بلاتكیفی طرح اقدام ملی مسكن در شیراز
کد خبر: 3936446
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

بلاتكیفی طرح اقدام ملی مسكن در شیراز

رئیس انجمن انبوه‌سازان ساختمان فارس با اشاره به طرح اقدام ملی مسكن در نقاط مختلف كشور، از بلاتكلیفی این طرح در شیراز انتقاد كرد و گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی در محدوده و حاشیه شهر شیراز زمین مناسب برای اجرای انبوه طرح اقدام ملی مشخص نکرده‌اند.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرداد خائف، رئیس انجمن انبوه‌سازان ساختمان فارس امروز، اول آذرماه با بیان اینکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی در محدوده و حاشیه شهر شیراز زمین مناسب برای اجرای انبوه طرح اقدام ملی مشخص نکرده‌اند، گفت: تاکنون زمینی مشخص نشده است که برای ساخت و ساز با تعداد بالا توجیه اقتصادی داشته باشد و برای دهک‌های ۳ تا ۷ مناسب باشد.

وی با اشاره به اینکه زمین‌های پیشنهادی برای طرح ملی اقدام مسکن در حاشیه شهر شیراز در منطقی است که ساکنین آن شرایط خرید آپارتمان با قیمت‌های تمام شده پیش‌بینی شده را ندارند و در حال حاضر در آن منطق می‌توان گاهاً خانه حیاط دار با این مبالغ خرید، گفت: این زمین‌ها یا بسیار دور افتاده بوده است یا قیمت‌های تمام شده آن‌ها بیش از توان خریدان است و یا اینکه در ابعاد کوچک است که تعداد ساخت و ساز در آن‌ها بسیار محدود است و نمی‌تواند هدف طرح در شیراز را به نتایج مطلوب برساند.

خائف تصریح كرد: شهر صدرا در این زمینه و پیش‌بینی زمین قوی‌تر ورود کرده و استارت کار را زده است، اما همچنان تا ۲۰ هزار واحد سهمیه‌ای که برای شهر صدرا دیده شده فاصله بسیار است‌ و ازمدیران آن شهر جدید هم توقع است که در تسهیل امور برای سازندگان بومی پیش‌قدم شوند.

این متخصص حوزه صنعت ساختمان با بیان اینکه نگرانی‌ها در طرح اقدام ملی مسکن محدود به زمین نیست، گفت: ورود پیمانکار خارج از استان در این طرح به استان نگرانی عمد‌ه‌‌ای است که وجود دارد و این در حالی است که ورود شرکت‌ها به استانی که ۴۰ هزار مهندس، استادکار و کارگرانش بیکار هستند و در همچنین شرایطی مدیران باید از توان و ظرفیت‌های داخل استان استفاده کرده و به هیچ عنوان از پیمانکاران خارج از استان استفاده نشود.

وی ادامه داد: این موضوع باعث گردش مالی در استان و مطمئناً رونق اقتصادی در شهر شیراز و شهرستان‌های دیگر استان خواهد شد، اما اگر اشتباهاتی که گاهاً در گذشته انجام شد و پروژه‌های بزرگ به پیمانکاران خارج از استان واگذار شد تکرار شود، دیگر نام اشتباه بر آن نمی‌توان گذاشت و خیانت به خیل عظیم بیکاران استان است.

خائف اظهار كرد: با فعال شدن پروژه‌هایی همچون طرح اقدام ملی جدا از خانه‌دار شدن مردم منجر به ایجاد اشتغال می‌شود و جای تعجب است که سیستم‌های اجرایی به نیروهای داخل استان سخت‌گیری می‌کنند و آن‌ها را از قدم گذاشتن به صحنه نا امید و خسته می‌کنند اما برای افرادی که خارج از استان می‌آیند فرش قرمز پهن می‌شود.

رئیس انجمن انبوه‌سازان ساختمان فارس یادآور شد: عمل در راستای قانون مهم‌ترین اصل است تا ضمن پیشبرد پروژه‌ها به نهادهای بازرسی برای رفع مشکلات کمتر رجوع شود.

وی ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر در کلان‌شهر شیراز به یک همدلی سازنده رسیده و خارج از دیدگاه‌ها و بحث‌های سیاسی به فکر سازندگی، عمرانی و بهسازی فرهنگی و اجتماعی این شهر باشیم.

خائف با بیان اینکه استان فارس با دنیایی از فرصت‌های باالقوه باید در شرایطی به مراتب مطلوب‌تر باشد، بیان کرد: فارس سرزمین طلایی فرصت‌ها است و هنوز هم برای اعتلای جایگاه فارس در همه جوانب می‌توان بدون نیاز به بودجه‌های ملی اداره و آباد کرد، اما نیاز به تغییر دیدگاه و نوع عملکرد مدیران دولتی و خصوصی و همدلی آن‌ها است.

انتهای پیام
captcha