درگذشت اولین مدیرکل آموزش و پرورش فارس پس از پیروزی انقلاب
کد خبر: 3936852
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

درگذشت اولین مدیرکل آموزش و پرورش فارس پس از پیروزی انقلاب

محمدرضا ابوالاحراری، اولین مدیرکل آموزش و پرورش فارس پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر اثر كهولت سن دارفانی را وداع گفت.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدرضا ابوالاحراری، سی و پنجمین مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس از ابتدای تأسیس این اداره‌کل تاکنون و اولین مدیر کل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال‌های۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹ هجری شمسی بود كه عصر دیروز، 2 آذرماه بر اثر کهولت سن و در 88 سالگی در شیراز دارفانی را وداع گفت.

وی در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۱۱ در یک خانواده مذهبی در شیراز به دنیا آمد و پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه موفق به ورود به دانشسرای عالی تهران و اخذ لیسانس ریاضی شد.

مرحوم ابوالاحراری در ادامه به استخدام آموزش و پرورش استان فارس درآمد و در اکثر دبیرستان‌های شیراز به تدریس درس ریاضیات مشغول شد.

وی از مبارزین با نظام طاغوت و رژیم شاهنشاهی و از یاران نزدیک شهید دستغیب بود و در ۱۵خرداد سال ۱۳۴۲ نیز توسط ساواک به همراه ایشان دستگیر و روانه زندان شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تا سال۱۳۵۹ سمت مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس منصوب شد.

آن مرحوم مدتی نیز به سمت مدیرکل بنیاد شهید استان منصوب و پس از آن به وزارت امور خارجه مامور و در سفارت ایران در دهلی نو مشغول به خدمت شد و بعد از مراجعت به ایران و تا پایان خدمتش به‌عنوان مدرس تربیت معلم در شیراز مشغول به تدریس شد.

انتهای پیام
captcha