بازتاب درگذشت حجت‌الاسلام راستگو در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3936721
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴

بازتاب درگذشت حجت‌الاسلام راستگو در صفحات معارفی رسانه‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو از مربیان و کارشناسان مسائل کودک و نوجوان امروز در قم درگذشت. وی طی سالیان گذشته، مسائل دینی و مذهبی را در قالب برنامه‌های متنوع رسانه‌ای برای کودکان و نوجوانان، تبیین می‌کرد.

به گزارش ایکنا، اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز 2 آذرماه تحت‌الشعاع خبر درگذشت «حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو» بود. وی که امروز در قم درگذشت، از سالیان دور به تبلیغ دین برای قشر کودک و نوجوان می‌پرداخت. در ادامه نگاهی به اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها خواهیم داشت؛

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد شش خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «۲۰۰۰ نفر در طرح قرآنی "ایلاف ۲" نام‌نویسی کردند»، «نهج‌البلاغه | تکریم یا تخریب؟»، «۵ معیار رفیق کامل در بیان امام صادق‌(ع)»، «درب‌های آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) از دوم آذر بازگشایی می‌شود»، «حسنی‌نیا: ماجرای دماوند و آق مشهد بهانه‌ای برای تغییر لایحه قانون ابطال اسناد فروش موقوفات» و «نظر آیت‌الله بهجت درباره استخاره با قرآن و تسبیح/ چه اندازه می‌توان با اتکا به استخاره عمل کرد؟» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «۲۰۰۰ نفر در طرح قرآنی "ایلاف ۲" نام‌نویسی کردند»، آمده است: خدیجه شاهسونی معاون آموزش خواهران مؤسسه بیت‌الاحزان از پایان یافتن مهلت نام‌نویسی دومین دوره طرح قرآنی ایلاف در شعب بیت‌الاحزان خبر داد. وی با بیان اینکه در دوره دوم طرح قرآنی ایلاف تعداد 2 هزار و 137 نفر نام‌نویسی کردند، گفت: از این تعداد، یک هزار و 524 نفر در رشته حفظ یک جزء و 851 نفر نیز در رشته حفظ سه جزء شرکت کردند.

معاون آموزش خواهران بیت‌الاحزان با بیان آمار تحلیلی از ثبت‌نام کنندگان طرح گفت: شرکت‌کنندگان این دوره از 36 شهرستان و 102 شعبه ‌بیت‌الاحزان بودند که شهرستان‌های کازرون، داراب و شیراز به ترتیب بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کننده را به خود اختصاص دادند.معاون آموزش خواهران بیت‌الاحزان یادآور شد: دوره دوم طرح ایلاف نیز همانند دوره اول با محوریت آموزش به‌صورت آنلاین و تلفنی برگزار می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان بهمن‌ماه به اتمام خواهد رسید.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز پنج خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه، در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «آموزش سوره مبارکه عصر در روز‌های کرونایی+فیلم»، «در‌های آستان حضرت عبدالعظیم(ع) به روی زائران گشوده شد»، «افزایش گروه‌های جهادی دارالقرآن بسیج از ۷۰ به ۲۱۰ گروه» و «۶ کلید طلایی برای رهایی از بلا و مشکلات و رسیدن به خوشبختی دائمی» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «در‌های آستان حضرت عبدالعظیم(ع) به روی زائران گشوده شد» آمده است: روز جمعه ۳۰ آبان‌ماه روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) از تعطیلی دوهفته‌ای حرم خبر داد که این تعطیلی دو روز بیشتر دوام نداشت و در‌های آستان از امروز دوباره برروی زائران گشوده شد. البته این تعطیلی از سوی ستاد مبارزه با کرونا ابلاغ نشده و خود آستان تصمیم به تعطیلی گرفته بود.

طبق این مصوبه جدید، آستان مقدّس از روز یکشنبه دوم آذرماه صرفاً از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۸ پذیرای زائران است و در ساعت ۱۹ و پس از تخلیه صحن‌ها، درب‌های آستان مقدس بسته خواهد شد، در شرایط کنونی، همچنان امکان برگزاری نمازهای جماعت فراهم نیست و مراسم‌های تشییع، تدفین و یادبود نیز بدون ارائه خدمات ویژه برگزار خواهد شد.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار سه خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «خبرهایی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم»، «بسیج عظیم‌ترین ظرفیت مردمی جمهوری اسلامی ایران است» و «ابراهیمی‌ترکمان درگذشت متروپلیت قازان و تاتارستان روسیه را تسلیت گفت» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «بسیج عظیم‌ترین ظرفیت مردمی جمهوری اسلامی ایران است» آمده است: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج، با اشاره به اهمیت و جایگاه این پایگاه عظیم مردمی در انقلاب اسلامی، به بخشی از بیانات امام راحل اشاره کرد و گفت: نسبت به تشکیل بسیج و نقش‌آفرینی آن در سطح کشور فرازهای مختلفی در کلام امام خمینی(ره) وجود دارد؛ به ویژه این جمله معروف که فرمودند:««مملکت اسلامی همه‌اش باید نظامی باشد و تعلیمات نظامی داشته باشد… همه جا باید این طور بشود که یک مملکتی بعد از چند سالی که بیست میلیون جوان دارد، بیست میلیون تفنگدار داشته باشد و بیست میلیون ارتش داشته باشد...»، آن زمان جمعیت کشور ۳۶ میلیون نفر بود و خواسته امام(ره) این بود که چنین ارتشی با این عِده و عُده با جمعیت قالب جوانان شکل بگیرد.

