دورهمی خانوادگی؛ عامل اصلی شیوع کرونا در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3936149
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

دورهمی خانوادگی؛ عامل اصلی شیوع کرونا در آذربایجان‌شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با بیان اینکه برپایی دورهمی‌های خانوادگی عامل اصلی افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این استان است، گفت: مردم باید به هشدارها توجه نمایند تا دچار مشکلات حاد نشویم.

دورهمی خانوادگی؛ عامل اصلی شیوع کرونا در آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدحسن صومی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز امروز، 29 آبان‌ماه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با بیان اینکه برپایی دورهمی‌های خانوادگی عامل اصلی افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این استان است، گفت: مردم باید به هشدارها توجه نمایند تا دچار مشکلات حاد نشویم.

وی افزود: وضعیت تمام شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی، بالاتر از نارنجی است و باید محدودیت‌های جدید با دقت و حساسیت هرچه بیشتر اجرا شود.

صومی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 240 نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی، بستری شده و 16 نفر نیز جان خود از دست داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، از کاهش تعداد متوفیان کرونا نسبت به روزهای اخیر خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که در روزهای آتی و در صورت تحویل کیت‌های تشخیص به استان، شاهد افزایش تست‌ها و در نتیجه افزایش مبتلایان شناسایی‌شده به کرونا در استان باشیم.

وی گفت: استان آذربایجان‌شرقی از نظر تعداد بستری به ازای جمعیت، رتبه 15 کشور را دارا بوده و میانگین تعداد فوت ناشی از کرونا، 4.9 درصد و بهتر از میانگین کشوری است.

صومی بیشترین میزان ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی را مربوط به سنین بالای ۸۰ سال و کمترین میزان را مربوط به سنین پایین تر از ۲۰ سال اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha