151 پروژه محرومیت‌زدایی در فارس افتتاح شد
کد خبر: 3936984
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱

151 پروژه محرومیت‌زدایی در فارس افتتاح شد

آئین افتتاح 151 پروژه محرومیت‌زدایی توسط سپاه فجر در 30 نقطه استان با محوریت شهرستان مرودشت برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با هفته بسیج، آئین افتتاح 151 پروژه محرومیت‌زدایی توسط سپاه فجر استان فارس با محوریت شهرستان مرودشت به‌صورت ویدئو كنفرانس و از طریق ارتباط تصویری در 30 نقطه استان امروز، 3 آذرماه با حضور سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس برگزار شد.

اسماعیل قزل‌سفلی، مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر فارس در این مراسم گفت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر بخواهیم بسیج را در یک تعریف کوتاه معرفی کنیم باید بگوییم بسیج عبارت است از مجموعه‌ای که در آن پاک‌ترین انسان‌ها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت و برای کمال رساندن و به خوشبختی رساندن این کشور جمع شده‌اند و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در این چهل و اندی سال به چشم دیده‌ایم.

وی به حضور بسیج در عرصه‌های مختلف در این چهل سال انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: نیروی مؤمن انقلابی پای کار از ابتدای انقلاب در طرح‌های مختلف حضور چشم‌گیر و تعیین‌کننده در عرصه دفاع مقدس وحضور در عرصه‌های سازندگی در زمان جنگ تحمیلی و بعد از دفاع مقدس، فعالیت در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و هنری از جمله اقدامات بسیج در خدمت به مردم و انقلاب اسلامی در این دوران بوده است را داشته‌اند.

قزل‌سفلی با اشاره به آئین افتتاح 151 پروژه محرومیت‌زدایی توسط سپاه فجر فارس گفت: از این تعداد پروژه، 95 مورد آن عمرانی و 56 پروژه اشتغال‌زایی است که در 30 نقطه استان فارس به ارزش ریالی 200 میلیارد ریال که توسط خود سپاه فجر در این پروژه‌ها هزینه شده و مبالغ زیادی نیز توسط خیران و مشارکت دستگاه‌های دولتی و مردم صورت گرفته است.

وی به افتتاح ۹۵ پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی به مناسبت هفته بسیج اشاره کرد و گفت: اجرای ۷ پروژه چمن مصنوعی با متراژ ۱۰۳۰۰ متر مربع با ارزش تقریبی ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، احداث ۹ پروژه‌های آب‌رسانی نظیر استخر ذخیره آب، لایروبی قنات، انتقال آب شرب به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال و احداث ۳ پل بین راهی، احداث ۲ مدرسه، احداث ۶۲ مسکن ویژه محرومین و نیازمندان، احداث ۶ پروژه محرومیت‌زدایی فرهنگی نظیر خانه عالم و مسجد و کارگاه‌های اشغال‌زایی جمعاً به ارزش تقریبی ۵۱ میلیارد ریال بخشی از پروژه‌های قابل افتتاح هفته بسیج سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس است.

مسئول بسیج سازندگی فارس همچنین با اشاره به 65 پروژه اشتغال‌زایی هفته بسیج گفت: افتتاح پروژه‌های همچون کارگاه خیاطی، پرورش شتر مرغ، بسته‌بندی عسل و مربا و خرما، پرورش قارچ، تولید سرکه و میوه و پرورش بوقلمون و فراورده‌های لبنی و صنعتی و تولید ماسک و صنایع چوب و غیره به ارزش ریالی 40 میلیارد ریال و اشتغال بیش از 650 شغل مستقیم و بیش از 800 شغل غیرمستقیم است.

قزل‌سفلی ادامه داد: از ابتدای سال 99 تاکنون 286 کارگاه با اشتغال‌زایی قریب به 1100 نفر کمک بسیج سازندگی استان فارس و دستگاه‌های اجرایی همکار نظیر کمیته امداد، بهزیستی، جهاد کشاورزی و... اجرا و راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
captcha