پرونده شهدای سلامت ساماندهی می‌شود
کد خبر: 3935849
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲

پرونده شهدای سلامت ساماندهی می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ساماندهی پرونده شهدای سلامت، گفت: تاکنون 130 پرونده شهدای سلامت از استان‌ها دریافت شده است که تا به امروز حدود ۴۰پرونده بررسی و در اختیار بنیاد شهید قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز، 27 آبان ماه در جلسه امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین، ساخت مسکن، ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران که در استانداری این استان برگزار شد، فراموشی را یکی از شاخصه‌های رفتاری انسان برشمرد و با اشاره به اینکه اگر ازاین ویژگی درست استفاده نشود فرد در مسیر خطرناکی قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: همه ما مکلف به شکرگزاری هستیم و فراموشی ما را از یادآوری نعامات الهی دور می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز تحت اعمال فشارهای حداکثری هستیم، تصریح کرد: در هیچ برهه‌ای از زمان در طول 42 سال با چنین فشار و تحریم دارویی و غذای از سوی جوامع استکباری مواجه نبوده‌ایم، همین دشمنانی که شعار دفاع از حقوق بشر سر می‌دهند، امروز مانع ورود داروی جانبازان به کشور هستند.

اوحدی شرایط سخت را عاملی برای عزم و همت حداکثری مردم برای رسیدن به اهداف برشمرد و با تأکید براینکه با کمک خدا و یاری مردم از این بحران عبور خواهیم کرد، گفت: همه باید دقت داشته باشیم مسئولیت و جایگاه نقطه پرش نیست، بلکه مسئولیت‌ها امانت الهی هستند که ما وظیفه داریم از آن نگهداری و به نحو احسن اجرایی کنیم. وجود 6200 شهید و بیش از 14هزار جانباز در استان مرکزی این تکلیف را برای ما سنگین‌تر می‌کند.

اوحدی، رئیس بنیاد شهید همچنین در حاشیه جلسه امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین، ساخت مسکن، ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در جمع خبرنگاران، گفت: امروز به همت استانداری، وزارت راه، مسکن  شهرسازی، وزارت صمت و وزارت رفاه دو تفاهم‌نامه در سه محور به امضا رسید.

وی تأمین زمین برای مسکن 2هزار جامعه ایثاگری را بیانگر 60 درصد افزایش تأمین زمین مسکونی در طول 10 سال بیان کرد و افزود: عقد این تفاهم‌نامه عقب‌ماندگی در حوزه تأمین مسکن جامعه ایثارگری را که بالا بوده است را تا حدودی جبران می‌کند، امید است بتوانیم تا پایان دولت دوزادهم تعداد مسکن جامعه ایثارگری را به ۷۰هزار مسکن رسانده و بخش عمده‌ای از نیاز آنان را رفع کنیم.

اوحدی اشتغال را یکی از مهم‌ترین دغدغه جامعه ایثارگری ، فرزندا شهدا، جانبازان و آزادگان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی، استانی صنعتی است، ظرفیت اشتغال یکهزار نفر فراهم شده است. در قانون هم ظرفیت‌های خاصی برای فرزندان ایثارگران در نظر گرفته شده که به عنوان مثال در آزمون استخدام سراسری دی ماه، ۳۰درصد ظرفیت به جامعه هدف بنیاد شهید اختصاص دارد. همچنین مطابق بند ج ماده ۸۷ قانون احکام برنامه ششم توسعه، دولت موظف به استخدام همه فرزندان شهدا و جانبازان است. ساماندهی گلزار شهدا نیز از دیگر تفاهم‌نامه صورت گرفته است که به همت استانداری توجه ویژه‌ای به آن می‌شود.

این مقام مسئول در تشریح وضعیت ساماندهی پرونده شهدای سلامت نیز بیان کرد: با شیوع بیماری کرونا با وجود فشارهای سنگین وارده شاهد خلق حماسه‌آفرینی جامعه پزشکی و کادر درمان هستیم، به طور مثال دکتر زارع رئیس بیمارستان لبافی‌نژاد تهران و برادر دو شهید که از سرمایه‌های جامعه پزشکی کشور بود و جمع دیگری از کادر درمانی بر اثر درگیری با بیماری کرونا در حین انجام وظیفه، به شهادت رسیدند.

اوحدی ادامه داد: بر اساس دستور مقام معظم رهبری تشکیل کمیته ملی بر اساس مصوبات شورای امنیت ملی در کشور و کمیته‌های متناظر در استان‌ها در دستور کار قرار دارد. تاکنون جلسات منظم هفتگی با مسئولیت وزارت بهداشت، بنیاد شهید، سازمان برنامه‌و‌بودجه و سازمان امور اداری استخدام کشوری برگزار شده است و 130 پرونده شهدای سلامت از استان‌ها دریافت شده است که تا به امروز حدود ۴۰پرونده بررسی و در اختیار بنیاد شهید قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha