تدوین دستورالعمل بالینی جامع برای درمان بیماران كرونا در فارس
کد خبر: 3936510
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱

تدوین دستورالعمل بالینی جامع برای درمان بیماران كرونا در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از تدوین دستورالعمل بالینی جامع برای درمان بیماران سرپایی و بستری کووید۱۹ در استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، اول آذرماه در جمع خبرنگاران از تدوین دستورالعمل بالینی جامع برای درمان بیماران سرپایی و بستری کووید۱۹ در استان خبر داد و گفت: در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کرونا، وظیفه‌ای بر دوش کمیته علمی مبارزه با کووید۱۹ دانشگاه مبنی بر تهیه یک دستورالعمل بالینی جامع در خصوص درمان بیماران سرپایی و بستری برای استان فارس محول شد.

وی با قدردانی از تلاش کمیته علمی مبارزه با کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشكی شیراز افزود: دستورالعمل بالینی جامع در خصوص درمان بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان‌های استان فارس، برای استفاده پزشکان بخش دولتی و غیردولتی و تمامی همکارانی که در درمان بیماران کووید۱۹ درگیر هستند، تهیه و تدوین شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با برگزاری نشست‌های منظم و متعدد اعضای کمیته علمی مبارزه با کووید۱۹ دانشگاه متشکل از متخصصان و فوق تخصصان عفونی، ریه و مراقبت‌های ویژه، تمام منابع معتبر کشوری و جهانی تهیه و پس از بررسی، اطلاعات به‌صورت جامع و کامل تهیه شد که در آینده نیز بر اساس اطلاعات جدید به‌روزرسانی می‌شود.

لطفی اظهار کرد: هدف از تدوین دستورالعمل بالینی جامع برای درمان بیماران سرپایی و بستری کووید۱۹ را یکسان‌سازی و درمان مناسب بیماران کووید۱۹ و جلوگیری از درمان‌ها و استفاده از داروهای غیرمعتبر عنوان کرد.

وی با اشاره به نشست‌های روزانه ستاد دانشگاهی بیماری کرونا گفت: در نشست‌های روزانه ستاد دانشگاهی، با توجه به وضعیت کروناویروس در استان، در زمینه‌های مختلف تصمیم‌گیری و به واحدها و کارگروه‌های مربوطه ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام
captcha