بخشی از موفقیت‌های فارس در مدیریت كرونا را مدیون فعالیت بسیجیان هستیم
کد خبر: 3936493
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

بخشی از موفقیت‌های فارس در مدیریت كرونا را مدیون فعالیت بسیجیان هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه بسیج در عرصه‌های مختلف از هشت سال جنگ تحمیلی گرفته تا محافظت از حرم‌های اهل بیت(ع) و اکنون نیز در جنگ با کروناویروس فعالیت گسترده‌ای دارد، گفت: بخشی از موفقیت‌های استان فارس در مدیریت کروناویروس را مدیون فعالیت بسیجیان هستیم که در حوزه‌های مختلفی مانند پیشگیری، درمان، نظارت بهداشتی بر مبادی ورودی استان و تولید ماسک مشارکت چشمگیری داشته‌اند.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، اول آذرماه در نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه، مدافعان سلامت را بسیجیان جبهه سلامت خواند و از تلاش‌های رئیس و اعضای سازمان بسیج جامعه پزشکی استان به پاس همکاری با دانشگاه در خصوص کنترل بیماری کرونا تقدیر کرد.

وی با اشاره به آغاز هفته بسیج و یادآوری دلاورمردی‌ها و از خودگذشتگی‌های بسیجیان هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: امروزه در مبارزه با ویروس منحوس کرونا، مدافعان سلامت بسیجی‌وار در جبهه سلامت برای نجات جان همنوعان خود می‌جنگند.

لطفی نیروهای بسیجی را پشتوانه‌ای برای کشور در تمام حوزه‌ها به ویژه در زمان بحران‌ها دانست و افزود: دلاوری‌های جوانان بسیجی این مرز و بوم در هشت سال جنگ تحمیلی برای حفظ وطن و مردم ایران اسلامی بر هیچ فردی پوشیده نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نقش تأثیرگذار نیروهای داوطلب بسیجی در مقابله با کووید۱۹، اظهار کرد: بسیج در عرصه‌های مختلف از هشت سال جنگ تحمیلی گرفته تا محافظت از حرم‌های اهل بیت(ع) و اکنون نیز در جنگ با کروناویروس فعالیت گسترده‌ای دارد و بخشی از موفقیت‌های استان فارس در مدیریت کروناویروس را مدیون فعالیت بسیجیان هستیم که در حوزه‌های مختلفی مانند پیشگیری، درمان، نظارت بهداشتی بر مبادی ورودی استان و تولید ماسک مشارکت چشمگیری داشته‌اند.

وی در بخش دیگری از این نشست با توجه به روند رو به افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در استان و اعمال محدودیت‌های کرونایی، بر نظارت بیشتر مسئولان اجرایی بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در بین متصدیان مشاغل و اصناف تأکید کرد.  

لطفی، اعمال محدودیت را راهی برای کنترل پاندمی کروناویروس عنوان کرد و گفت: مشارکت مردم در رعایت دستورات بهداشتی و احترام به قوانین موجود در کشور، باعث قطع زنجیره انتقال و کاهش شدت سرایت بیماری کووید۱۹ را در جامعه می‌شود.

وی همچنین در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹، همچنین نوبت کاری اساتید هیئت علمی، اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز توضیحاتی در خصوص حوزه‌های مختلف مانند تجهیزات و امکانات، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، ساعت کاری کارکنان سلامت، اقدامات کارگروه‌های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت‌های عادی و ویژه در مراکز درمانی به ویژه بیمارستان‌های حضرت علی اصغر(ع)، شهید دکتر فقیهی و شهید دکتر چمران، خدمات بیمارستان پشتیبان، وضعیت ابتلا در شهرستان‌های استان و انجام تست‌های کروناویروس ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha