردان این سرزمین بر جهانیان آشکار و بر صفحه تاریخ این عصر غریب نقش می‌بندد.

شهید دکتر «محسن فخری‌زاده» که سال‌ها در مسئولیت سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گمنام بر عرصه‌های پدافند، پزشکی، هسته‌ای و ... پدری می‌کرد و حتی در نبرد همه‌گیر با بیماری منحوس کرونا دغدغه نابودی آن را در دل داشت؛ این چنین پس از سال‌ها جهاد در راه خدا، با شهادت او جایگاهش بر مردم ایران آشکار شد و در دل‌ها جای گرفت.

شهادت او که عصر جمعه اتفاق افتاد، یادآور غم سردار شهیدمان «حاج قاسم سلیمانی» بود که هنوز داغی از یاد نرفته، داغ دیگری بر دل‌ها نشاند.

هر شخص یا حکومتی که در سر رؤیای نابودی ایران اسلامی را می‌پروراند باید نیک بدانند که این اوهام با چنین رفتارهای خصمانه‌ای به وقوع نخواهد پیوست؛ بلکه هر روز بیش از پیش دست چدنی پوشیده با دستکش مخملی شما را بر همگان عیان می‌سازد و این نفرت‌افکنی شما در جهان باعث رویش فخری‌زاده‌هایی بیشتر و تازه نفس‌تر در این خاک و بوم خواهد شد که حقاً دلیل ریزش‌های آینده شما خواهند بود.

اینجانب از طرف خود و تمامی همکارانم، شهادت این مرد دانشمند و این سردار علمی را به محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم و ضمن ابراز تأثر و همدردی با خانوده و نزدیکان این شهید بزرگوار از خداوند علیم، علو درجات را برای آن برادر گرانقدر خواستارم.

در پیام تسلیت مدیریت حوزه علمیه استان فارس هم آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن ذُكِّرَ بِآیاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْهَا إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنتَقِمُونَ. (سجده ۲۵)

بار دیگر دست پلید استکبار جهانی و صهیونیسم خونخوار از آستین جنایتکارانی انسان‌نما بیرون آمد و فرزند رشید ملت را در خون خویش غلطاند.

شهید دکتر محسن فخری‌زاده رضوان‌الله تعالی علیه فقط یک مدیر خدوم و زحمتکش نبود بلکه دانشمندی از جنس مردم بود که عمر خود را صرف خدمت به پیشرفت، عزت و استقلال کشور خود نمود و البته در راه ارزش‌های والای الهی و انسانی این، نه اولین شهادت است و نه آخرین آن خواهد بود.

مدیران، اساتید و طلاب حوزه علمیه استان فارس شهادت این دانشمند و مدیر فداکار را محضر مبارک مقام معظم رهبری و به پیشگاه مردم شریف ایران تسلیت عرض نموده و این جنایت ضد بشری را که سر پنجه‌های سرویس جاسوسی اسرائیل در آن نمایان است را محکوم می‌کنند و از مسئولان امر می‌خواهند که ضمن حراست بیشتر از ظرفیت‌های کشور با سرعت عملی رعدآسا و شدت برخوردی آتشین انتقام خون این شهید عزیز را از دشمنان ددمنش بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مسئول حوزه علمیه منصوریه، مولی‌الموحدین، خاتم‌الانبیا(ص) شیراز و مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در پیام تسلیت خود آورده است:

«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ». (169 سوره آل عمران)

خبر به شهادت رسیدن دانشمند فرهیخته هسته‌ای ایران، شهید عزیز محسن فخری‌زاده، دانشمند ارشد وزارت دفاع و لجستیک نیروی‌های مسلح و دارنده لقب برنامه هسته‌ای ایران در رسانه‌های غربی، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه امام حسین(ع) در بعدازظهر روز جمعه موجب تأسف و تأثر را فراهم کرد.

آنچه مسلم است، عناد و کینه‌توزی دشمنان اسلام و نظام اسلامی از دیرباز بوده است که خداوند می‌فرماید تلاش دشمنان حقیقت و فضیلت بر این است که نور خدا را با تبلیغات خود خاموش کنند اما اراده الهی بر این است که نور خدا پیوسته تمام و کامل بماند.

شهادت شهدای عزیز دلیلی بر حقانیت این نظام و سربلندی مملکت است و از سویی دیگر دلیلی بر عداوت، پستی، لجاجت و خیره‌سری کسانی است که از آزادی و حقوق بشر دم می‌زنند.

شهادت این عزیز را به محضر ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری و خانواده محترم ایشان تبریک وتسلیت عرض نموده و علو درجات را برای آن شهید از خلق رسته و به‌حق پیوسته خواستارم.

