فلسفه بسیج استفاده از ظرفیت آحاد مردم برای مواجهه با مشكلات است
کد خبر: 3936982
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲

فلسفه بسیج استفاده از ظرفیت آحاد مردم برای مواجهه با مشكلات است

فرمانده سپاه فجر فارس با یادآوری اینكه بسیج در تمام عرصه‌ها فعالیت دارد، فلسفه وجودی این نهاد را استفاده از ظرفیت آحاد مردم برای مواجهه با مشكلات برشمرد.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس امروز، 3 آذرماه در آئین افتتاح 151 پروژه محرومیت‌زدایی توسط سپاه فجر در استان که به‌صورت ارتباط تصویری با حضور مسئولان محلی و شورای تأمین شهرستان‌ها و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج و تشکر از متولیان این پروژه‌ها، گفت: شعار هفته بسیج امسال «بسیج، پیش‌رو در خدمت و امیدآفرینی» است و هفته بسیج یادآور رشادت‌های جوانان بسیجی از مرز و بوم است.

وی با اشاره به اینکه بسیج در همه عرصه‌ها فعالیت دارد، تأکید کرد: فلسفه وجودی بسیج این است که از ظرفیت آحاد جامعه برای مواجهه با مشکلات استفاده کند و از این‌رو بسیج دارای اقشار مختلف بوده و 22 قشر در بسیج تعریف شده است.

بوعلی با تصریح اینکه پایگاه‌ها و نواحی بسیج در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین هستند، گفت: اگر مسئله‌ای برای یک سازمان پیش بیاید بسیج برای حل مسئله به آن سازمان کمک می‌کند.

فرمانده سپاه فجر فارس با یادآوری اینكه رویکرد برنامه‌های بسیج، خدمت خالصانه و مؤمنانه است، گفت: فرزندان این ملت عزیز امروز از لحاظ سطح فنی در جایگاهی هستند که با اِبراز توانمندی‌های خود و با استفاده و تکیه به ظرفیت‌های داخلی و نیروهای جهادی در مسیر رفع محرومیت‌ها و مشکلات گام برمی‌دارند.

وی با بیان اینکه در استان فارس شاهد قرارگاه‌های متعددی هستیم که در راستای محرومیت‌زدایی و اِشتغال نقش‌آفرینی می‌کنند، گفت: در شیراز قرارگاه احمدبن موسی(ع) که 16 محله محروم را تحت پوشش خود قرار داده است.

بوعلی ادامه داد: این قرارگاه با هم‌افزایی سایر نهادها اقداماتی انجام می‌دهند که در همین راستا پروژه‌هایی را تعریف کرده که شامل ساماندهی محلات، ایجاد اماکن ورزشی، توزیع جهیزیه، تسهیلات و کارگاه‌های خانگی است.

فرمانده سپاه فجر همچنین به قرارگاه جوادالائمه(ع) نیز اشاره کرد و افزود: این قرارگاه 6 دهستان محروم را تحت پوشش دارد و در زمینه‌های علمی، فرهنگی، مذهبی، عمرانی و ... فعالیت دارد.

وی در ادامه به اقدامات سازمان بسیج سازندگی استان در سطح کل اشاره و اضافه کرد: فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی استان علاوه بر مرکزیت در سطح شهرستان‌ها و حتی خارج از آن نیز گسترده است و امروز شاهد افتتاح 151 پروژه محرومیت‌زدایی در 30 نقطه از استان فارس توسط این سازمان به محوریت شهرستان مرودشت هستیم.

بوعلی با اشاره به افتتاح زمین چمن مصنوعی شهدای جهادگر شهرستان مرودشت گفت: این زمین چمن مصنوعی با مشارکت سپاه فجر فارس و شهرداری در زمینی به متراژ 900 متر مربع با ارزش 15 میلیارد ریال به مناسبت هفته بسیج امروز افتتاح شد.

یادآور می‌شود، در این مراسم با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای بسیج و رمز «یامحمد رسول‌الله(ص)» عملیات افتتاح و بهره‌برداری از 151 پروژه مذکور توسط فرمانده سپاه فجر فارس آغاز شد.

انتهای پیام
captcha