فارس با دهه هنر به استقبال ايام فجر می‌رود / بلاتكلیفی برگزاری جشنواره‌های فجر
کد خبر: 3936669
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

فارس با دهه هنر به استقبال ايام فجر می‌رود / بلاتكلیفی برگزاری جشنواره‌های فجر

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری دهه هنر در این استان همزمان با ایام دهه فجر در سال جاری خبر داد و گفت: در این ایام اختتامیه 10 جشنواره فرهنگی ـ هنری را برگزار خواهیم كرد.

بهروز مرامی، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه شیوع كرونا تأثیر بسیار زیادی بر روی بسیاری از فعالیت‌ها از جمله فعالیت‌های هنری و فرهنگی داشته است، گفت: به‌همین دلیل ما تلاش كردیم تا به سهم وسع خود به وسیله برگزاری جشنواره‌های هنری شور و نشاط را در سطح جامعه هنری ایجاد كنیم.

وی، برگزاری دهه هنر را تلاشی در این راستا عنوان كرد و افزود: در مهرماه سال جاری پوستر این دهه كه شامل جشنواره 10‌گانه هنری بود با حضور مدیركل ارشاد فارس رونمایی شد و به یاری خدا بنا داریم تا دهه هنر فارس را در ایام دهه فجر امسال برگزار كنیم.

مرامی با بیان اینكه در این دهه اختتامیه 10 جشنواره فرهنگی ـ هنری را در سطح شهرستان‌های استان برگزار خواهیم كرد، گفت: البته به دلیل شیوع كرونا این مراسم‌ها را به‌صورت برگزار می‌كنیم.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تصریح اینكه به‌منظور تمركززدایی از مركز استان، مسئولیت برپایی هر جشنواره را به یك شهرستان واگذار كردیم، گفت: 9 شهرستان فارس میزبان جشنواره 10‌گانه دهه هنر فارس خواهند بود.

وی ادامه داد: جشنواره تذهیب و گل و مرغ به میزبانی شهرستان اقلید، جشنواره فیلم‌نامه كوتاه و نقاشی به میزبانی شهرستان كازرون، جشنواره بازیگری به میزبانی شهرستان اوز، جشنواره عكس به میزبانی شهرستان مرودشت، جشنواره داستان‌نویسی و داستانك به میزبانی لارستان، جشنواره خوشنویسی به میزبانی ارسنجان، جشنواره نقاشی به میزبانی كازرون، جشنواره شعر به میزبانی جهرم، جشنواره گرافیك به میزبانی داراب و جشنواره نمایش‌نامه نویسی به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

مرامی با بیان اینكه این جشنواره‌ها در سطح استان فارس و با قضاوت و داوری اساتید استانی برگزار می‌شوند، گفت: مسئولیت برگزاری هر جشنواره نیز به عهده مدیران ادارات ارشاد هر شهرستان است كه در ایام دهه فجر كه دهه هنر فارس برگزار می‌شود در هر روز اختتامیه یكی از این جشنواره‌ها برگزار خواهد شد و شیراز هم در یكی از این روزها میزبان اختتامیه جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی خواهد بود به عبارتی دیگر 9 اختتامیه را در دهه هنر فارس برگزار می‌كنیم.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه سخنان خود با تصریح اینكه تلاش كردیم تا در دهه فجر امسال برنامه‌های هنری مناسبی را تدارك ببینیم كه این دهه هنر هم تلاشی در این راستاست، گفت: البته فعلاً و تا این لحظه تكلیف برگزاری جشنواره‌های فیلم، تئاتر و موسیقی فجر به دلیل شرایط شیوع كرونا مشخص نیست و در صورتی كه مشخص شد آن را رسانه‌ای خواهیم كرد.

انتهای پیام
captcha