پایداری تولید در فارس مستلزم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است
کد خبر: 3936418
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

پایداری تولید در فارس مستلزم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است

در دیدار مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس با رئیس کل دادگستری این استان بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط کار برای پایداری تولید و وجود امنیت در این حوزه علیرغم اوج گیری بیماری کرونا تأکید شد.

به گزارش ایكنا از فارس، سهراب مختاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس امروز، اول آذرماه در دیدار با رئیس کل دادگستری این استان گفت: از ابتدای شیوع کرونا حدود 73 هزار کارگر در سطح این استان از کار بیکار شدند که این تعداد کارگر دورمانده از کار به سمت دریافت بیمه بیکاری هدایت و در پی آن با تلاش‌های صورت گرفته اکنون اکثریت این تعداد کارگر به محل کار قبلی خود بازگشتند.

وی افزود: بیمه بیکاری این تعداد کارگر بیکار شده اکثراً در اسفندماه 98 و فروردین و اردیبهشت امسال با تلاش 40 نفر از کارشناسان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی در سراسر این استان برقرار و خانواده‌های این کارگران از مزایای حمایتی دولت بهره‌مند شدند.

مختاری ادامه داد: به کارگاه‌ها و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در فارس بیش از 4 هزار و 420 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره اعطا شده تا مشاغل این استان در پی شیوع ویروس کرونا پایدار بماند و فارس در این زمینه رتبه سوم کشور را کسب کرده است. در این استان فقط  14 هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینكه این استان در حوزه پیشگیری از ابتلا بیماری کرونا به جامعه کار و تولید با کمک کارفرمایان و همراهی کارگران موفق عمل کرده است، گفت: کارکنان حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این شرایط کرونایی در خط مقدم مقابله با اثرات منفی این ویروس در جامعه کار و تولید قرار دارند.

وی با تصریح اینکه تنها حدود یك‌هزار و 800 کارگر  از بین  780 هزار بیمه شده که بیش از 465 هزار نفر آن بیمه شده اجباری هستند، در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌ و 5 نفر از آن‌ها نیز متأسفانه فوت کرده‌اند، افزود: با توجه به جمعیت جامعه کارگری این استان کمترین میزان ابتلا در این قشر رخ داده که این موضوع نشان از توجه مدیران کارگاه‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی فارس دارد.

مختاری ادامه داد: با شیوع کرونا مکرراً هشدارها و اخطارهایی در رابطه با لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به واحدهای تولیدی و کارگاه‌های سراسر استان توسط بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای ابلاغ شده است که همچنان نیز این رویه ادامه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه واحدهای تولیدی و کارخانجات زیادی در سراسر این استان فعال است، تأکید کرد: در پی شیوع کرونا و ایجاد مشکلات اقتصادی با تدابیری که در سطح فارس اندیشیده شده تاکنون مورد تنش و چالشی شدیددر جامعه کار و تولید این استان رخ نداده چون سعی شده همه موارد در داخل مجموعه کار و تولید استان با تدبیر استاندار فارس و سایر اعضای شورای تأمین و بسیج کارگری و همراهی جدی و مطلوب تشکلات کارفرمایان و کارگران رفع شود تا مشکلی در روند تولید در پی آن ایجاد نشود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین رییس قوه قضائیه و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: در سطح استان فارس نیاز است که نقش‌‌های پررنگتری به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس داده شود تا این نهاد به‌عنوان بازوی قوه قضائیه نیز عمل کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: پیرو تفاهم نامه منعقد شده در سطح ملی لازم است حوزه عملکرد آن در سطح فارس از حوزه تعاون فراتر و سایر بخش‌های ذیل وزارت خانه در این استان را نیز در بر گیرد.

مختاری اضافه کرد: 10 دستگاه اجرایی و نهاد در سطح استان فارس زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فعال است که مجموعه وسیعی را شامل می‌شود.

وی با تأكید بر اینكه تلاش داریم تا با انجام اقدامات پیشگیرانه آمار پرونده‌های حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی به دستگاه قضایی کاهش یابد، گفت: بعضی از آرای صادر شده در دستگاه قضایی در حوزه طرد اتباع بیگانه غیرمجاز علی‌رغم تلاش قضات، بازدارنده نیست و درخواست داریم که جرائمی که توسط بازرسین کار مشاهده و گزارش می‌شود، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تأکید کرد: این ظرفیت در حوزه تعاون، کار و رفاه استان وجود دارد که میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری فارس را تا بیش از 30 درصد کاهش دهد و تحقق این موضوع مستلزم اعتماد بیشتر قضات است.

وی در ادامه به لزوم مراقبت بیشتر از بعضی تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: این درخواست نیز وجود دارد که به‌ویژه پرونده‌های کثیر‌الشکات این حوزه زودتر تعیین تکلیف و همچنین شعب تخصصی کیفری و اجرای احکام در حوزه تعاون، کار و رفاه در سطح این استان تشکیل شود.

مختاری همچنین بر اعمال سرعت در کار رسیدگی قضایی به پرونده‌های حوزه تعاون، کار و رفاه و همچنین تشکیل کمیته‌ای مشترک برای اجرای تفاهم‌نامه تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha