مورد عجیب «محمد حسینی‌پور» در مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3936958
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶

مورد عجیب «محمد حسینی‌پور» در مسابقات سراسری قرآن

سیدمحمد حسینی‌پور قاری جوان کشورمان در حالی در رقابت با قاریان ناشناخته استان سمنان از راهیابی به مرحله کشوری بازمانده است که رتبه‌های متعددی را در کارنامه خود ثبت کرده که آخرین آن کسب رتبه اول سی و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم است؛ جشنواره‌ای که بسیاری از حاضران در مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن نیز در آن حضور داشتند و رتبه‌هایی پایین‌تر از حسینی‌پور کسب کردند.

سیدمحمد حسینی‌پور قاری قرآن

به گزارش ایکنا، مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان سمنان با حضور ۸۵ شرکت‌کننده اواخر شهریور‌ماه امسال برگزار شد و در نهایت از هر رشته یک‌ نفر به مرحله کشوری مسابقات راه پیدا کردند.

در بین شرکت کنندگان رشته قرائت نام سیدمحمد حسینی‌پور، دارنده چندین رتبه کشوری و بین‌المللی نیز به چشم می‌خورد، شرکت کننده‌ای که در نهایت با اختلاف پنج صدم امتیاز از کسب رتبه اول در این مرحله بازماند تا مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن را در رقابت با رقبایی ناشناخته از دست بدهد و چهل و سومین دوره از حضور یکی از قاریان جوان و جویای نام محروم شود.

بازماندن حسینی‌پور از کسب رتبه برتر در مسابقات قرآن استان سمنان و به تبع عدم راهیابی به مرحله کشوری در حالی رقم خورده است که وی چند روز گذشته توانست رتبه نخست سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را به دست بیاورد، رتبه‌ای که در رقابتی سخت با دیگر قاریان دانشجو به دست آمد تا عیار تلاوت این قاری جوان در این مسابقات و در حضور داورانی بین‌المللی و کشوری به خوبی محک بخورد.

حسینی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد حذف خود از مسابقات قرآن آن هم در مرحله استانی، گفت: ایرادی که به تلاوت من وارد شده بود در دو آیتم وقف و ابتداء و تجوید بود که باعث شد از حضور در مرحله کشوری بازبمانم، در حالی که تلاوت خود را برای یکی از اساتید بین‌المللی در بحث وقف و ابتداء ارسال کردم ایشان ایرادات را وارد ندانست و اعتقاد داشت در سختگیرانه‌ترین حالت ممکن باید ۲۵ صدم امتیاز کسر شود اما یک نمره کامل از من حذف شد، پس از اعتراض و بررسی، نمره کسر شده که قبل از اعتراض یک‌ نمره بود، به سه نمره افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه تا کنون در هیچ رقابتی به داوری‌ها اعتراض نداشته‌ام، افزود: زمانی که از داور مربوطه ملاک‌های نمره‌دهی را جویا شدم با صدای بلند در جمع تعداد زیادی از حاضران چندین بار اعلام کرد که به صورت کیلویی نمره می‌دهم. در ادامه از مرکز امور قرآنی به صورت غیر مستقیم درخواست کردم تا تلاوت‌ها را بازیینی کنند اما این کار صورت نگرفت.

حسینی‌پور در پاسخ به این سوال خبرنگار ایکنا که شاید در زمان مسابقات از آمادگی لازم برخوردار نبوده است، گفت: سال گذشته در حالی که دچار سرما خوردگی شده بودم با اختلاف نسبتا زیاد رتبه اول مسابقات را به دست آوردم اما امسال در عین آمادگی از کسب رتبه بازماندم.
به گزارش ایکنا، در حالی این قاری جوان از راه‌یابی به مرحله کشوری بازمانده است که بسیاری از قاریان راه یافته به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن؛ در جشنواره قرآنی وزارت علوم نیز حضور یافته بودند و رتبه‌ای پایین‌تر از وی کسب کردند تا سطح تلاوت این قاری جوان به رخ داوران و دیگر‌ رقبا کشیده شود.

حذف این چهره جوان از استان سمنان و عدم راهیابی به‌ مرحله کشوری را شاید بتوان از اتفاقات عجیب این دوره از مسابقات بر شمرد، چرا که در استان سمنان قاریان طراز اول چندانی حضور ندارند و در حال حاضر یکی از شناخته‌ شده‌ترین قاریان استان سمنان همین حسینی‌پور است که در رقابت با قاریان ناشناخته‌ از استان سمنان به موفقیت نرسیده است.

اظهارت حسینی‌پور و شواهد دیگری که وجود دارد نشان می‌دهد، فاکتورهایی همچون سطح پایین‌ برخی داوران مرحله استانی در استان سمنان، بی توجهی برگزار کنندگان مسابقات به مطالبات و عتراضات متسابقان و ... باعث شکل‌گیری این‌ اتفاق شده است، اتفاقی که در صورت ادامه دار بودن دلزدگی قاریان و حافظان از حضور در عرصه مسابقات را به دنبال دارد، سرنوشتی که پیش‌تر تواشیح به آن دچار شده بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha