كرونا 136 هزار نفر در فارس را گرفتار كرد / هیچكس مصون نیست
کد خبر: 3936994
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳

كرونا 136 هزار نفر در فارس را گرفتار كرد / هیچكس مصون نیست

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که اکنون بالغ بر 136 هزار شهروند در این استان از ابتدای شيوع كرونا تاكنون به كوويد 19 مبتلا شدند.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، ۳ آذرماه در استودیو سلامت این دانشگاه با بیان اینكه اکنون بالغ بر ۱۸ هزار شهروند در این استان، به بیماری کرونا مبتلا شدند، گفت: از کل مبتلایان به بیماری کرونا، هم‌اکنون ۲۳۸۲ بیمار در مراکز درمانی فارس بستری هستند.

وی با یادآوری اینکه شمار بیماران با وضعیت جسمی وخیم و بستری در بخش‌های مراقبت ویژه در فارس به ۳۹۷ نفر رسیده است، افزود: متأسفانه روز گذشته نیز شاهد فوت ۳۴ بیمار دیگر در استان فارس بودیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان كرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تا امروز، بیش از ۴۷۰ هزار تست از افراد مشکوک و دارای علامت گرفته شده که ۱۳۶ هزار و ۸۰۵ مورد آن مثبت بوده است.

همتی ادامه داد: خوشبختانه از میان کل بیماران مبتلا به کرونا طی ماه‌های گذشته تاکنون ۱۱۸ هزار و ۸۷۳ نفر بهبود یافته‌اند و متأسفانه ۲۲۲۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان فارس و افزایش نظارت‌ها از سوی سازمان‌های مختلف، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری، ۴۵۲ هزار بازدید از مراکز مختلف اعم از نانوایی، رستوران، سوپرمارکت، آرایشگاه و دیگر مراکز مرتبط با سلامت مردم انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز اظهار كرد: با انجام این تعداد بازدید ۹۳۰۰ واحد صنفی از صنوف مختلف به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، با دستور مقام قضایی تعطیل شده است.

وی ادامه داد: خطر ابتلا به بیماری کرونا، همه افراد جامعه را به شکل یکسان تهدید می‌کند و هیچ فردی مصون نیست؛ تنها راه مقابله با این بیماری، پیشگیری و تنها راه پیشگیری استفاده صحیح از ماسک و شست و شوی مکرر دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

همتی با بیان اینکه همه شهروندان در برابر سلامت خود و دیگر افراد جامعه مسئول هستند، از مردم درخواست کرد که با هدف مقابله تاثیرگذار با کرونا، موارد تخلف از شیوه‌نامه‌های بهداشتی مربوط به افراد و صنوف را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام
captcha