اعلام انزجار مدافعان سلامت فارس از ترور دانشمند هسته‌ای كشور
کد خبر: 3937855
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹

اعلام انزجار مدافعان سلامت فارس از ترور دانشمند هسته‌ای كشور

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شيراز و اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس در نشست امروز این ستاد، انزجار خود را نسبت به اقدام ددمنشانه ترور شهید فخری‌زاده، دانشمند ارزشمند هسته‌ای کشور اعلام داشته و این حرکت تروریستی را محکوم کردند.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 8 آذرماه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت كروناویروس با گرامیداشت یاد و خاطره شهید فخری‌زاده و ادای احترام به تمامی شهدای والامقام میهن، هر شهید را سند اعتباری برای نظام جمهوری اسلامی و مصداق حقانیت آن دانست که دشمنان اسلام آن را بر نمی‌تابند.

وی، شهید فخری‌زاده را از دانشمندان بزرگ هسته‌ای کشور خواند که همواره دشمنان و بدخواهان در پی آسیب به ایشان بودند و سرانجام مسیر پرافتخار حیاتش با برگ زرین شهادت به پایان رسید.

لطفی از دست دادن بزرگانی چون شهید فخری‌زاده را که در مسیر دانش و خدمت، جان خود را فدا کرده‌اند، سرمشقی بزرگ برای تمامی مسئولان و اندیشمندان کشور خواند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه با اشاره به سفر سه روزه به تهران و برگزاری نشست‌های مشورتی با مسئولان ارشد وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه، دستاوردهای این سفر را در توسعه حوزه بهداشت و درمان استان مثبت ارزیابی کرد.

وصول بخشی از اعتبارات دانشگاه علوم پزشكی شیراز از سازمان برنامه و بودجه با پیگیری استاندار فارس و تنظیم تفاهم‌نامه برای راه‌اندازی دستگاه پیشرفته توموتراپی در مرکز آموزشی درمانی نمازی، از جمله مهم‌ترین دستاوردهایی بود که رئیس دانشگاه بیان کرد.

لطفی با پیگیری آخرین وضعیت مربوط به کروناویروس در استان، راهکارهای مهار این بیماری در شهرها و مناطق دارای بیشترین میزان شیوع را بررسی کرده و دستورات لازم در این زمینه صادر شد.

بررسی وضعیت تخت‌های بیمارستانی در بخش‌های عادی و ویژه، دیگر محور مورد بررسی رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در نشست امروز بود که پیرامون بهبود شرایط کنونی تبادل نظر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به ضرورت کاهش بار مراجعه به سازمان در شرایط کنونی، میز خدمت دانشگاه را یک ظرفیت مناسب در این زمینه برشمرد که در دوران کرونا می‌تواند از بار مراجعه به ساختمان مرکزی دانشگاه و افزایش امکان انتشار بیماری بکاهد.

وی همچنین به ارزیابی موارد نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی، آخرین وضعیت کارکنان مبتلا در استان، وضعیت پذیرش بیماران و علت‌های جان باختن مبتلایان طی روزهای اخیر پرداخت.

بررسی نحوه اجرایی شدن ابلاغ مربوط به تعطیلی سازمان‌ها در هفته جاری، با توجه به حساسیت حیطه خدمت برخی واحدهای دانشگاه به ویژه در شرایط کنونی، دیگر محور نشست امروز این ستاد بود.

علی اکبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز آخرین وضعیت بیماران بستری در بیمارستان‌های استان و شرایط مربوط به ظرفیت تخت‌های عادی و ویژه برای پذیرش بیماران کروناویروس را اعلام کرد.

دیگر اعضای این ستاد نیز ضمن اعلام اقدامات انجام گرفته در زمینه مقابله با کرونا، گزارش روند اجرایی مصوبات نشست‌های پیشین این ستاد را به رئیس دانشگاه اعلام کردند و پیرامون بهبود فعالیت‌ها تبادل نظر شده و دستورات لازم صادر شد.

انتهای پیام
captcha