هم‌افزایی بسیج با نهادهای علمی موجب توسعه كشور می‌شود
کد خبر: 3936424
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

هم‌افزایی بسیج با نهادهای علمی موجب توسعه كشور می‌شود

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینكه بسیج می‌تواند خود را با شرایط مختلف کشور و نیاز روز جامعه تطبیق دهد، تصریح کرد: هم‌افزایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیج با نهادهای علمی قطعاً باعث آثار و بركات مختلفی در جهت تعالی و توسعه كشور خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، اول آذرماه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: بسیج نهادی تحت فرماندهی مقام معظم رهبری با هدف نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است.

وی افزود: جهاد در راه خدا، گسترش حاکمیت قانون خدا در جهان، تقویت کامل بنیه دفاعی و کمک به مردم در هنگام بروز بلایا و حوادث غیرمترقبه از جمله وظایف این نهاد مقدس است.

بابایی تأكید كرد: بسیج مجموعه‌ای الگو و بی‌بدیل است که متشکل از انسان‌های با تقوا، پاک، بصیر، شجاع، متوکل، عاشق، بی ادعا و شهادت‌طلب است که دفاع از كیان اسلام و منافع انقلاب و خدمت خالصانه و فی سبیل‌الله به کشور و مردم در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و دفاعی را هدف خود قرار داده است.

رئیس خبرگزاری ایكنا شعبه فارس، ادامه داد: شجره طیبه بسیج از قابلیت انعطاف‌پذیری ویژه برخوردار است و می‌تواند خود را با شرایط مختلف کشور و نیاز روز جامعه تطبیق دهد و در تمام عرصه‌های مورد نیاز حضور یابد.

وی با بیان اینكه وجود روحیه جهادی و انقلابی در بسیجیان موجب می‌شود که شجره طیبه بسیج همواره به شکل پویا و متحرک با سرعت و پرشتاب و در عین حال با تدبیر به شکل منظمی عمل کند، گفت: بسیج پرچمدار حرکت جهاد در ابعاد مختلف مادی و معنوی است و موتور محرکه نظام و انقلاب به شمار می‌رود و جسارت و جرأت حرکت را در دیگران ایجاد می‌کند.

بابایی با تصریح اینكه گوش به فرمان ولایت بودن بسیج، نشئت گرفته از نگاه ولایی آن است و بسیجیان همواره آماده اجرای فرامین و رهنمودهای رهبری هستند، گفت: این نهاد مردمی و فراگیر که همواره مورد حمایت و عنایت ملت قرار داشته، پاسداری و حفاظت از دستاوردهای انقلاب و کمک به سازندگی و توسعه کشور را به شکل همزمان مدنظر قرار داده است و در نهایت این نهاد رشد و تعالی توامان مادی و معنوی جامعه را مطرح كرده و همزمان با تلاش برای رشد معنوی جامعه، سلامت، آسایش، امنیت روحی و رفاهی مردم را نیز حائز اهمیت می‌داند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با یادآوری اینكه بسیج همواره در عرصه‌های مختلفی كه نیاز انقلاب اسلامی و مردم این كشور بوده، ورود كرده و آثار و بركات متعددی از خود به جا آورده است،‌ گفت: امروزه تلاش گروه‌های جهادی در محروم‌ترین نقاط كشور كه و یاری‌رساندن به نیازمندان همگی از ثمره و بركات بسیج است كه جهادگران بسیجی‌وار به نیازمندان شتافته‌اند و همواره سعی در رفع نیازمندی و محرومیت‌های آنان می‌كنند.

وی با بیان اینكه بسیج نه تنها در عرصه‌های دفاعی، تأمین امنیت، اجتماعی و فرهنگی ورود كرده است، بلكه به مباحث علمی هم توجه ویژه‌ای می‌كند، گفت: راه‌اندازی بسیج علمی ذیل نهاد مقدس سپاه، تلاش پرارزشی است كه می‌تواند حامی نخبگان علمی جامعه و یاری‌رسان دستگاه‌های علمی نظیر جهاددانشگاهی در دستیابی به اهداف متعالیشان باشد و هم‌افزایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این نهادها قطعاً باعث آثار و بركات مختلفی در جهت تعالی و توسعه كشور خواهد شد.

انتهای پیام
captcha