اسناد اخذ مالیات از مؤسسات قرآنی را ارائه دهيد
کد خبر: 3937990
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
اخوان‌صباغ:

اسناد اخذ مالیات از مؤسسات قرآنی را ارائه دهيد

رئیس سازمان دارالقرآن‌ الكریم با تأكید بر اینكه لایحه حذف معافیت‌های مالیاتی دولت شامل مؤسسات قرآنی نمی‌شود، درباره خبر منتشرشده ایكنا در هفته‌های گذشته مبنی بر اخذ مالیات از یك مؤسسه در استان كرمان گفت: این قضیه بعید است، اما اگر سند اخذ مالیات را به ما ارائه دهند، مشكل را رفع می‌كنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به مباحث مطرح‌شده در خصوص اخذ مالیات از مؤسسات قرآنی اظهار کرد: با رئیس اداره مالیاتی كل كشور در این باره صحبت‌ کرده‌ایم و مشخص شده است كه در لایحه دولت كه بناست برخی از نهادها و شركت‌ها از معافیت‌های مالیاتی حذف شوند، مؤسسات قرآنی مدنظر نیستند.


بیشتر بخوانید:


وی با تأكید بر اینكه لایحه حذف معافیت‌های مالیاتی دولت شامل مؤسسات قرآنی نمی‌شود، در خصوص خبر منتشر شده ایكنا در هفته‌های گذشته مبنی بر اخذ مالیات از یک مؤسسه در استان كرمان، اظهار کرد: بعید است، اما اگر سند اخذ مالیات را به ما تحویل دهند آن را به اداره مالیات ارائه و مشكل را رفع می‌كنیم.

اخوان‌صباغ اظهار كرد: جلسات و صحبت‌هایی با رئیس اداره مالیاتی كل كشور داشته‌ایم و ایشان قول مساعد داده‌اند تا مباحث مربوط به مالیات مؤسسات قرآنی را حل كنند و مؤسسات قرآنی هم باید اظهارنامه مالیاتی پر كنند.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الكریم ادامه داد: در حال رایزنی با اداره مالیاتی كل كشور هستیم تا برخی از وجوه مشخصی كه در مباحث مالیاتی تعریف شده است به مؤسسات قرآنی بخشیده شود، اما به‌ طور كلی مؤسسات قرآنی از پرداخت مالیات آن هم به شرط پر كردن اظهارنامه مالیاتی معاف هستند.

وی در پایان یادآور شد: مشكل كنونی مؤسسات قرآنی پر كردن خوداظهارنامه مالیاتی است كه این كار هم هزینه‌ای ندارد؛ لذا باید این مشكل را برای آنان حل كنیم. البته اكنون سیستم اداری مالیاتی این قضیه را نمی‌پذیرد كه سند مالی پر نشود. بنابراین باید با یک سامانه این كار را برای مؤسسات قرآنی سهل كنیم.

انتهای پیام
captcha