در بیانیه محمدرضا امیری، فرماندار شهرستان شیراز نیز آمده است:

بسمه تعالی

«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ». (169 سوره آل عمران)

شهادت پرچمدار پژوهش هسته‌ای ایران شهید دکتر فخری‌زاده مهابادی را با دلی سرشار از اندوه، توأم با انزجار از این اقدام غیر انسانی و تروریستی، به محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، خانواده معزز شهید و ملت شهید پرور ایران تسلیت عرض می‌نماییم و برای روح متعالی آن شهید سربلند، علوّ درجات آرزو داریم.

شهرستان شیراز، همسو و همصدا با ملت بزرگ ایران اسلامی، داغدار این شهادت مظلومانه است و رجاء واثق داریم، خون هر شهیدی که بر این خاک گلگون ریخته شود، گام‌های جوانان سلحشور و پژوهشگر و رهروان دلیر جهاد هسته‌ای را شتاب و استحکام خواهد بخشید.

بی شک فرزندان شایسته ملت ایران این اقدام ددمنشانه را بی پاسخ نگذاشته و پرچم شهدای هسته ای ایران بر زمین نخواهد ماند.

یادشان جاوید، راهشان پر رهرو باد.

در پیام مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز آمده است:

خاک پرگهر ایران اسلامی، سراسر گلگون از خون مردان و زنانی است که به آرمان‌هایی والا آراسته بودند و هر کدام سرمشقی بی‌انتها برای تاریخ به یادگار نهادند. آنان که تعالی‌بخش معنای انسان بودند و هر لحظه حضورشان، درسی از شرافت و اخلاق بود.

و ما همه مفتخریم به هم‌میهنی با این دلاوران عرصه خدمت که همواره با همت والا و دانش روزآمدشان، حتی به بهای جان، میهن اسلامی را از گزند دشمنی‌ها و عداوت‌ها مصون داشتند و همین همت و اندیشه‌ورزی این انسان‌های ارزشمند، کینه دشمنان را برانگیخته و هر روز دسیسه‌ای دیگر برای ایران تدارک دیدند تا این مرز و بوم از آرمان‌های متعالی مردمانش فاصله گیرد.

اما این تنها خیالی خام بود که سبب شد هر قطره خون شهیدی، درختی پربار شود از دانش و معرفت و انسانیت که ایران و ایرانی را در سراسر دنیا سربلند ساخته و پرچم پرافتخار وطن اسلامی بر فراز عرصه‌های پیشرفت دنیا، همواره در اهتزاز باشد.

شهید «محسن فخری‌زاده» نیز از چهره‌های شاخصی بود که سراسر حیاتش به تلاش برای توسعه ایران آراسته بود و شهادت مظلومانه‌اش، برگی زرین در تاریخ این میهن به یادگار نهاد.

آن شهید والامقام که در کنار دانش غنی، همتی عالی داشت و در بسیاری عرصه‌ها پیشتاز بود و از جمله برکات حیات ارزشمندشان می‌توان به تلاش برای تولید کیت تشخیصی کروناویروس و برداشتن گام‌های رفیع در زمینه واکسن کرونا اشاره کرد که نمود همراهی ایشان با ملت سرافراز ایران در تمامی برهه‌های حساس تاریخ کشور است.

گرامی می‌داریم یاد و خاطره ارزشمند تمامی شهدای غیور ایران اسلامی و به‌ویژه این شهید والامقام را که در تاسی به مولایش حسین(ع)، راه شهادت را از مسیر حریت و آزادگی ادامه داد.

با تأکید بر این نکته که این‌گونه تلاش‌های سخیف تروریستی و هیچ اقدامی سد راه توسعه دانش ملی در میهن اسلامی نیست و با تبریک و تسلیت شهادت آن بزرگوار به محضر مقام معظم رهبری، خانواده شریف فخری‌زاده و تمامی ملت شهیدپرور ایران اسلامی، از پروردگار منان برای ایشان علو درجات را مسئلت داشته و امید است ما را از رهروان صدیق شهدای میهن قرار دهد.

در پیام تسلیت صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس نیز آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ». (169 سوره آل عمران)

شهادت روزی سوداگران عشق و معنویت است و نصیب کسانی می‌شود که با حق معامله دارند.

یک‌بار دیگر دستان پلید استکبار جهانی با مزدوری رژیم غاصب صهیونیستی به خون فرزندی از فرزندان رشید و برومند این مرز و بوم آغشته شد و همگان را در غم و اندوه از دست دادن دانشمندی پرتلاش فرو برد.

