كمك 800 میلیون ریالی نیك‌اندیش شیرازی به زندان‌‌های فارس
کد خبر: 3937811
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

كمك 800 میلیون ریالی نیك‌اندیش شیرازی به زندان‌‌های فارس

غلامرضا فیلی، نیك‌اندیشی شیرازی با حضور در اداره‌كل زندان‌های فارس مبلغ 800 میلیون ریال را برای خرید بسته معیشتی ویژه خانواده زندانیان بی‌بضاعت و خرید كتاب شهدا برای زندان‌های استان اهدا كرد.

از جمله مفاهیم ارزشمندی که در آموزه‌های دینی به خصوص قرآن کریم، احادیث و روایات مورد عنایت و توجه ویژه قرارگرفته و به آن سفارش مؤکد شده، احسان و نیکوکاری است و نیکوکارانی هستند که در این زمینه با مجموعه زندان‌های استان فارس همکاری دارند.

مؤمنان واقعی و انسان‌های صاحب خرد و اندیشه در هر عصر و نسلی، تلاششان این است که خود را به صفت و ویژگی احسان و نیکوکاری، آراسته سازند و یکی از این افراد نیک‌اندیش، غلامرضا (افشین) فیلی است که با حضور در اداره‌کل زندان‌های فارس و دیدار با اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های استان فارس، مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال به این اداره‌كل اهدا کرد که ۷۰۰ میلیون ریال از این مبلغ را برای خرید بسته معیشتی به خانواده زندانیان بی‌بضاعت اختصاص داد و ۱۰۰میلیون ریال نیز برای خرید کتاب شهدا به‌منظور استفاده زندانیان در نظر گرفت.

همچنین این نیک‌اندیش شیرازی از ابتدای شیوع کرونا در کشور، ۱۰هزار ماسک به زندان‌های فارس اهدا کرده بود و در این دیدار نیز ۳۰ هزار ماسک برای استفاده زندانیان به زندان‌های استان اهدا که در مجموع ۴۰هزار ماسک اهدا کرده است.

مبنای نیکوکاری و رسیدگی به کار مردم و نیازمندان در اسلام تقوا و پرهیزکاری است و این خیر نیک‌اندیش با این عمل خداپسندانه خود به مصداق آیه شریفه ۲ سوره مائده که خداوند می‌فرماید باید به یکدیگر در نیکوکاری و تقوا کمک کنید نه بر گناه و ستمکاری، نشان دادند که انسان مسلمان باید در پی رفع حوائج برادر مسلمان خود باشد هر چند هم‌نوعش گرفتار در بند باشد.

نیکی به دیگران و کمک به اقشار آسیب‌دیده اجتماع به‌ویژه زندانیان و خانواده آنان امری بسیار بزرگ و ارزشمند است و امیدواریم خیرین بزرگوار، همنوعان در بند و خانواده‌های آنان را دریابند تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

انتهای پیام
captcha