مارادونا؛ اسطوره حمایت از فلسطین + فیلم
کد خبر: 3937570
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷

مارادونا؛ اسطوره حمایت از فلسطین + فیلم

«دیگو آرماندو مارادونا»، اسطوره آرژانتین و یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال که دیروز، پنجم آذرماه به دلیل حمله قلبی در سن ۶۰ سالگی درگذشت، از حامیان ملت فلسطین بود.

به گزارش ایکنا؛ دیگو مارادونا تیرماه 97 در دیداری کوتاه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مسکو در حاشیه بازی فینال جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه با او احوالپرسی کرد.

در این دیدار محمود عباس به زبان انگلیسی خطاب به مارادونا تأکید کرد که تو بهترینی و مارادونا هم در حالی که با دست به قلبش اشاره می‌کرد، به زبان اسپانیایی پاسخ داد: «قلب من فلسطینی است».

او یکی از حامیان‌ بزرگ آرمان فلسطین بود و هیچ گاه از این موضع عقب‌نشینی نکردو در حمایت از ملت فلسطین گفته بود: از گفتن مواضع خود نسبت به مسئله فلسطین هیچ واهمه‌ای ندارم و در این باره به نارضایتی یا خشم هیچ فرد یا گروهی اهمیت نمی‌دهم، به ملت فلسطین همچون نوه دو ساله خود که نیاز به یاری و حمایتی بزرگ دارد، می‌نگرم.

این اسطوره آرژانتینی همچنین تأکید کرده بود: من از مسئله فلسطین حمایت می‌کنم چرا که در فضای مبارزه و ایستادگی در مقابل بی‌عدالتی، بزرگ شده‌ام. این سخنان مارادونا در رسانه‌های سراسر جهان از جمله رسانه‌های اسرائیلی بازتاب فراوانی یافت.

مارادونا؛ اسطوره حمایت از فلسطین + فیلم

مارادونا سال 2015 نیز حملات تروریستی فرانسه را محکوم کرد و یادداشت او در صفحه فیسبوکش در این زمینه خشم اسرائیلی‌ها را به دنبال داشت.

او در یادداشت خود به خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی در فرانسه، سوریه، لبنان و فلسطین (منظور او قربانیان جنایات و حملات تروریستی رژیم صهیونیستی بود) تسلیت گفت.

انتهای پیام
captcha