وی ادامه داد:  با توجه به این مهم، سازمان بسیج با گستره فعالیت‌های متعدد و عظیم در عرصه‌های مختلف نظامی، فرهنگی، امنیتی، دینی شکل گرفته و میان همه توده‌ها جایگاه خاصی یافت و امروز شاهد هستیم که بسیج میان اقشار مختلف حضور دارد، برای مثال بسیج اساتید، بسیج دانشجویان، بسیج هنرمندان، بسیج مساجد و محلات و ... ثمره‌ای از این درخت تنومند است.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز چهار خبر را منتشر کرده است که تیتر آنها عبارت از «حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو درگذشت»، «خانه مداحان از همفکری جوانان مداح استقبال می‌کند»، «چگونه کودکان را کتابخوان کنیم؟» و «آیت‌الله جعفری عالم وارسته و مجاهد فی سبیل‌الله» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «حجت الاسلام والمسلمین راستگو درگذشت»، می‌خوانیم: حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو از مربیان و کارشناسان مسائل کودک و نوجوان امروز در قم،‌ درگذشت. وی طی سالیان گذشته در قالب برنامه‌های متنوع رسانه‌ای برای کودکان و نوجوانان مسائل دینی و مذهبی را تبیین می‌کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «درب‌های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) از امروز باز می‌شود» و «تعریف صبر در کلام امیرالمومنین(ع)» هستند.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر هفت خبر را منتشر کرده که عبارت از «برگزیدگان بخش فناوری جشنواره قرآنی علوم پزشکی معرفی شدند»، «آزمون اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن کریم در شاهرود برگزار شد»، «تولید ۱۲ کتاب‌ صوتی با موضوع امام رضا(ع)»، ««زیارت»، زمینه ساز معرفت و محبّت»، «جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) در رادیو معارف»، «رادیو ترتیل دارای فرستنده مستقل شد» و «انتشار کتاب شبهه پژوهی قرآنی» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «آزمون اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن کریم در شاهرود برگزار شد» آمده است: حجت‌الاسلام علی شکری صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن بیان اینکه مرحله دوم آزمون پانزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم انجام شد، تأکید کرد: این مسابقه به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود برگزار و ۷۹ حافظ قرآن کریم در آن حضور یافتند.

وی با بیان اینکه ۳۷ نفر از حافظان ۱۰ جز، ۲۰ جز و ۳۰ جز قرآن کریم در این رقابت پذیرفته شدند، ابراز کرد: در مرحله دوم حافظان ۱۰ جز به پنج سوال، حافظان ۲۰ جز به هفت سوال و حافظان ۳۰ جز به ۱۰ سوال شفاهی پاسخ دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تاکید کرد: داوری «حُسن حفظ» در بخش زنان را انسیه سادات گوهری و حلیمه عشرستاقی و داوری در بخش مردان را حجت‌الاسلام هادی رضاپور برعهده داشتند همچنین داوری «تجوید»، «وقف و ابتداء» و «صوت و لحن» تلاوت آن دسته از حافظان محترم که حد نصاب لازم در بخش «حُسن حفظ» را به دست آوردند، با ارسال تلاوت‌های ضبط شده به سازمان دارالقرآن الکریم(به صورت متمرکز) انجام خواهد شد.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار 10 خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «​«جان کندن» به سیم و زر می‌آید»، «سه نابغه‌ آلمانی که در سطح جهانی مشهور شدند»، «نشست «به یاد محمدعلی فروغی» برگزار می‌شود»، «مولف «جامعه‌شناسی خودمانی» درگذشت»، «تولید ۱۲ کتاب‌ صوتی با موضوع امام رضا(ع)»، «آشکار شدن زوایای پنهانی از زندگی عارف قزوینی»، «نشست «دیپلماسی وحدت اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» برگزار می‌شود»، «کتابی در وصف دوستِ منتقد زیست‌شناسی»، ««مسجد رهبر» گزارشی از شکل‌گیری و فعالیت‌های «مسجد کرامت» مشهد» و «عملکرد اتابک در بستن قراردادهای ننگین خلاصه نمی‌شود» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «تولید ۱۲ کتاب‌ صوتی با موضوع امام رضا(ع)» می‌خوانیم: حسین سعیدی مدیرعامل به‌نشر گفت: به‌نشر در سال‌های اخیر با بازنگری در فعالیت‌های خود بر سه محور اصلی معارف اسلامی، ارزش‌های نظام ولایی، و سبک زندگی ایرانی‌اسلامی متمرکز شده است. انتشارات آستان قدس رضوی در این حوزه به تولید آثاری با موضوعات معارف اسلامی، سنت و سیره معصومان(ع)، زندگی چهارده معصوم(ع)، خاندان و یاران اهل‌بیت(ع)، آموزه‌های اخلاقی و اجتماعی، آداب و فرهنگ زائر و زیارت و حرم‌شناسی، فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی و سبک زندگی اقدام می‌کند.

وی با اشاره به انتشار ۱۵۰ کتاب از ابتدای سال جاری افزود: از این تعداد، ۶۹ اثر چاپ اول است که ۳۳ اثر در حوزه کودک و نوجوان و ۳۶ اثر در حوزه بزرگ‌سال منتشر شده است.

مدیرعامل به‌نشر تصریح کرد: حدود ۷۸ درصد کل تولیدات به‌نشر در سال جاری در موضوعات معارف اسلامی، سنت و سیره اهل‌بیت(ع)، فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی، و سبک زندگی بوده است.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز خبری را تا ساعت 14 منتشر نکرده است.

انتهای پیام
captcha