اهدای 30 هزار بسته معیشتی به نیازمندان
کد خبر: 3935788
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
در هفته بسیج انجام می‌شود؛

اهدای 30 هزار بسته معیشتی به نیازمندان

رئیس ستاد هفته بسیج سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: در هفته بسیج، با فعالیت نهضت خدمت خالصانه و مؤمنانه که محور اصلی برنامه‌های هفته بسیج امسال است، 30 هزار بسته معیشتی کمک مؤمنانه در سطح استان توزیع خواهد شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، عوضعلی فقیری، رئیس ستاد هفته بسیج سپاه سلمان استان امروز، 27 آبان‌ماه در نشست خبری به‌مناسبت فرارسیدن هفته بسیج و تشریح برنامه‌های این هفته، گفت: شیوع ویروس کرونا سبب شده تا امسال، هفته بسیج متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم، به‌طوری که محوریت برنامه‌های ما، کمک مؤمنانه و خدمت‌رسانی به افراد نیازمندی است که معیشت آنان تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته بسیج پایگاه‌محور و محله‌محور خواهد بود، افزود: در حال حاضر، معیشت بسیاری از هم‌استانی‌های ما تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته است. بنابراین به راه انداختن نهضت «خدمت خالصانه و مؤمنانه» اقدامی مؤثر و حیاتی است که ضرورت آن احساس می‌شد.

رئیس ستاد هفته بسیج سپاه سلمان بیان کرد: شعار محوری هفته بسیج امسال «بسیج پیشرو خدمت، امیدآفرین» انتخاب شده است، زیرا یکی از فلسفه‌های وجودی بسیج، امیدآفرینی، رفع تهدیدها و تبدیل آن به فرصت است.

وی گفت: در هفته بسیج که از 29 آبان آغاز شده و تا پنجم آذرماه سال جاری ادامه خواهد داشت، با فعالیت نهضت خدمت خالصانه و مؤمنانه که محور اصلی برنامه‌های هفته بسیج امسال است، 30 هزار بسته معیشتی کمک مؤمنانه در سطح استان توزیع خواهد شد.

فقیری اظهار کرد: امسال همچنین به‌دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد و تأکیدی که بر پرهیز از اجتماعات می‌شود، برنامه‌های حضوری تا حد امکان حذف شده و عمده برنامه‌های گرامیداشت این هفته در بستر فضای مجازی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: تمرکز بر ابتکارات و خلاقیت‌های بسیجیان، تبلیغ و ترویج فعالیت‌های جهادی و خدمات اجتماعی بسیجیان، بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی در راستای مقابله با کرونا، محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های این هفته مورد توجه است.

رئیس ستاد هفته بسیج سپاه سلمان بیان کرد: در این هفته جهادگران سلامت ما در قالب گروه‌های جهادی پزشکی به ۲۳۰ نقطه از استان اعزام می‌شوند تا کادر بهداشت و درمان استان را در بحث مقابله با کرونا یاری کنند.

وی اضافه کرد: برپایی آیین بزرگداشت شهدای سلامت و تقدیر از مدافعان سلامت در مسجد جامع زاهدان، افتتاح مرکز رشد و توانمندسازی گروه‌های جهادی، برپایی مجمع غیر حضوری بزرگداشت تشکیل بسیج در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان و چهار مرکز دانشجویی استان، جشنواره مجازی جهادگران و رونمایی از سامانه نهضت مردمی حل مسئله نیز از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.

فقیری افزود: رزمایش فرهنگی و اجتماعی خدمت مؤمنانه با ارائه 385 نوع خدمت از سوی بانوان، مسابقه تولیدات هنری، برگزاری نشست‌ها و کارگروه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در 38 محله حاشیه شهر و اجرای طرح ازدواج آسان برای 200 زوج جوان با عنوان «بسیج، الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی» نیز از دیگر برنامه‌هایی است که طی هفته بسیج برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha