بسیج؛ ظرفیت بزرگ و فعال در تمام بحران‌های جامعه
کد خبر: 3936855
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

بسیج؛ ظرفیت بزرگ و فعال در تمام بحران‌های جامعه

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بسیج را ظرفیت بزرگ و فعال در تمام بحران‌های جامعه معرفی کرد و گفت: در تمام عرصه‌ها با کمک بسیج موفق بودیم و هر چه بسیج خود را در جامعه و مطالبات مردم نگه دارد، پایگاه قوی‌تری خواهد داشت.

به گزارش ایكنا از فارس، فرهاد اسماعیلی، مدیركل آموزش و پرورش فارس عصر دیروز، 2 آذرماه در گفتگوی زنده با مدیران آموزش و پرورش سراسر استان به‌مناسبت گرامیداشت هفته بسیج گفت: همواره در دنیا سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای جهت‌دهی افکار عمومی شده است، اما بسیج در کشور ما یک اتفاق مهم و سرمایه‌ای ارزشمند برای شکل‌گیری و جهت‌دهی افکار عمومی است.

وی با بیان اینكه بسیج یعنی توده‌ها در کنار هم و برای هم فعالیت کنند، گفت: وقتی حضرت امام خمینی(ره) با هوشمندی در سال 58  بحث بسیج مطرح كردند و این كار ابلاغ شد، در واقع یک چشم‌انداز ارتش 20 میلیونی را به همراه داشت بنابراین امروز هم به تعداد ظرفیت مردم ایران می‌توانیم بسیج را تعریف کنیم.

اسماعیلی، بسیج را ظرفیت بزرگ و فعال در تمام بحران‌های جامعه معرفی کرد و گفت: در بحرانی مانند جنگ 8 سال دفاع مقدس شاهد حضور پررنگ بسیج بودیم به نحوی که بسیج توده‌ها و حتی بسیج تفکر توده‌های مردمی برای کسانی که امکان حضور فیزیکی در جنگ را نداشتند تشکیل شد که با ذهن‌ها و افکار خود همراه جنگ بودند و امروز آن را به‌عنوان افکار عمومی می‌شناسیم.

مدیركل آموزش و پرورش فارس با اشاره به جمع‌آوری بحث فلج اطفال در کشور به کمک ظرفیت بسیج گفت: در تمام عرصه‌ها با کمک بسیج موفق بودیم و هر چه بسیج خود را در تنه جامعه، اجتماع و مطالبات مردم نگه دارد، پایگاه قوی‌تری خواهد داشت.

وی خطاب به رؤسای ادارات مناطق و شهرستان‌ها گفت: از ظرفیت قانونی بسیج می‌توانید با برنامه و نظم در جهت انجام کارهای بزرگ بهره ببرید و باید بدانیم جز با همکاری و همراهی توده مردم و افکار عمومی نمی‌توانیم موفق باشیم.

حبیب زارع، جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس در امور اقشار نیز در این مراسم گفت: در رزمایش کمک‌های مؤمنانه تعامل سازنده و خوبی بین بسیج و آموزش و پرورش صورت گرفت که نشان از ظرفیت ویژه این دو نهاد است.

وی بیان کرد: در شرایط خاص حاکم بر کشور ما باید در عرصه جهانی نقش‌آفرینی کنیم و مفهوم شجره طیبه‌ای را که رهبر معظم انقلاب فرمودند مدنظر قرار دهیم.

زارع با اشاره به اینکه وجود بسیج حایز نکات مهمی است، گفت: اولین نکته قابل ذکر در رابطه با بسیج تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورزی است که در این نهاد راه‌اندازی شده است و انتظار می‌رود کانون بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی در رابطه با موضوعات و مواردی که به‌عنوان مشکل در آموزش و سیستم تعلیم و تربیت مطرح است، ورود كنند و دست به حل مسئله بزنند.

وی ادامه داد: بسیج با تحت پوشش قرار دادن نخبگان و افراد اندیشمند در قالب هیئت‌های اندیشه ورز این قابلیت را دارد که عموم مشکلات جامعه را مرتفع سازد.

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس در امور اقشار گفت: با توجه به اینکه کارکرد بسیج به بیرون از مرزها کشیده است جمعیت بسیج نیز به همان اندازه افزایش پیدا کرده است.

زارع افزود: با شیوع بیماری کرونا بسیج مردمی نقش‌آفرینی خوبی را در کنار دلسوزان وزرات بهداشت و درمان انجام داد که این با منویات مقام معظم رهبری و مطالبه ایشان از بسیج که بصیرت و به موقع عمل کردن است همخوانی دارد.

انتهای پیام
captcha