بی‌شک این حادثه تروریستی و مذبوحانه ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان قسم خورده ملت در برابر حرکت علمی و افتخارات و توانمندی‌های بزرگ و شکست‌های پی در پی آنان در منطقه و دیگر عرصه‌های سیاسی جهان بوده و عمق خباثت و کینه آنان را همچون دیگر اقدامات غیر انسانی، در اذهان جهانیان زنده کرد.

اما دشمنان زبون بدانند با شهادت امثال دکتر محسن فخری‌زاده نه تنها خللی در اراده جوانان، دانشمندان و اهالی فرهنگ، ادب و هنر در پیمودن مسیر رشد شتابنده علمی، فرهنگی و فتح قله‌های افتخار ایجاد نخواهد شد، بلکه عزم آنان را در ادامه راه این شهید گران قدر، مصمم‌تر خواهد کرد و خون شهیدان‌مان جوشان و خروشان باقی خواهد ماند.

بی‌تردید تلاشگران این عرصه با توانایی و آگاهی و دانشی که دارند و با ایثار و تلاش روزافزون و بهره‌گیری از همکاران این شهید والامقام، جای خالی این دانشمند خدوم را پر خواهند کرد و راهش را با بهره‌گیری از اندیشه پاکش ادامه خواهند داد.

اینجانب به همراه اصحاب فرهنگ، ادب و هنر با درود به روح مطهر این شهید بزرگوار و ابراز همدردی با خانواده گرانقدرش، این ضایعه را به جامعه علمی، فرهنگی و هنری و مردم انقلابی تسلیت عرض می‌کنم و برای عموم بازماندگان ایشان صبر و اجر از درگاه خداوند بزرگ مسئلت دارم.

در بیانیه سیدتقی سهرابی، مدیركل صدا و سیمای فارس نیز آمده است:

«ومنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن ینتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» (الاحزاب آیه 23)

شهادت هنر مردان خداست و شهید روزی‌خوار درگاه باری تعالی است پس خوش به سعادت شهید عزیز و عطیم‌الشأن دکتر محسن فخری‌زاده که پاداش عمری خدمت صادقانه به اسلام و مسلمین و ایران عزیز را هدیه‌ای این چنین ارزشمند دریافت کرد.

هر چند فقدان حضور این دانشمند انقلابی برای ما ثلمه‌ای محسوب می‌شود اما چه باک که ایشان همانند شهید سلیمانی عزیز راه نورانی خود را با تربیت شاگردان فراوان پر رهرو کرده است و این یعنی هراس همیشگی  دشمنان خبیث ملت ایران عزیز.

شهادت این مرد خداباور و خدامحور را به رهبر عظیم الشأن انقلاب(مدظله العالی) و مردم انقلابی ایران اسلامی به‌ویژه جامعه علمی کشور تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

در پیام اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

بار دیگر ترور ناجوانمردانه، جنایت جنایتکاران بین‌المللی علیه ملت ایران را آشکار ساخت و ضمن محکوم کردن این اقدام، شهادت جناب آقای محسن فخری‌زاده، دانشمند صنعت دفاعی و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان را تسلیت می‌گویم.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس شهادت محسن فخری‌زاده را به مردم شهیدپرور ایران و خانواده ایشان تسلیت می‌گوید و برای عموم بازماندگان ایشان صبر و اجر از درگاه خداوند بزرگ مسئلت دارد.

محمد حسین صیف، رئیس دانشگاه پیام‌نور استان فارس هم با صدور بیانیه‌ای، ترور کوردلانه و ناجوانمردانه مهندس محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را محکوم کرد و یادآور شد: این تلاش مذبوحانه دشمنان قسم خورده ایران اسلامی، بار دیگر موجب افزایش اتحاد و همبستگی ملی و پافشاری بر آرمان‌های انقلاب اسلامی خواهد شد.

دشمنان کوردل از ابتدای انقلاب اسلامی ایران به دنبال ترور شخصیت‌ها، نخبه‌ها و دانشمندان این مرز و بوم بوده‌اند اما این جنایتکاران باید بدانند با ترور دانشمندان و نخبه‌های علمی کشور همچون شهیدان فخری‌زاده، شهریاری، علی محمدی، رضایی‌نژاد و احمدی روشن  و...مسیر رشد و توسعه ایران و مقاومت اسلامی در برابر استکبار متوقف نخواهد شد بلکه با حضور نیروهای تربیت شده توسط این شهدای والامقام، موفقیت‌های نظامی و هسته‌ای ایران با سرعت به پیش خواهد رفت.

ترور ناجوانمردانه شهید فخری‌زاده، بار دیگر عجز و ناتوانی دشمنان قسم‌خورده در برابر حرکت‌های مهم علمی، پژوهشی و موفقیت‌های بزرگ دانشمندان کشورمان  را نشان داد و ثابت نمود که اسکتبار جهانی در طول 42 سال حیات انقلاب اسلامی نتوانست در عزم و اراده ملت بزرگ ایران علی‌رغم تحریم‌های همه جانبه، جنگ اقتصادی و تحرکات نظامی خللی وارد کند.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشگاه پیام‌نور استان فارس اعم از مدیران، اساتید، کارکنان و دانشجویان، شهادت سرافرازانه  دانشمند هسته‌ای مهندس محسن فخری‌زاده را به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا، جامعه علمی کشور، خانواده معزز شهدا و همه دلسوزان انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

مطمئناً  راه این دانشمندان بزرگ با همت جوانان پر تلاش کشور با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

در بیانیه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدكاظم موسوی، رئیس كل دادگستری فارس هم آمده است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ (آل عمران آیه 169)

شهیـد در تفکر شیعی برترین کامیابی، والاترین مقام و رفیع ترین مرتبت است و رسیدن به این فیض بالاترین سعادت دنیوی و اخروی است همانگونه که خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: «هرگز مپندارید که شهیدان راه خدا مرده‌اند بلکه زنده و حیات ابدی شده‌اند و در نزد پروردگارشان متنعم خواهند بود»، در حالی که دانشمندان و فرهیختگان ایرانی به پشتوانه ایمان و تلاش، پیشتاز شده و از حصار تحریم و تهدید به فراز توانمندی دست یافته‌اند، بار دیگر استکبار جهانی و ایادی مزدور آن آرمان‌ها و منافع ملی ملت مسلمان ایران را نشانه گرفتند و برگی دیگر بر اوراق سیاه پرونده تبهکاری و جنایت خود افزودند و دستان خبیث خود را به خون پاک دانشمند برجسته هسته‌ای کشورمان شهید محسن فخری‌زاده آلودند.

ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل و تروریست‌های وابسته به استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی بدانند راهی را که شهید فخری‌زاده‌ها آغاز کرده‌اند، با همت و تلاش جوانان فرهیخته و انقلابی هرگز متوقف نخواهد شد و درخت تنومند نظام مقدس جمهوری اسلامی با خون مطهر شهیدان وطن روز به روز مستحکم‌‌تر و دشمنان اسلام بیش از پیش به اضمحلال و نابودی نزدیک‌تر خواهند شد.

اینجانب به نمایندگی از قضات و کارکنان دادگستری و اعضای شورای قضایی استان فارس شهادت استاد و دانشمند برجسته هسته‌ای شهید دکتر محسن فخری‌زاده را به محضر حضرت بقیه‌اللّه الاعظم(عج)  و نایب بر حقش مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، ریاست معظم قوه قضائیه حضرت آیت‌الله رئیسی، فرماندهان و پرسنل غیور و جان برکف وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، خانواده معظم شهدا و بازماندگان مکرم آن شهید عزیز و عموم مردم انقلابی ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

در پیام حیدر اسكندرپور، شهردار شیراز آمده است:

«...وَالَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَلَنْ یضِلَّ أَعْمَالَهُمْ» (آیه 4 سوره محمد)

ایران اسلامی بار دیگر در سوگ یکی از فرزندان دانشمندش شهید والامقام دکتر محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و از متخصصان برجسته حوزە هسته‌ای کشور که در طول عمر پرثمرش منشأ خدماتی ارزنده بود نشست. این جنایت و ترور ددمنشانه نشان از عمق پلیدی دشمنان کوردل مردم ایران زمین دارد.

شهید والا مقام دکتر محسن فخری‌زاده در حالی به دست کوردلان جنایتکار به شهادت رسید که مجموعه تحت مدیریت ایشان تا فاز یک آزمایش‌های انسانی در حوزه واکسن کرونا پیش رفته و تلاش برای حفظ جان انسان‌ها در مقابل این ویروس منحوس پروژه ای ارزشمند، گرانقدر و مایه فخر و مباهات هر انسان نوع دوستی بود. بی‌شک تلاش‌ها و دستاوردهای ارزشمند آن شهید ارجمند در حوزه علمی و عرصه دفاعی و تحقیقات هسته ای در حافظه تاریخی ایرانیان ماندگار است و الهام‌بخش رهروان و شاگردان ایشان خواهد بود.

این‌جانب از سوی شهروندانِ شیراز شهادت دانشمند سرافراز وطن محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری را به خانواده آن عزیز سفر کرده و تمام ایرانیان از صمیم قلب تسلیت عرض می‌کنم و امید دارم در سایه عنایت حضرت ولی‌عصر(عج)، دانشمندان ایران برای فتح قله‌های علم و دانش و قطع زنجیرهای وابستگی موفق‌تر و مصمم‌تر از گذشته قدم بدارند.

انتهای پیام
captcha