وقف ۱۶ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3936267
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴

وقف ۱۶ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی

مديركل كتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از وقف ۱۶ هزار جلد کتاب به کتاب‌خانه‌های روستایی و مناطق محروم استان در سال جاری خبر داد.

وقف ۱۶ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربیخديجه معصومی، مديركل كتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آخرین آمار مربوط به پویش «وقف کتاب» اظهار کرد: امسال ۱۶ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی سطح استان در قالب این پویش وقف شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این رقم افزایش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تعداد جلدهای موجود در کتابخانه‌های استان نسبت به جمعیت آن کم است، افزود: این پویش با هدف جمع‌آوری کتاب و اهدای آن به کتاب‌خانه‌های محروم و روستاهای استان است که خوشبختانه نیز مردم در آن مشارکت خوبی داشتند.

مديركل كتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شیوع کرونا موجب تغییر ماهیت برنامه‌های این نهاد شد، ادامه داد: امسال برگزاری مسابقات مجازی کتاب‌خوانی، ارائه کتاب‌ها در سایت به صورت پی‌دی‌اف و راه‌اندازی پویش‌های مختلف از جمله این برنامه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه کتاب‌خانه‌های عمومی استان با توجه به رویدادهای مهم برنامه‌ خاصی را اجرا می‌کند، تصریح کرد: برای مثال در هفته دفاع مقدس طرح «چهل برگ حماسه»، در دهه وقف پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» در ایام تابستان «کتاب‌خانه تابستانه» و هفته کتاب و کتاب‌خوانی نیز برنامه‌های مختلفی از جمله تجلیل از فعالان این عرصه و شرکت‌کنندگان در مسابقات کتاب‌خوانی تجلیل شد.

معصومی با اشاره به اینکه برگزاری دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی نیز یکی دیگر از برنامه‌های مهم امسال بوده است، عنوان کرد: در این جشنواره ۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر شرکت کردند که نسبت به دور گذشته تعداد شرکت‌کنندگان افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

انتهای پیام
captcha